Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 16:23

Jaja, met de kerst voor de deur is het ook weer tijd voor de bedelende kranten en folderlopers. En dan komt de jaarlijks terugkerende discussie: wat moeten we ze geven?
Tegenwoordig hebben wij op de deur een 'geen collectanten, huis aan huis verkoop of geloofsovertuigers' sticker op de deur, maar blijkbaar weerhoud dit de bezorgers niet om bij ons aan te bellen :+ Een aantal van hen die het weekkrantje en het folderpakket van een halve kilo bezorgen, krijgen ieder jaar wel wat, maar ik wist serieus niet dat we zoveel folderlopers in de wijk hadden :wow: Ik heb er de afgelopen week al 8 geteld en ik gok dat we er nog meer krijgen.

Wat geven jullie aan kranten/folderbezorgers? En waarom wel of juist niet geven?
De buurvrouw geeft ze een mandarijntje. Ik gok dat ze daar niet heel erg blij mee zijn :')

Sammyoo

Re: Het is weer zover: bedelende kranten/folderbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:25

Ach, het zijn kinderen die zo aan het einde van het jaar een extraatje krijgen.

Nu we buiten het dorp wonen komen ze niet (krijg ook geen folders), maar anders zou ik ze twee euro geven.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:27

Hier weten we welke mensen er folders etc lopen. We kennen ze van gezicht en herkennen ze dus ook aan de deur rond deze tijd van het jaar :)

Hier geven we ze meestal een euro. We hebben het niet breed en ze verdienen in principe natuurlijk al geld met het bezorgen van de folder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:27

Niks. Ik heb een Nee Nee sticker.
Sowieso houd ik absoluut niet van het gebedel aan deuren, ik doe er dus niet aan mee. Vroeger zelf wel krantenwijken gehad, maar ik ging dus echt niet aan de deur leuren om geld. Dat was me mijn eer te na :=

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:28

Ik had laatst een jongen van de krant aan de deur toen mijn ouders niet thuis waren, wenste me fijne feestdagen en ging weer weg, wist ik veel dat het gebruikelijk was om geld te geven :+ :+

Dus nee, hij heeft niks gehad :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:29

Bij ons is het vooral de bedelende postbezorger en vuilnismannen.
En vooral de laatste geven mensen vaak uit angst, en durven ze niet minder dan tien euro te geven.

Veel zijn ervan overtuigt dat hun vuilnis dan niet meer opgehaald wordt . {:)-:(

Later geef ik niks, ik ga ook niet langs mijn patiënten of later als dierenarts een extra vijf euro factureren voor mijn kerst. {:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:30

Ik heb nooit folders gelopen vroeger, vond werken op zaterdag als schoonmaakster effectiever.
Maar vond het toen ook heerlijk als er ergens een extraatje was, ook al was het klein.

Dit jaar niet zo veel geld over, slecht jaar dus voor de bezorgers _O- , krijgen dit jaar maar een euro.
Andere jaren gaf ik meer.

Denk altijd maar, die kids werken tenminste voor hun extra centjes, dus gun ze het wel.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:31

Ik geef ze ook meestal wel 2/3 euro, heb het vroeger zelf ook gedaan en toen had ik elk jaar wel mooi 400 euro opgehaald. <<)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:34

Hier krijgen ze niets, moet zelf te veel op de centen letten en man krijgt ook niet even een paar 100 euro extra omdat hij zijn werkgever een gelukkig nieuwjaar wenst. Las laatst serieus over een 14 jarige die zo 300 euro binnenhengelde.
Daarbij werken de folderbezorgers niet in mijn opdracht, maar voor de winkeliers, laat ze daar dus maar gaan bedelen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:36

Heb 1 jaar (3maand) een folderwijkje gehad en met kerstronde meer opgehaald dan ik verdiend had in die tijd :')
Lees 450 euro en kreeg maar 70 in de maand voor weekblad en folders. Na oud en nieuw gelijk gestopt. :Y)
Ik geef ze altijd 2 euro en van het dagblad 5 euro.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:37

Met die bedragen snap ik wel dat kranten en folderbezorgers rondgaan wow! :D

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:37

Dreamybol schreef:
Hier krijgen ze niets, moet zelf te veel op de centen letten en man krijgt ook niet even een paar 100 euro extra omdat hij zijn werkgever een gelukkig nieuwjaar wenst. Las laatst serieus over een 14 jarige die zo 300 euro binnenhengelde.
Daarbij werken de folderbezorgers niet in mijn opdracht, maar voor de winkeliers, laat ze daar dus maar gaan bedelen.

Zo had ik het nog niet bekeken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:38

Hier krijgt de krantenbezorger een euro geloof ik, de rest alleen een gelukkig nieuwjaar terug :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 16:41

Furrow schreef:
Bij ons is het vooral de bedelende postbezorger en vuilnismannen.
En vooral de laatste geven mensen vaak uit angst, en durven ze niet minder dan tien euro te geven.

Veel zijn ervan overtuigt dat hun vuilnis dan niet meer opgehaald wordt . {:)-:(

Later geef ik niks, ik ga ook niet langs mijn patiënten of later als dierenarts een extra vijf euro factureren voor mijn kerst. {:)

:? Bedelende postbezorgers en vuilnismannen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Die komen ook fijne feestdagen wensen en het handje ophouden? :?

