Hoelang wachten op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Hoelang wachten op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 14:02

Ik vind het lastig om een titel te kiezen, maar het volgende is aan de hand.

Vorige week is er schade ontstaan aan mijn auto, direct gemeld bij mijn eigen verzekering en door de betrokkene die de schade heeft gemaakt is er aanspraak gedaan op haar aansprakelijkheidsverzekering.
Nu heb ik vanuit haar verzekering vandaag een brief ontvangen om de rekening voor reparatie op te sturen, schade expert is niet nodig.

Nu is het zo dat dit om een flink bedrag gaat, waardoor ik de auto pas kan laten maken zodra de vergoeding is uitbetaald. Maar wat is een normale tijd wat ik hiervan mag verwachten? De verzekering die dit afhandelt is de SNS.

hesterve

Re: Hoelang wachten op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:06

je hoeft de garage toch niet gelijk te betalen? Laat anders een rekening opmaken door de garage die dit gaat maken en stuur die op en dan kunnen zij vast beginnen en weten ze dat het geld eraan komt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 14:09

hesterve schreef:
je hoeft de garage toch niet gelijk te betalen? Laat anders een rekening opmaken door de garage die dit gaat maken en stuur die op en dan kunnen zij vast beginnen en weten ze dat het geld eraan komt.

Rekening is inderdaad al opgemaakt en meegestuurd naar de verzekering. Probleem is wel dat ik de rekening binnen 2 weken na het maken betaald moet hebben en de vraag is dan natuurlijk hoe snel de verzekering is.

Ik bel de SNS maandag sowieso even, maar misschien heeft iemand hier wel ervaringen.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:11

Volgens mij is dit verschillend. Ik heb zelf een 10 maanden gewacht op vergoeding van schade aan mijn auto. Dit ging om een bedrag van 1000 euro. Echter was dit niet bij SNS. Ik zou als ik jou was wachten tot je t geld hebt.

Toevallig vorige week een vriend schade gemeld op mijn aansprakelijkheid en hij had het bedrag(ongeveer 500e) na vijf dagen op zijn rekening!

Misschien informeren bij SNS hoe lang dit kan duren?

Edit: autocorrect van mijn iPad deed stom
Laatst bijgewerkt door loenloen op 13-12-14 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:11

Zij weten niet wat voor schadevergoeding ze moeten sturen, zolang jij de schade niet hebt laten maken of een offerte hebt aangevraagd bij je garage. Dus ik zou inderdaad zeggen: laat hem maken en zeg tegen de garage dat het verzekeringswerk is. Hebben ze wel ervaring mee en meestal keren de verzekeringen dan best snel uit :).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 14:14

Sting schreef:
Zij weten niet wat voor schadevergoeding ze moeten sturen, zolang jij de schade niet hebt laten maken of een offerte hebt aangevraagd bij je garage. Dus ik zou inderdaad zeggen: laat hem maken en zeg tegen de garage dat het verzekeringswerk is. Hebben ze wel ervaring mee en meestal keren de verzekeringen dan best snel uit :).

Zoals ik al aan gaf is er een rekening mee gestuurd met de kosten :) Maar gaat om ruim 400 euro wat ik helaas niet 123 heb liggen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:15

Contact opnemen met de verzekering bellen telefoonnmr staat vast op de brief die je hebt gehad en vragen of ze het direkt kunnen overmaken op de rekening van de garage wanneer je een kopie opstuurt van de rekening.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:16

Gewoon bellen... ik had het met 3 dagen op de rekening

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:16

Bij mij betaalt de verzekering direct aan de garage. Ik heb nooit zelf wat betaald :) bij jou misschien ook wel? Anders even bellen naar je verzekering.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 15:23

Via de garage een akte van cessie opstellen zodat de verzekering het direct naar de garagehouder stort. De behandelingstijd verschilt per verzekeraar.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:29

mirriejj schreef:
Nu is het zo dat dit om een flink bedrag gaat, waardoor ik de auto pas kan laten maken zodra de vergoeding is uitbetaald. Maar wat is een normale tijd wat ik hiervan mag verwachten? De verzekering die dit afhandelt is de SNS.

Als ze een toezegging hebben gedaan van uitkeren nadat de offerte/rekening binnen is zal het hooguit enkele weken duren. Aangezien de rekening op tijd betaald moet worden zou ik de SNS bellen en vragen hoe lang ze er op dit moment over doen. Ze hebben gewoon een lijst met de gemiddelde reactietermijn op dit moment dus dan weet je wanneer het ongeveer binnen is. Hou er rekening mee dat ze meestal werken met werkdagen en de garage misschien wel met feitelijke weken (de feestdagen komen er weer aan natuurlijk!). ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:32

Als het maar €400,- is wat is de schade dan? Klinkt als een schade waar je gewoon mee kunt rijden, lijkt me dat wachten niet zo'n probleem?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:51

Ik kreeg mijn schade binnen een week uit gekeerd nadat de schade-expert was geweest. Al met al heeft alles amper 2 weken geduurd.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 21:37

Authentic schreef:
mirriejj schreef:

Als ze een toezegging hebben gedaan van uitkeren nadat de offerte/rekening binnen is zal het hooguit enkele weken duren. Aangezien de rekening op tijd betaald moet worden zou ik de SNS bellen en vragen hoe lang ze er op dit moment over doen. Ze hebben gewoon een lijst met de gemiddelde reactietermijn op dit moment dus dan weet je wanneer het ongeveer binnen is. Hou er rekening mee dat ze meestal werken met werkdagen en de garage misschien wel met feitelijke weken (de feestdagen komen er weer aan natuurlijk!). ;)

Top, ik ga er maandag achteraan.

KimD schreef:
Als het maar €400,- is wat is de schade dan? Klinkt als een schade waar je gewoon mee kunt rijden, lijkt me dat wachten niet zo'n probleem?

Lijkt me er niet toe doen, maar het gaat om schade waarbij het niet slim is om mee te rijden.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:47

Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd eer de schade uitbetaald was.
Ik zou dus of wachten met reparatie, of zorgen dat garage en verzekering het samen verder afhandelen.

Succes ermee iig! Altijd vervelend zulke situaties!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:11

Ik ben toch wel erg benieuwd naar de schade nu. Ik heb overigens alle drie de keren binnen een maand alles geregeld, dus ook het geld binnen.