Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Als jij je mistlampen aan hebt terwijl het niet mag, ga ik ook seinen. Dan zou ik denken dat je ze per ongeluk aan hebt gezet namelijk.
Hooguit vergeten uit te zetten
Janine1990 schreef:vuurneon schreef:Als jij je mistlampen aan hebt terwijl het niet mag, ga ik ook seinen. Dan zou ik denken dat je ze per ongeluk aan hebt gezet namelijk.
Die dingen zijn niet zo makkelijk per ongeluk aan te zetten hoorHooguit vergeten uit te zetten
![]()
Maar sein je ook als het niet verblindend is? Want ik sein inderdaad wel eens naar mensen die hun koplampen verkeerd hebben afgesteld waardoor ik denk dat ze groot licht aan hebben staan.
tones schreef:Staan je koplampen wel goed afgesteld?
Niet te ver naar beneden?
Ik vind t ook irritant als er iemand met verstralers op me af komt.
Ell_en schreef:Ik vind het persoonlijk super vervelend als er onnodig groot licht of mist licht wordt gevoerd..
Als je normale lampen niet goed genoeg zijn, lijkt het mij verstandig om daar wat aan te laten doen, inplaats van andere weggebruikers tot last zijn. Deze mensen seinen niet voor niets..
Pauline schreef:Ik sein ook. Het is vaak wel verblindend en het trekt zo de aandacht dat het afleidt. Het is ook niet in het voordeel van je medeweggebruikers, maar in jouw voordeel. De rest heeft er last van. Iig bij verblindend licht.
Als je te weinig ziet bij een goede verlichting lijkt het me raadzaam om eens naar de opticien te gaan. Kan zijn dat je last hebt van nachtblindheid?
Yessy schreef:Ik stoor me ook vreselijk aan mensen die niet de juiste verlichting voeren. Zal best dat sommige soorten 'mistlampen' altijd aan mogen maar zodra iemand die ze aan heeft voorbij is zie ik even niets meer. Best onhandig op donkere landweggetjes..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier voor het eerst lees dat sommige mistlampen altijd aan mogen, ik dacht gewoon dat iedereen met meer dan 2 lampen (uitgezonderd in de bochten) aso's waren
Janine1990 schreef:tones schreef:Staan je koplampen wel goed afgesteld?
Niet te ver naar beneden?
Ik vind t ook irritant als er iemand met verstralers op me af komt.
Nope, ik heb ze ook wel eens hoog gezet, maar dan zie ik nog niet wat ik wil zien.
Wat ik wil zien zit echt op de zijkant van de weg. En dat red je niet met koplampen, die staan altijd naar voren en niet opzij.Ell_en schreef:Ik vind het persoonlijk super vervelend als er onnodig groot licht of mist licht wordt gevoerd..
Als je normale lampen niet goed genoeg zijn, lijkt het mij verstandig om daar wat aan te laten doen, inplaats van andere weggebruikers tot last zijn. Deze mensen seinen niet voor niets..
Ik ben andere weggebruikers niet tot last, want ik heb het meerdere keren getest. Het zal dan waarschijnlijk zijn zoals Vuurneon zegt, dat ze denken dat je het niet door hebt.
Maar dan heb je tegenwoordig wel een hoop te seinen met al die nieuwe auto's die ze standaard aan hebben staan en waarbij ze gewoon legaal zijn.
Zoals ik al zei, die van mij zouden wel legaal kunnen zijn, maar ik moet nog altijd een keer checken welke code er in staat.
Shadow0 schreef:Amaris schreef:De nieuwe auto's hebben ze niet standaard aan maar in een bocht schijnt één mistlamp mee. Na de bocht gaan ze weer uit.
Dit vind ik persoonlijk verwarrend. Vaak lijkt het alsof er geseind wordt, en ook gebeurt het dat de wisseling van licht de aandacht trekt.
Gelukkig rij ik voornamelijk op echt rechte wegen en staan ze niet allemaal zo gevoelig afgestemd dat een lichte bocht al zorgt voor een lampje dat aan gaat.
ik sein dus ook als ik dat zie. Het zijn niet voor niets MIST lampen.Vliendertje schreef:Ik ben eens aangehouden door politie omdat ik mijn 'mist lampen' aan had. Ik zou hier een bekeuring voor krijgen.
Laat het net een nieuwe auto zijn.....
Hier zit een extra lamp op dat LIJKT op mistlampen. Ik weet niet wat voor benaming het wel heeft....
Het is een extra licht onder je dagrijlicht.
De mistlampen schijnen dus anders.
En dit is bij meerdere nieuwe auto's zo. Dus de naam mistlamp mag het zeker niet hebben, en het is dus nog steeds verboden om je mistlampen aan te hebben op momenten dat er geen mist is.
Yvank_ schreef:Ik vind het vreselijk irritant die mistlampen heb daar ook last van als iemand daar zonder reden mee rijdtik sein dus ook als ik dat zie. Het zijn niet voor niets MIST lampen.
De auto's met extra lampen wat géén mistlampen zijn is een heel ander verhaal die irriteren niet. Maar als zoveel mensen naar je seinen zullen ze toch wel hinderen.