Dromen over zwangerschap

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Dromen over zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 09:34

Al 2 keer heb ik deze week gedroomd dat ik zwanger was en ben ik ook bevallen. De eerste keer van een tweeling, jongen en een meisje. Het meisje had een naam, de jongen niet want daar wist ik er nog geen voor. In het echte leven heb ik voor een meisje al over namen nagedacht en die naam die ik leuk vind had ze ook in m'n droom. Voor een jongen weet ik nog niks en in m'n droom dus ook niet.

En vannacht was ik dus weer zwanger en ben ik weer bevallen, dit keer van alleen een meisje en zover ik weet geen naam dit keer. Ondertussen heb ik dus 3 kinderen! :+

Oh beide keren was ik perongeluk zwanger geworden wat eigenlijk nog t gekste aan t geheel is. Ik val namelijk niet op mannen :+

Ik kan de droom trouwens makkelijk verklaren, ik heb gigantische rammelende eierstokken. Ik ben echter full time student en voorlopig is kinderen dus geen optie.

Zijn er echter meer dames die last hebben van rammelende eierstokken en bij wie t tot uiting kwam in een droom? Zoja, wat was je droom?

Bhodi

Re: Dromen over zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:38

Geen rammelende eierstokken, ben pas 19 :')
Wel was ik vannacht zwanger.. Eh koekkoek :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:42

Ik droom ook wel eens dat ik zwanger ben. Alleen heeft mijn droom altijd een uhm, aparte wending :o
Als ik dan eenmaal bevallen ben in mijn droom vind ik het kind te lelijk en sta ik het af voor adoptie. Dat is al een paar keer gebeurd en ik vind het echt erg van mezelf dat ik zo droom :')

Maar ik wil op termijn ook absoluut graag kinderen! Liefst wel een mooi kindje maar ter adoptie afstaan omdat het te lelijk is, mehh nee dat doe ik niet hoor haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:44

Citaat:
Als je droomt dat je zwanger bent, suggereert dit dat jezelf of een aspect uit je persoonlijke leven aan het ontwikkelen is. Mischien ben je nog niet gereed om er over te praten of naar te handelen. Het kan tevens een verwijzing zijn naar het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:07

Aranel schreef:
Ik droom ook wel eens dat ik zwanger ben. Alleen heeft mijn droom altijd een uhm, aparte wending :o
Als ik dan eenmaal bevallen ben in mijn droom vind ik het kind te lelijk en sta ik het af voor adoptie. Dat is al een paar keer gebeurd en ik vind het echt erg van mezelf dat ik zo droom :')

Maar ik wil op termijn ook absoluut graag kinderen! Liefst wel een mooi kindje maar ter adoptie afstaan omdat het te lelijk is, mehh nee dat doe ik niet hoor haha.

Is het heel erg als ik hier stiekem wel een beetje om moest lachen? :P

Ik heb het ooit weleens gedroomd en in mijn droom was ik er wel blij mee, terwijl ik IRL er nog
niet uit ben of ik überhaupt wel kinderen wil (neig eerder naar niet) .

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:09

Ik droom ook wel eens dat ik zwanger ben maar bij mij heet zoiets een nachtmerrie. :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:10

Zo droomde ik enkele weken terug ook dat ik zwanger was.. Dag ik bevallen was en dat de baby super super klein was en dat ik die maar een keer per dag eten gaf.. :o

Duidelijke hint dat ik nog lang geen kinderen moet krijgen? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:10

Over rammelende eierstokken loopt al een topic :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:11

Ik droom het vrij vaak :D .
Heb ook wel eens dat ik het een periode bijna elke nacht droomde, was toen overdag soms ook wel beetje van slag dat het niet zo was hahaha. Zo intens waren de dromen.
En dat terwijl ik echt voorlopig nog geen kinderen wil :Y) en juist altijd heb geroepen dat ik ze nooit wilde.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:15

Needje schreef:
Citaat:
Als je droomt dat je zwanger bent, suggereert dit dat jezelf of een aspect uit je persoonlijke leven aan het ontwikkelen is. Mischien ben je nog niet gereed om er over te praten of naar te handelen. Het kan tevens een verwijzing zijn naar het ontstaan van een nieuw idee, richting of doel.

Zou voor mij een hoop kunnen verklaren.
Ik heb dat inmiddels 2 keer gedroomd. 1x echt jaaaren geleden en toen was ik in mijn droom zo over de zeik dat ik zwanger was. Ik wilde absoluut geen kinderen, maar was tegen abortus. Maar wat ik blij toen dat het een droom was.
De laatste keer was onlangs.. Dit keer vond ik het minder dramatisch, maar was het nog niet helemaal prettig(al was de situatie in mijn droom ook niet echt om een kind te krijgen). Maar dit was dusdanig levensecht dat toen ik wakker werd ik een fractie verbijsterd was waarom mijn buik plat was :') .

