Nu al vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:22

Bij mij achter zijn vandaag een paar jongejtes van maximaal 10 jaar begonnen met het afsteken van rotjes en van die gillende pijltjes. Toen ik deze jongetjes er op aan sprak zeiden ze 'ja maar mevrouw dit is vanaf vandaag te koop bij de Action'.
Ik hou er niet van en ik irriteer me eraan, want net zoals vorig jaar zullen ze weer elke middag met die rotjes gaan klooien. Nu ik dit typ hoor ik trouwens een hele harde knal.
Toen ik vanmiddag uit het raam keek, zag ik ze trouwens ook rotjes naar elkaar gooien, dat vind ik altijd zo link he...

Ik zit te denken wat ik hier nu mee moet. Wat vinden jullie? Ik wil gewoon dat dat constante geknal achter mijn huis ophoudt. Vind het asociaal dat die kinderen dat nu al mogen. Ben ik dan zo'n zeurpiet?

Muronia

Re: Nu al vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:26

Ik denk niet dat je er veel tegen kunt doen. Hier gaat het al sinds een week of 2 zo nu en dan. Je kunt het natuurlijk melden, maar de kans is groot dat de jochies al weg zijn tegen de tijd dat er iemand voor komt.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:26

Ik vind het asocialer dat kinderen van 10 daar al mee spelen. En nu al? Serieus het is 11 december. Hier zijn ze btw ook al een paar weken aan het knallen. Paarden reageren er gelukkig niet op :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:29

Politie bellen als het je irriteert. Afsteken mag nog niet, dus dan maar een zeurpiet.
En wat een leeftijd om al alleen op straat rotjes af te steken?!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:30

Youknowme schreef:
Politie bellen als het je irriteert. Afsteken mag nog niet, dus dan maar een zeurpiet.
En wat een leeftijd om al alleen op straat rotjes af te steken?!

ik mocht toenop die leeftijd pas sterretjes in de achtertuin en rotjes ook alleen inde achtertuin als er op me werd gelet :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:31

Ah leuk vuurwerk!

Kan me er niet aan irriteren.. In januari is het allemaal weer voorbij!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:31

Politie inschakelen.. Buiten dat het niet mag is het levensgevaarlijk..

Hier valt het gelukkig nog mee (woon midden in de stad), ik heb afgelopen zomer een vuurpijl in mn auto gehad en krijg de rillingen bij elke knal.. Zou er ook rustig wat van zeggen al zouden zulke kleintjes dit doen!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:33

Nu je het zegt.. Ik hoor hier nog niets? :oo
Ze zijn hier laat volgens mij :')

Toen ik 10 was mocht ik alleen sterretjes vasthouden.. Alleen durfde ik het niet.. Nogsteeds niet overigens _O-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:34

Die rotjes van tegenwoordig stelt helemaal niets meer voor := Als je dat al knallen vindt... Eerder scheetjes van een dood muisje.

Ik maak me er niet zo druk om. Hoe meer drukker je er om maakt, des te meer het je gaat irriteren/storen/lastig vallen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:41

Nu pas? Ze knallen in Hengelo al weken :')

Volgens mij kan je er een melding van maken, maar of dat zin heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:43

Martine ze gooien ze in de putten en de kliko's, dat is echt een poedersuiker :P
Momenteel zijn er (andere?) kinderen met zwaarder geschut in de weer. Dat zijn echt harde knallen. Misschien toch maar eens de plizie bellen.

Sandra, ze doen t hier ook al langer maar dan een knal hier of daar. Ze zijn vandaag echt de hele middag bezig geweest. Van 14 tot 17.30 uur ofzo.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:47

Je mag er gewoon politie voor bellen.

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:48

Hier wordt ook al echt iets van twee weken alweer knallen...
Maarja, dat kinderen van 10/11 jaar daar al mee spelen. Ik was al dolgelukkig als ik met nieuwjaar mijn sterretjes kreeg, en dan was ik nog bang als ie bijna was opgebrand hahaha

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:49

_Nancy schreef:
Ah leuk vuurwerk!

Kan me er niet aan irriteren.. In januari is het allemaal weer voorbij!

Precies,ik deed vroeger ook vuurwerk knallen ik stoor me er niet aan.honden en paarden hebben er geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:53

Hier in de buurt (woon in een 'ghetto' wijk) klinkt het al sinds sinterklaas in het land is alsof de Russen binnenvallen := Af en toe vervelend maar meer dan uit het raam schreeuwen dat ze moeten oprotten doe ik niet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:56

t is hier ook al weken, mijn ervaring is vooral niets zeggen, anders gaan ze voor je deur staan en daar heb ik echt geen trek in, snap overigens niet dat de Action die troep wel eerder mag verkopen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:02

eenitraM schreef:
Die rotjes van tegenwoordig stelt helemaal niets meer voor := Als je dat al knallen vindt... Eerder scheetjes van een dood muisje.

Ik maak me er niet zo druk om. Hoe meer drukker je er om maakt, des te meer het je gaat irriteren/storen/lastig vallen.

