kerstgerechten en zwangerschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

kerstgerechten en zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 16:50

Hoi allen. Mijn schoonzusje komt bij ons 1e kerstdag en zij is in verwachting. Nu wil ik graag een leuk menu waar we allemaal lekker can kunnen eten.
ik ben al aan het rondneuzen geweest en heb op zich al een idee voor het voor- en nagerecht, hoofdgerecht moet ik echt nog wat voor bedenken. Maar alle ideeën zijn welkom nog. Iets van amuses trouwens ook.
Hopelijk weten jullie nog leuke recepten. (een handleiding hoe je het moet maken zou ook prettig zijn.Haha)

kwita

Re: kerstgerechten en zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:04

geen alcohol, kazen van rauwe melk (ongepasteuriseerd), pathe en rauw vlees en kip echt goed door bakken! verder is het aan haar smaak wat ze wil!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 20:35

Kan ook wel vlees goed doorbakken maar dan wordt het er niet lekkerder op. Dacht wellicht weet iemand iets wat altijd goed doorbakken bereid wordt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:38

Gerookte vis doet het altijd goed, vraag wel even na of de vis vacuüm getrokken is geweest, want dat wordt afgeraden tijdens de zwangerschap.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:38

Varkenshaasje?
(geen chocolade mouse)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:05

Persevero schreef:
Kan ook wel vlees goed doorbakken maar dan wordt het er niet lekkerder op. Dacht wellicht weet iemand iets wat altijd goed doorbakken bereid wordt

Lekker stoofvlees? Bijvoorbeeld een stoofgerecht, of kalfswangetjes oid? Mooie lamsnek, of PP van lamsschouder?
Kip en varken bak je altijd goed door :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:07

Ik ben ook zwanger en mijn vader wilde ook een lekker vleesgerecht maken. Uiteindelijk hebben we gekozen voor gevulde kip :9