Ik vind het ook dubbel. Ik gooi er via FB ook geen duizenden kerstwensen uit met het verzoek op mijn bankrekening te storten omdat ik hen op de hoogte houd van paardennieuws :')
Maar serieus, iedere folderbezorger een euro geven... Ik heb sowieso al bijna geen kleingeld in mijn portemonnee. Mijn vriend is hier stukken harder in en kan gewoon netjes 'dankjewel en jij ook fijne feestdagen!' zeggen en de deur dicht doen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-12-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:43

Mars schreef:
Niks. Ik heb een Nee Nee sticker.
Sowieso houd ik absoluut niet van het gebedel aan deuren, ik doe er dus niet aan mee. Vroeger zelf wel krantenwijken gehad, maar ik ging dus echt niet aan de deur leuren om geld. Dat was me mijn eer te na :=

Dit hadden wij vorig jaar toen we nog in de stad woonden. Een bezorger van het buurtsuffertje belt aan en wenst ons fijne feestdagen. Ik heb hem hetzelfde gewenst en wilde de deur dicht doen, waarna hij me tegenhoudt en zegt een fooi te willen. Op dat moment liet ik me overbluffen en heb hem wat gegeven. Op het moment dat ik de deur dicht gooi besef ik me dat we een nee nee sticker hebben en hij dus niks bezorgd bij ons. Man, ik maak me er nog ontzettend boos over als ik er wat aan denk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:44

Een beetje goede loper, die dus altijd braaf op tijd de folders bezorgd en die de wijk al wat langer heeft kan aardig wat bij elkaar "bedelen" :j

Mijn neefje deed het jarenlang (zelfde wijk) en in een wijk met veel oudere mensen, die liep met gemak 500 euro bij elkaar. Nu doet mijn oom diezelfde wijken en ook hij loopt met gemak 300-500 euro bij elkaar. Dus ergens is het best verleidelijk om dat te gaan doen voor jeugd :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:46

ik geef niets.....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:47

Ik heb een NEE NEE sticker op de brievenbus en laat ook geen krant bezorgen. Hier krijgen ze dus niks. Ik hou ook niet van dat gebedel... Heb zelf ook wel folders gelopen maar niet aan de deuren gebedeld.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:52

Vorig jaar kwam de folderbezorger 3 keer.. Eerst deed ik de deur open en heb de persoon heel hartelijk de beste wensen teruggewenst en vervolgens probeerde ze het dus nog 2 keer, waarbij mijn man open deed. De eerste keer dacht ik nog dat ze had gedacht dat ik geen hoofdbewoner was ofzo. :+
Nadat we de man vh buurtkrantje ook alleen 'maar' het beste wensten heeft ie de krant niet meer in de bus gedaan, maar tussen de kliko geklemd. :?
Dan ga je het jaar erop niet ineens wel wat krijgen.. Maar goed.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 16:54

Dreamybol schreef:
Nadat we de man vh buurtkrantje ook alleen 'maar' het beste wensten heeft ie de krant niet meer in de bus gedaan, maar tussen de kliko geklemd. :?

Met dat soort acties zou ik de werkgever van de krantenbezorger even bellen. Nummer staat in de krant..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:56

Ach ja, omdat ze er bij ons altijd zijn, door weer en wind, vroeg of laat... Steevast twee muntjes van twee euro voor iedere bezorger.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:57

Ik heb er überhaupt nog nooit van gehoord om mensen geld te geven die folders komen bezorgen.. :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:03

Cayenne schreef:
Dreamybol schreef:

Met dat soort acties zou ik de werkgever van de krantenbezorger even bellen. Nummer staat in de krant..

heb ik ook gedaan en ook gemeld dat ik vermoedde dat het samenhing met de nieuwjaarswens. Daarna kwam ie weer gewoon in de bus. En regelmatig niet, ben er wel klaar mee.
Maar goed, als het aan mij lag hadden we ook een NEE/NEE sticker. :P

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:05

Misschien is het alleen in België dat vuilnismannen langskomen.
Want hier komt de krantenbezorger dan weer niet langs. :+
Maar ze bellen effectief aan en zeggen gelukkig nieuwjaar en steken hun hand uit...

Maar echt gekke bedragen dat hier voorbijkomen -O-

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:07

Wij geven de krantenjongens wel. Er lopen hier twee verschillende die ik beide het hele jaar door heb zien lopen. Die krijgen dan ook 2 euro.

Zo'n vet pot is folders lopen niet. Mijn schoonzusje loopt twee soorten folders (zelfde wijk) en verdient 30 tot 50 euro in de maand. Dan moet ze folders + kranten vouwen en ook nog eens elke week die dingen rondlopen.

Ik zou het in elk geval niet doen :=

Heb zelf wel een aantal jaar de ochtendkrant gedaan. Vond ik super leuk en het allerleukst vond ik het nog als ik dan in plaats van geld een leuk kaartje met een bedankje kreeg. Heb ook wel eens een doosje bonbons met een kaartje aan de brievenbus gevonden omdat ze het zo lief en knap vonden dat ik ondanks het slechte weer en de gladheid toch altijd nog op tijd was. Super lief. Leuker ook dan de twee euro die je in je hand gedrukt krijgt van mensen die er eigenlijk niet op zitten te wachten.