En is het voor hun ook nog eens veel leuker om lang bij je huis rond te hangen en flink knallen....voor zover dat idd mogelijk is met rotjes, want die stellen tegenwoordig idd geen ruk meer voor.

Ik vind het juist de laatste jaren lekker rustig. Pas in december wordt er een beetje gegooid en eigenlijk pas de laatste dagen dat je het de hele dag hoort. Althans hier dan. Maar goed; heb hier ook jaren meegemaakt dat er al in oktober flink gegooid werd en dat je tegen november gewoon het idee had in een oorlogsgebied te wonen (en dat is niet eens overdreven). Dit was mid jaren 90 ongeveer denk ik.

Dus dat ene rotje hier en daar of van die babyvuurpijltjes stoor ik me niet aan. Heb veel en veel erger meegemaakt. Wat dat betreft merk je het toch echt wel dat de politie er meer bovenop zit dan jaren terug.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-12-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:05

dan heb je mazzel xxCYNNxx hier steken ze savonds bommen af, echt je schrikt je de klere, bushokjes de lucht in, afsteken in tunneltjes ed, word je niet vrolijk van, dat zijn niet de rotjes die ikzelf afstak vroeguh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:07

Miepie77 schreef:
dan heb je mazzel xxCYNNxx hier steken ze savonds bommen af, echt je schrikt je de klere, bushokjes de lucht in, afsteken in tunneltjes ed, word je niet vrolijk van, dat zijn niet de rotjes die ikzelf afstak vroeguh

Hier ook inderdaad. Ben zelf nooit de grooste vuurwerk fanaat maar vind die knallen op afstand niet zo'n heel groot probleem. Midden in de nacht is wat anders maar ik kan er toch niks aan doen... Wel steken ze hier onder mijn huis (woon boven een winkelcentrum) regelmatig van die duizendklappers of iets dergelijks af. Dan geef ik even een gil. Denk dat ik dat ook maar laat want vond vanmorgen een rotje op mijn balkon :=

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:08

Miepie77 schreef:
t is hier ook al weken, mijn ervaring is vooral niets zeggen, anders gaan ze voor je deur staan en daar heb ik echt geen trek in, snap overigens niet dat de Action die troep wel eerder mag verkopen

De truc die de Lidl gebruikt is op de verpakking vermelden dat het spul ook binnenshuis mag worden afgestoken... En het is licht vuurwerk. (Anders kan je het niet binnen afsteken.) :P

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:10

Ik vind het dit jaar en afgelopen jaren wel redelijk meevallen.. Vroeger toen woonde ik als klein meisje van 7 nog in Goes, en als je daar dan door de straten liep moest je ontzettend uitkijken waar je liep, en als je jongens tegenkwam moest je direct omkeren, want die gooiden zonder pardon allemaal eng vuurwerk naar je voeten. Terwijl dat dus afgelopen jaren totaal niet het geval was. Mensen gaan tegenwoordig toch wel iets bewuster met vuurwerk en hun omgeving om volgens mij. Maarja, aan de andere kant als je naar de wijken in de stad kijkt dan gaat het er daar wel iets minder vredig aan toe.

zou het niet veel leuker zijn om stil vuurwerk af te steken? Net zoals die leuke lampionnen die je aansteekt en dan oplaat. Ze gaan heel hoog, je kan ze van heel ver af zien, ze blijven lang aan en het is echt een prachtig gezicht... :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:17

Vuurwerk mag pas de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Het enige wat je in de winkel nu kunt kopen is nep-vuurwerk. Vuurwerk mag ook alleen maar oude jaars avond vanaf 6 uur worden afgestoken. Alles wat eerder afgestoken wordt is strafbaar; die jongen krijgen daar gewoon een taakstraf voor, dus vooral de politie tippen....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:23

Joolien schreef:
Ben ik dan zo'n zeurpiet?

Ja.

Daarnaast staat je post vol met aannames en ''ik vind'' en ''ik wil''.
Het spijt me maar je projecteert continu alles op anderen, ik kom regelmatig topics van je tegen waaruit steeds weer hetzelfde naar voren komt.
Misschien is het een idee om jezelf eens een schop onder je kont te geven en wat meer met jezelf bezig te zijn in plaats van met de hele wereld om je heen waar je continu wat op aan te merken hebt.

Ik bedoel dit absoluut niet kwetsend, maar echt, het valt me op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:26

Wildgirl schreef:
Joolien schreef:
Ben ik dan zo'n zeurpiet?

Ja.

Daarnaast staat je post vol met aannames en ''ik vind'' en ''ik wil''.
Het spijt me maar je projecteert continu alles op anderen, ik kom regelmatig topics van je tegen waaruit steeds weer hetzelfde naar voren komt.
Misschien is het een idee om jezelf eens een schop onder je kont te geven en wat meer met jezelf bezig te zijn in plaats van met de hele wereld om je heen waar je continu wat op aan te merken hebt.

Ik bedoel dit absoluut niet kwetsend, maar echt, het valt me op.

Lol, dan ben ik wel benieuwd naar welke topics je bedoelt? Ik hou van een beetje discussie ja, is dat zo erg?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:28

Hier ook al, ik heb er zelf geen last van, maar mijn hond durft nu al amper nog naar buiten..