Hoe ik tijdens de eerste droom in het leven stond weet ik niet meer, daarvoor is dat echt te lang geleden. Nu sta ik wel voor een nieuw punt, of ik dat nou leuk vind of niet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:39

Claudia1993_ schreef:
Aranel schreef:

Is het heel erg als ik hier stiekem wel een beetje om moest lachen? :P

Ik heb het ooit weleens gedroomd en in mijn droom was ik er wel blij mee, terwijl ik IRL er nog
niet uit ben of ik überhaupt wel kinderen wil (neig eerder naar niet) .

Haha nee hoor ik vind het zelf ook wel grappig, naast beschamend natuurlijk :+

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:11

Herkenbaar! Ik had het een paar weken terug. Droomde ook sat ik zwanger was. Maar dat iwam puur omdat ik maar niet ongesteld werd. Schrok er behoorlijk van en heb smorgens meteen een test gedaan en ha hoor, zwanger hihi. Helemaal trots natuurlijk!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:50

Ik heb vannacht mijn eigen navelstreng doorgeknipt :+ Wat niet lukte, dus iemand anders ging het doen. Een vrouw die ik niet kon en ik bleef maar schreeuwen; DOORKNIPPEN die handel!! Maar het lukte niet en toen ging de wekker van mijn vriend.

Droom regelmatig over een bevalling, vreselijke buikkrampen en het persen.

Als ik dan smorgens wakker word, moet ik eigenlijk gewoon heel nodig poepen :o

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:05

Zwanger zijn opzich lijkt me een droom, de bevalling echter een nachtmerrie :') heb er nog nooit bewust over gedroomd snachts, maar vanwege mijn werk in de kinderopvang denk ik er wel veel over na: hoe zou het zijn als..... O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:16

Skessa_ schreef:
Jildau schreef:
Ik droom ook wel eens dat ik zwanger ben maar bij mij heet zoiets een nachtmerrie. :D

+ 1 :')

Hier ook ja, al een paar keer gehad en dan volledig in paniek wakker worden met het idee 'ik moet NU de huisarts bellen, het moet weg!' Vervolgens duurt het echt een tijdje voor ik weer gekalmeerd ben :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 00:56

Sommige reacties zijn hilarisch :')

Ik kan me niet bewust een langdradige bevalling herinneren maar wie weet komt dat nog :+

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:01

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit topic is zo geniaal, kinder weg doen omdat ze te lelijk zijn... :')

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:07

De meeste droomverklaringen geven aan dat het de geboorte van iets nieuws is, hoeft niet speciaal een baby te zijn :p

Bij mij was het net ietsje anders :D
Toen ik voor het eerst droomde dat ik zwanger was en langs de weg stond te kotsen....bleek ik echt zwanger te zijn! Surprise!
Heb trouwens wel vaker dromen die uitkomen, alleen de postcodeloterij nog niet gewonnen :D die droom komt vast niet uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:13

Jildau schreef:

_O-

Hier ook!!

Toevallig liep ik afgelopen week in mijn dromen nog met een dikke pokkel rond... Bleeeegh... Leuk bij andere mensen, niet bij mij... Ik heb nog zó veel te doen!!!

Hier beslist geen rammelende eierstokken!

Geboorte van iets nieuws, ook niet geloof ik... Maar wie weet is dat nog in ontwikkeling en weet ik er nog niet van? :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:16

Ik ben ook vaak zwanger in mijn dromen. Alleen ik beval dan van rare kinderen. Een baby die direct kan praten, een baby die geboren wordt strak in het pak en dat ik dus aan het bevallen was van een scheten kind, jawel, lucht. Met een keizersnede en al :+

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:24

Nassie schreef:
Droom regelmatig over een bevalling, vreselijke buikkrampen en het persen.

Als ik dan smorgens wakker word, moet ik eigenlijk gewoon heel nodig poepen :o

Hahaha!! Deze vind ik echt fantastisch! _/-\o_ _/-\o_ _O-

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:33

Dat heb ik ook heel vaak gehad, en ik droom daarbij altijd dat mijn vriend te laat komt, altijd zelf beval en we nooit een naam weten :?

De laatste keer (haha) was mijn vriend voetbal kijken dus ja, kon niet naar ZH komen :P (hij is anti-voetbal) :Y)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:07

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners uit dit topic verwijderd ("+1" e.d.). Let er alsjeblieft op of je reactie echt iets toevoegt aan het topic :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 14:35

MaritB: diepgewortelde angst ofzo? :+

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:37

Ik droom ook vaak over zwangerschap, maar dat is niet helemaal de bedoeling op mijn leeftijd. :')