Politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:05

Hoi Bokkers!

Ik kwam net tien min thuis van een vriendin. Scooter achter weggezet, alles opslot gedraaid en in de gang me jas opgehangen. Doe ik net de koelkast open gaat de bel in een keer. Best agressief en lang, en om kwart voor 11 ga ik ook echt niet de deur open doen. Dus stil blijven staan. Maar ivm een verbouwing staan alle rolluiken beneden open, je kunt dus duidelijk zien dat we verbouwen. Maar ook dat ik thuis was. Voorzichtig gekeken en vermoedde al snel dat het politie was aan het jas. Ze hadden mij ook gezien dus bonkte nog een keer en zeiden politie. Niet zo zeer hard maar vooral agressief. Ik heb gezegd dat ik mijn vader moest halen, dus dat ook gedaan. Maar die vond het best apart dus nog een tijdje boven gezeten en ze waren best stil. Na even gingen ze toch weer bonken. Doet ie open, vragen ze een paar keer of naamx hier woont, nee die woont hier niet. Naamx is die lange kale die woont hier toch? Nee meneer die woont hier echt niet, ik woon hier al 20 jaar. Nou dan weten we voor nu even genoeg. Papa heeft nog wel gezegd dat hij het nogal apart vond zo laat met zoveel bombadarie maar ze waren al snel weg en hadden ook echt het goede adres zeiden ze.

Punt dus, ik voel me er echt niet prettig bij. Ze zeiden ook niet fout ofzo, zo plots als ze er waren waren ze weer weg. Ik begin ook een beetje af te vragen of het wel politie was.. Maar dat zal toch wel? En mag ik als 18jarige niet hoofdbewoner ook weigeren open te doen? (Ga ik gelijk opzoeken!) Is dit normaal hoe dit gaat?

zonnebloem18

Re: Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:06

Ik zou gewoon even bellen om te vragen of ze bij jullie zijn geweest, inbrekers hebben weleens gekkere dingen gedaan.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:08

Ja wil ik morgen ook zeker doen, maar papa vind dat dan weer niet nodig. Maar zou wel een geruststelling zijn als we in ieder geval weten dat het echt politie was.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:10

Je mag zeker weigeren om open te doen!
Snap dat je je er niet lekker bij voelt trouwens. Klinkt allemaal een beetje vaag..

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:13

Hadden ze een politiepas? Wat voor kleren hadden ze aan? Ik zou niet wachten tot morgen maar gelijk naar ze bellen...

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:14

Ik zou idd gelijk bellen. Wat een raar gedoe!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:15

Gewoon even melding van maken.

In het vervolg kun je ook door de brievenbus praten, veel mensen doen niet open na een bepaald tijdstip.
Als ze snel iemand willen oppakken schiet het sociaal gewenste er nog weleens bij in :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:17

ach, als het inderdaad belangrijk was en het was politie komen ze morgen wel weer terug :Y)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:18

Niet om politiepas gevraagd, papa sliep zeg maar nog half haha. Kleren heb ik alleen door de deur gezien, zo vaag wel herkenbaar als politiekleren maar niet goed gezien dus.
Probleem is papa slaapt al, we hebben hier een goed alarm en slot dus ik denk dat morgen bellen dat beter is?

Zou inderdaad kunnen dat ze die naamx gauw wilde oppakken oid, maar waarom riepen ze dat niet door de deur, of krijg je daarna niet wat meer verklaring? het enigste wat het nu was ja het adres klopt, we weten voor nu voldoende. Komt dus ook niet echt over alsof het klaar is. Maar misschien is dat wel normaal, buiten een aangifte en een neef en nicht als politie ben ik verder nog nooit er mee in aanraking geweest. :D

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:19

Ze hebben tegenwoordig van de flitsende neon gele strepen over hun jas..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:21

Ik vind het een apart verhaal.
Waarom bel je niet 0800-8844 of zij kunnen uitzoeken of ze langs zijn geweest bij jullie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:22

Raar verhaal := had ook mooi niet open gedaan.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:22

Rocco_Love12 schreef:
Ze hebben tegenwoordig van de flitsende neon gele strepen over hun jas..

