Macbook Pro loopt vast.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Macbook Pro loopt vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:47

Mijn Macbook Pro loopt al de hele dag onherroepelijk vast. Hij doet het na het opnieuw opstarten ongeveer 3/4 minuten, daarna krijg ik hem niet meer aan de gang tot ik hem weer opnieuw opstart.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen proberen om hem weer aan de praat te krijgen? Hij draait op Yosemite en heeft wel vaker kuren, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt...

Choiix

Re: Macbook Pro loopt vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:16

Welk model heb je? Early/mid/late welk jaar?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:18

Klinkt als een brakke HDD.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:20

Komt er zo'n melding in beeld, met dat je je computer moet herstarten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:21

Het is een medio 2009. Ik moet er wel bij zeggen dat hij niet nieuw is. Ik heb hem via Leapp gekocht, die verkopen demo modellen en tweedehands modelletjes die ze hebben opgeknapt.

Hij is al een tijdje erg traag en de Mac-dokter bij ons op school raadt me aan om extra werkgeheugen te kopen... Maar dit is wel heel tergend.

Ook als ik alle programma's behalve Finder aan heb staan kapt hij er naar een paar minuten mee...

HDD dacht ik ook aan, maar mijn schijfhulpprogramma en de SMART controle van OnyX zeggen allebei dat er geen problemen zijn....

@kwii: ik krijg helemaal niks te zien. Alleen de bekende strandbal en daar houdt het op.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:23

Oh dit heb ik de laatste tijd ook sinds ik yosemite ge-update heb. Heel vervelend dus ik lees ff mee. Doe nu alles met m'n iPhone, maar mis m'n macje met bepaalde dingen echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:24

Hij is bij mij de eerste keer dat ik Yosemite installeerde ook heel brak geweest. Precies hetzelfde probleem. Toen heb ik hem leeg gehaald en een tijdje mijn externe harde schijf als opstartschijf gebruikt. Toen ik hem vervolgens weer normaal probeerde te installeren deed hij dat ook netjes. Hij werd alleen steeds weer trager en nu doet hij weer na een paar minuten helemaal niks meer...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:32

99,9% zeker de kabel tussen HDD en moederbord. Kopen via eBay en vervangen zal dit oplossen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:37

Ik ga morgen maar even naar Leapp, waar ik hem gekocht heb. Er zit nog garantie op dus hij hoort gewoon te werken en zij dienen dit ook eigenlijk op te lossen. Kan ik er mooi gelijk nieuw werkgeheugen in laten zetten en dan moet hij het weer doen.

Zelf mee kloten durf ik ten eerste slecht aan, en ten tweede heb ik eigenlijk morgen gewoon weer mijn laptop + indesign nodig ivm een deadline donderdag. Heel vervelend maar weet niet wat ik anders moet doen. Overigens probeer ik nu een schijf ehbo uit te voeren maar dat trekt hij ook slecht.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:40

Zou me niets verbazen als Yosemite het probleem is. Het enige wat ik kwa hardware mee gemaakt heb is dat de HDD niet goed meer was, maar dat kon je duidelijk horen. + Af en toe een melding dat er een hardware fout is, en dus ook vastlopen.

Hoop voor je dat ze het bij Leapp kunnen repareren.. Of ze dat in 1 dag kunnen, ben bang van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:46

Als het goed is krijg ik dan in ieder geval een vervanging mee, als ik m'n bek open trek tenminste.

Yosemite lijkt mij ook het probleem, dus als ze hem terug willen zetten naar Mavericks voor me ben ik tevreden. Hij doet het met yosemite vanaf het begin al heel erg slecht...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:47

Bij mij was het zelfs dat ik yosemite wilde installeren, liep die vast... Zat er helemaal geen besturingssysteem op. Moest ik er nog veertig euro voor betalen ook 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:48

Dat deed hij bij mij inderdaad ook. Gelijk na het installeren slecht werken en toen ik hem opnieuw wou installeren deed hij dat niet. Heb je wel eens geprobeerd om hem op te starten vanaf een externe harde schijf?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:51

Ben helaas niet in het bezit van een harde schijf, dus kon dat niet proberen. Maar er was ook iets fout met de harde schijf die er in zat, de schrijfrechten klopten niet meer. Echt heel vaag, haha. Gelukkig doet hij het nu.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:23

Dat mag hier niet besproken worden. Maar echt, stuur aan op de hdd kabel. Dit is hét issue van de Early 09 tm late 10 modellen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:39

Choiix goed dat je het zegt, wou het even aanpassen. Maar kan mijn reactie niet meer editten ):