Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

met die app kan je dan direct zien wat je volgende mogelijkheid is

Dus zelfs dan kan ik nog op m'n gemakje een andere trein/bus nemen
Alleen bij onbekende bestemming als daar iets niet rijdt, raak ik een beetje in de stress omdat ik daar de omgeving/OV niet ken.
.
.
Karin schreef:Als het voor iemand niet zo 'gewoon' is, dan is 'gewoon doen' niet de beste tip die je kunt geven.![]()
Je kunt het wel 'gewoner' maken door het vaker te doen. Maar oefen het dan onder omstandigheden waarbij het niet zo erg is als je eens een aansluiting mist.
?
! Want thuis kan je nog zo mooi je route uitstippelen maar die is zodra je deur uit gaat al niet actueel meer. Bus en trein maatschappijen hebben ook apps/website die geven zelfs aan met hoeveel minuten de bus komt en waar die nu is. Ts woont bij mij in de regio en die busmaatschappij heeft dat sowieso 

Kan me goed voorstellen dat het spannend is als je niet veel (nooit) met het OV gaat. En ik zou eerder van huis gaan, zodat je meer speling hebt in je reistijd. Dat geeft je hoofd ook wat rust omdat je niet hoeft te haasten. Claudia1993_ schreef:Ik ben dan echt het type die van te voren helemaal uitzoekt op wat voor schema die bussen rijden en of het in de buurt is van de trein zodat ik het makkelijk kan vinden.
Karin schreef:Claudia1993_ schreef:Ik ben dan echt het type die van te voren helemaal uitzoekt op wat voor schema die bussen rijden en of het in de buurt is van de trein zodat ik het makkelijk kan vinden.
Dat lijkt mij vooral heel logisch. Zeker als je een bepaalde tijd hebt afgesproken, dan wil je er ook op tijd zijn.
Als je met de trein ergens naartoe gaat, dan is het handig als je van tevoren weet waar je moet zijn, hoe lang je daarmee bezig bent en hoe je aansluitingen werken. Als je ergens met de auto naartoe gaat, dan is het handig als je van tevoren weet hoe lang je erover rijdt, of je files kunt tegenkomen en waar je (gratis of goedkoop) kunt parkeren. Alternatieven bij de hand hebben voor als het onderweg of ter plekke tegenzit kan ook handig zijn. Dat heeft niks te maken met doemdenken, maar 'gewoon' met een goede voorbereiding. Een goede voorbereiding haalt al een hoop spanning weg.
Gydja schreef:Ben vanochtend in de bus gestapt en in de bus zelf heb ik echt geen angst. Ik dacht nog goh waar heb ik me eigelijk druk om gemaakt. Maar als ik straks weer terug naar huis moet gaat het weer precies het zelfde. Terwijl ik de de laatste tijd best veel met de bus reis.
maar ook met de auto kan het soms net even anders lopen dan je verwachtte.
onzin natuurlijk.