Kosten tegelpad aan laten leggen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mellien

Kosten tegelpad aan laten leggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 14:19

Beste Bokkers,

Na een boktpauze begeef ik mij nogmaals op het Boktpad. Ik heb namelijk een vraag.

In mijn weiland wil ik een tegelpaadje aan laten leggen van een kleine 7 meter. Wat ik me nu erg af zit te vragen, is wat dit moet kosten. Het pad moet dus een kleine 7 meter lang zijn, een meter breed en 20 cm uitgegraven worden, dan zand erin, aantrillen en dan tegels er op. Bij een grondverzet bedrijf in de buurt vroeg ik een offerte aan. Zij vroegen 500 euro voor bovenstaande, inclusief nieuwe stoeptegels en opsluitband plaatsen.

Ik vind dit heel veel geld en vraag me af: is dit nou een redelijke prijs? Wat moet je voor de afzonderlijke taken rekenen, wat voor uurloon? Iemand een idee?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:05

ik vind dit eigenlijk helemaal niet duur ?

in hun offerte zou gewoon het uurloon moeten staan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:51

incl tegels?? :wow: gelijk doen, is echt geen geld :n
Anders moet je gewoon zelf een handige harry zoeken die ff de tegels erin legt en zelf tegels kopen :)

Dusja1

Re: Kosten tegelpad aan laten leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:54

Inderdaad, is niet veel! Maar het goedkoopste is natuurlijk zelf doen. Grindtegels zijn her en der gratis af te halen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 01:56

Wil je per se nieuwe tegels? Anders zou je op marktplaats kunnen kijken, daar wordt vaak gratis of voor een lage prijs tegels aangeboden.
Ik weet nou niet echt wat een grondverzetbedrijf is, maar misschien is er een hovenier in de buurt die het kan doen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 02:02

Dusja1 schreef:
Inderdaad, is niet veel! Maar het goedkoopste is natuurlijk zelf doen. Grindtegels zijn her en der gratis af te halen.

Ik zou het ook zelf proberen. Stoeptegels worden vaak op marktplaats gratis aangeboden. Echter dan moet je wel vervoer hebben. Stenen zijn erg zwaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:19

Zet je klus eens op werkspot. Dat is geheel vrijblijvend en kunnen klussers uit de buurt zelf reageren en je offertes geven. Vervolgens kun je goed zien of de prijs redelijk is en kun je aan de hand van recensies op werkspot zien of vorige klanten tevreden waren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:21

Amira_ schreef:
Wil je per se nieuwe tegels? Anders zou je op marktplaats kunnen kijken, daar wordt vaak gratis of voor een lage prijs tegels aangeboden.
Ik weet nou niet echt wat een grondverzetbedrijf is, maar misschien is er een hovenier in de buurt die het kan doen.

een hovenier legt geen tegels, die legt alleen groen aan :+

Een grondverzetbedrijf graaft de boel uit met een graafmachientje enzo. Anders moet je dat zelf uitgraven met de hand. En het wit zand erin storten met de hand. Kan op zich prima bij zo'n klein paadje, maar is wel een hoop werk. :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 10:41

Dusja1 schreef:

Dat hangt af van het graafwerk. Wij hebben vorig jaar een graafmachine moeten huren dat is :$
Ik weet niet of de uitgegraven grond ergens op eigen terrein kan want afvoeren is ook :$

En dan ben je zelf relatief hartstikke lang bezig met tegelen, je moet een trilmachine huren en meestal doen die mannen dat toch een stuk netter dan wij.

Voor dit geld zou ik de klus uitbesteden.

(Kijk ik moet nog een klus van 7000 euro ex werkuren, dát ga ik zelf doen, dat kan ik niet betalen! )

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:04

Verootje, een hovenier doet meestal ook bestrating....

Ik denk dat 500 euro een redelijke prijs is hoor.

Het kan wat goedkoper als je zelf aan de slag gaat. 20 cm uitgraven is nog wel te doen met de hand. Zand laten komen door n zandboer, trilplaat erover (kan je huren bij boels oid), tegels via mp (grind en trottoirtegels zijn meestal wel gratis ergens af te halen, helemaal in het voorjaar als mensen weer bezig gaan met de tuin). Banden vind je meestal niet gratis, dus die kopen.
Maar ook dan ben je aardig wat euros kwijt door huur trilplaat, en met name vrachtkosten zand en banden. Alhoewel je dit ook zelf af kan halen, het zijn kleine hoeveelheden.

Ik zou ook meerdere offertes opvragen, de prijzen kunnen behoorlijk verschillen. Wat je ook nog kan doen is vragen of er met gebruikte tegels gewerkt kan worden, meestal hebben ze wel wat liggen of kunnen ze ze achterhouden bij een ander werk. Alhoewel ik niet denk dat het erg veel scheelt qua prijs.

Uurlonen en alles kan ook heel erg wisselen. De kleinere aannemers/bedrijven hanteren hele andere uurlonen dan de grote jongens om het zo te zeggen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:10

Je zou het ook zelf kunnen uitgraven en vragen wat het dan kost, maar ik vind 500 voor zoiets ook niet veel geld. Ik zou ook de klus op werkspot zetten. Heb ik gedaan om een prijs indicatie te krijgen voor het stucen van ons nieuwe huis. Had binnen 10 minuten meer dan 10 offertes.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:14

Ik vind 500 euro een leuke prijs, is dat echt inclusief alles zeg ik direct ja doen!
Echt netjes een pad aanleggen is om het zelf te doen een hutklus.

Maat van mij heeft een aantal jaar terug een poging gewaagd om zijn eigen achtertuintje te bestraten.
Na 6 tegels verrot geslagen te hebben en 700x vloeken heeft hij maar een prof ingehuurd.
Binnen een halve dag lag het erin, retestrak en ligt nu nog super netjes!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 11:41

verootjoo schreef:
Amira_ schreef:

een hovenier legt geen tegels, die legt alleen groen aan :+

Een grondverzetbedrijf graaft de boel uit met een graafmachientje enzo. Anders moet je dat zelf uitgraven met de hand. En het wit zand erin storten met de hand. Kan op zich prima bij zo'n klein paadje, maar is wel een hoop werk. :j

Nou dat is niet waar. Mijn vader is hovenier en hij bestraat ook. Dat doen overigens de meeste hoveniers hier in de buurt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:06

Oh echt? Ik ken van hoveniers dat ze alleen groen doen :P niet dat ik er veel ken, maar de paar die ik ken wel :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 12:17

Misschien verschilt dat wel per hovenier haha. Maar anders zou TS daar naar kunnen kijken, is over het algemeen wel een stukje goedkoper :j