Brandwerende / brandveilige kast voor privé gebruik.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Brandwerende / brandveilige kast voor privé gebruik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:43

Misschien een hele rare vraag, maar ik wil graag een goede brandwerende kast voor in huis. Een vriendin van mij is als kind heel veel spullen verloren in een brand, ook veel van emotionele waarde. Dat heeft me aan het denken gezet. Het kan natuurlijk iedereen overkomen, en we zijn er wel voor verzekerd, maar sommige dingen zijn niet te vervangen en zou ik toch graag veilig stellen mocht het een keer voorkomen. Hopen dat het nooit nodig is, maar liever erop voorbereid dan spijt achteraf.

Nu hebben wij op het werk ruimtes vol met brandwerende kasten voor onze documenten, maar die zijn nogal aan de prijs en nogal gigantisch. :Y) Dat kunnen wij ons niet veroorloven.

Zijn er mensen die voor privé doeleinden een brandwerende kast hebben? Zo ja, waar komt die vandaan en wat heeft die gekost?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:45

Wij hebben een kluis waar alle fotoboeken en sticks inzitten voor brand idd. Je zou op marktplaats kunnen kijken voor kasten tweedehands. En misschien kan je via je werkgever korting krijgen als je ze ergens besteld

Even aangepast stomme autocorrectie op iPad
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 11-12-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Brandwerende / brandveilige kast voor privé gebruik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:48

Fotoboeken ed zitten in een kluis bij de bank. Inderdaad brandwerend. Foto's en filmpjes die we digitaal hebben, liggen op 3 locaties opgeslagen. Zo is de kans dat dat verloren gaat erg klein.
Thuis is echter nog genoeg materiaal (dagboeken, eerste pakjes kinderen etc) wat een grote emotionele waarde heeft. Geen idee waar we dat moeten laten. Het zit wel bij elkaar in 1 kist, zodat we dat mogelijk mee kunnen grijpen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 12:51

benangelique, wij hebben een hoop beesten in huis. In geval van nood hebben hun de prioriteit ipv laptops, externe harde schijven etc. Daarom wil ik de graag in een kast inclusief fotoboeken en dergelijke, want uiteraard heb je een harde schijf wel eens nodig.

Om die reden wil ik graag iets waar je makkelijk iets in of uit kunt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:10

Geen optie om te digitaliseren en de backup op een andere locatie te bewaren? (bijv op je werk)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:11

Ik heb een brandwerende kast thuis staan (een lompe ijzeren kast met 3 documentlades).
Je mag 'm gratis ophalen hoor! Ik wil'm wel kwijt.

Daniella_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:14

@KimD: weet niet wat je budget is, maar kijk anders hier eens: www.alrecu.nl

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:51

En anders, wat je niet op papier of lokaal hoeft te hebben, zet het in de cloud. In scannen, backup maken etc. Gebruik daarvoor een cloudoplossing.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 14:23

Het gaat ook om knuffels, fotoboeken en dat soort zaken. Die kun je zo moeilije digitaliseren, en dat ze lomp waren wist ik al maar dat maakt me niks uit.