Waar word je gelukkig van en hoe behoud je dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Waar word je gelukkig van en hoe behoud je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 17:04

Hoi allemaal!

Een vraag die mij bezig houd en die mij ook leuk lijkt om te delen met anderen.

Waar word je gelukkig van en wat doe je om dit zo te houden?

Ik zal zelf beginnen: Ik word gelukkig als ik denk aan mijn vriend en kleine positieve dingen die ik opmerk.

Dit houd ik zo door regelmatig te bedenken wat hij nu weer voor lieve dingen heeft gezegd en dit ook te relativeren als we elkaar een moment even niet goed snappen. Regelmatig zeggen we tegen elkaar dat we elkaar erg leuk vinden.

Ik merk dat ik de laatste tijd erg druk ben en veel om kleine dingen stress terwijl het niet nodig is.

Daarom een topic om je geluk/ positiviteit te delen. *\o/*

Anoniem

Re: Waar word je gelukkig van en hoe behoud je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:14

Dat is van alles, kleine dingetjes vooral. En geluk is maar iets van af en toe, je kunt niet altijd gelukkig zijn :P

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:19

Door beslissingen te nemen die jou gelukkig maken. Ik heb helaas niet altijd het lef om voor mijn eigen geluk op te komen. Ik weet heel goed waarvan ik ongelukkig wordt, maar blijf liever in een veilige sleur zitten als mij te wagen aan iets waarvan ik niet zeker weet hoe het gaat aflopen. Dom eigenlijk hé...door toekomstgericht te gaan denken vergeten we het heden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:22

Joolien schreef:
Dat is van alles, kleine dingetjes vooral. En geluk is maar iets van af en toe, je kunt niet altijd gelukkig zijn :P

Ik ben eigenlijk non-stop gelukkig. Ik heb een leuk huis, leuke dieren, een leuk en druk sociaal leven. Ik heb iedere dag weer zin om op te staan en het leven te beleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:24

lieveli schreef:
Joolien schreef:

Ik ben eigenlijk non-stop gelukkig. Ik heb een leuk huis, leuke dieren, een leuk en druk sociaal leven. Ik heb iedere dag weer zin om op te staan en het leven te beleven.

Als ik het bekijk in cijfers, 0 is zwaar depressief en 10 is huilen van geluk, dan leef ik zelf rond de 7/8. Ik heb ook elke dag zin in het leven, zin in mijn studie, eigenlijk heb ik in de meeste dingen wel zin :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:32

Ja maar wat is je punt? Waarom zeg je dan eerst dat geluk maar iets van af en toe is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:37

lieveli schreef:
Ja maar wat is je punt? Waarom zeg je dan eerst dat geluk maar iets van af en toe is?

Oh nee zo bedoelde ik t niet haha. Het was meer om te zeggen dat je niet altijd gelukkig kon zijn, niet dat je dan meteen verder ongelukkig moet zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:15

Waar ik gelukkig van word, is leuke momenten met vrienden. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:17

Je weet pas dat je gelukkig bent wanneer je dat een lange tijd niet bent geweest.

Mijn cijfer zit soms op een 4 en soms op een 6/7. :P

Veel hoger komt het niet echt, maar daar wordt aan gewerkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:25

lieveli schreef:
Joolien schreef:

Idem.
Goed ik sta misschien niet elke dag als Assepoester op incl fluitende vogeltjes, perfect haar en lieve hertjes die om mij heen dansen. En ik kruip ook echt weleens in bed met de gedacht 'Pff die dag heb ik weer overleefd..'
Maar ik kan wel zeggen dat ik vrijwel non stop gelukkig ben en verliefd op het leven incl de tegenslagen. En hoe dat behouden? Tja het jezelf gunnen? Accepteren dat je gelukkig mag zijn? Geen doelen stellen ' als ik X heb gehaald dan kan ik echt gelukkig zijn' ?

Leven is een feestje en gaat zoals het is. *\o/*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:49

MarlindeRooz schreef:
Je weet pas dat je gelukkig bent wanneer je dat een lange tijd niet bent geweest.

Mijn cijfer zit soms op een 4 en soms op een 6/7. :P

Veel hoger komt het niet echt, maar daar wordt aan gewerkt!

Wat vervelend dat je je meestal niet zo gelukkig voelt. Succes met het werken daaraan

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:08

betadine schreef:
Door beslissingen te nemen die jou gelukkig maken.

Dit, maar dat is inderdaad niet zo gemakkelijk.
Ik zou graag nog eens naar een party gaan om nieuwe mensen te leren, maar ik durf die stap niet te nemen, ik heb schrik dat het helemaal gaat mislukken hoewel ik zelf dan ook wel weer weet dat ik nog genoeg kansen heb om te proberen...
Het is niet dat ik doorgaans ongelukkig ben, dat zeker niet, maar ik ben gewoon op meerdere gebieden teleurgesteld in mezelf en in anderen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:21

Ik wordt vaak gelukkig van de zon en vooral van die verwarmende zonnestralen.
En ja die komen vanzelf weer terug.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:25

Wat denk ik belangerijk is in deze vraag is wat 'gelukkig zijn' nou precies is.
wat is de definitie van gelukkig zijn? Ik ben over het algemeen erg tevreden, maar altijd gelukkig?
Nee hoor, er zijn zure appels waar je door heen moet bijten om vervolgens weer gelukkig te kunnen zijn.

Juist omdat ik met mijn nogal heftige emoties soms ontzettend ongelukkig ben, is mijn geluk ook weer erg ' on top of the world ' gelukkig :') Dus ben niet altijd ongelukkig of gelukkig, dat ligt er maar net af wat er op dat moment speelt in mijn leven. Jammer genoeg kan ik niet ' stuk doorgaan met gelukkig zijn' zonder me op een bepaalde manier te voelen bij dingen in mijn omgeving.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:44

Geluk is een gevoel toch? Dus erg persoonlijk en voor iedereen verschillend.

Ik vind het wel een interessant onderwerp. Want kan je je eigen gevoel van geluk ook beïnvloeden?

Ze zeggen wel eens 'geniet van de kleine dingen' maar hoe kan het dat dat soms niet lukt? En andere keren wordt juist wel? b.v. iets onbenulligs als de geur van gemaaid gras.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:48

Ik krijg altijd een heel gelukkig gevoel als ik heel tevreden van het paard afstap :j
Heb met dit paard zoveel vervelende tegenslagen achter de rug, dat elk stapje vooruit mij heel blij maakt

Ik word ook altijd gelukkig als we met ons hele gezin samen eten. Ik, mijn ouders, mijn zus, haar vriend en mijn vriend. Altijd erg gezellig en geeft echt een familiegevoel!