Nog niet overal. Dat hangt af van de regio waarin je woont.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:25

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:26

Ja ik zag inderdaad door die flitsende kleur dat het waarschijnlijk een politie jasje was. Maar ja dat is natuurlijk zo nagemaakt.
Ik dacht misschien is dit wel de normaalste zaak dat de politie om 11 uur zo komt maar valt dus mee :+

Laura dat ga ik morgen ook doen, zoals vermeld hebben wij een goed alarm en slot na een eerdere poging. Ik zie hier nu ook geen gevaar in, er zal vannacht ook voor niemand meer worden opgedaan. Papa is het er niet mee eens maar ik bel m orgen zelf wel, want voel me zo niet veilig thuis!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:27

Ik zou als ik jou was NU bellen naar de politie om te vragen of het wel degelijk echte agenten waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:28

Idd als je je zo onveilig voelt.. Waarom dan wachten tot morgen? Ookal heb je een goed alarm en slot :) je zal als het echt politie was sws met een gerust hart kunnen gaan slapen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:29

Ben ik zo raar dat ik gewoon naar de deur zou gaan en open doen? :')
Ik zie het probleem niet zo haha. We hadden een keer om 01:00 op een zaterdag dat er gebeld werd. Wij keken natuurlijk raar op maar deden de deur open en was het een zielig verdwaald meisje van een jaar of 16 :+ Ja, die ga je natuurlijk niet voor een dichte deur laten staan. Wij waren de enige in de hele wijk (wijk!) die open deden.... Meisje de weg naar de stad uitgelegd en weer met een goed gevoel naar bed gegaan. (woonde nog bij mijn ouders toen)

Ook hier, om 22:00 werd er gebeld, staat er een flinke afrikaan voor de deur "do you know if any black people live here? " :') ja daar sta je dan hahahaha. Ik heb maar gezegd dat ik geen idee heb en dat mijn directe buren iig blank zijn. Vond het maar vaag _O-

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:31

Spijt mij echt, maar het is gewoon niet veilig meer om maar zo de deur open te doen en zeker niet zo laat.
En ook al hebben ze politie pakken aan, dat zegt ook niet alles.
Vind ook dat je goed hebt gehandeld ts!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:32

Omdat mijn vader de hoofdbewoner is en als ik nu op eigen houtje de politie ga bellen zodat ik zelf beter slaap ik gigantische ruzie heb. Jullie maken me wel aan het twijfelen maar ik slaap liever wat slecht dan morgen ruzie. Want er kan nu toch niks gebeuren. Zag net gelukkig ook dat onze buren thuis zijn en wakker, dus als het al overvallers waren zullen ze echt niet dwars door de deur heen komen.

Haha Lifaya, een tijdje geleden is hier in een dorp omheen zon overval met nep politie gepleegd, en mijn vader heeft mij heel streng geleerd nooit open doen na 10 uur, dat doet hij dan wel. Komt ook door eerdere poging waar overvallers aanbelde.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:33

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:34

lifaya schreef:
Ben ik zo raar dat ik gewoon naar de deur zou gaan en open doen? :')
Ik zie het probleem niet zo haha. We hadden een keer om 01:00 op een zaterdag dat er gebeld werd. Wij keken natuurlijk raar op maar deden de deur open en was het een zielig verdwaald meisje van een jaar of 16 :+ Ja, die ga je natuurlijk niet voor een dichte deur laten staan. Wij waren de enige in de hele wijk (wijk!) die open deden.... Meisje de weg naar de stad uitgelegd en weer met een goed gevoel naar bed gegaan. (woonde nog bij mijn ouders toen)

Ook hier, om 22:00 werd er gebeld, staat er een flinke afrikaan voor de deur "do you know if any black people live here? " :') ja daar sta je dan hahahaha. Ik heb maar gezegd dat ik geen idee heb en dat mijn directe buren iig blank zijn. Vond het maar vaag _O-

Zou ik nooit doen nee :P misschien teveel opsporing verzocht gekeken, maar ik durf dat echt niet

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:38

Ach, ik woon in een "slechte" buurt, (nouja, het randje van, dus misschien net goed hahahaha) en het is hier altijd druk :+ Zit aan een superdrukke straat, dus mochten er gekken zijn die dat in hun hoofd halen kunnen er van uit gaan dat het aandacht trekt :') Hoe vaak ik niet mensen aan de deur heb gehad die verkeerd zaten. Van marktplaats of weet ik wat, en ook op bizarre tijdstippen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:39

Hoezo zou je ruzie met je pa krijgen omdat hij hoofdbewoner is? Iedere idioot mag naar de politie bellen. Ze vragen waar je woont, je nummer en als ze je niet direct antwoord kunnen geven bellen ze je terug.
Hier komt je pa helemaal niet in naar voren ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 00:46

Nee maar ik ga dit ook niet achter zijn rug om doen, als hij het morgen nog niet wilt doen natuurlijk wel.