!HELP! Provider kiezen of blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karenwrmdm

!HELP! Provider kiezen of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:24

Goedenavond bokkers!

Sinds een half jaar woonde mijn vriend zo goed als bij me in. Hij betaalde hiervoor ook ons Alles-in1-pakket van Online.nl, alleen nu komt het probleem, het pakket staat op zijn naam en sinds het zaterdag uit is gegaan, heeft hij alle apparatuur ook meegenomen, zoals router en TV-kastje. Volgens online.nl (klantenservice) kan ik geen ander pakket op dit adres nemen zolang hun contract loopt.
KPN is de beheerder van de kabels hier. Zij zeggen dat ik wel bij hun zou kunnen komen, en dat ze dan de verbinding van Online.nl van mijn adres afknikkeren. Maar de pakketten van KPN zijn ook niet de goedkoopste en ik voel me bijna verplicht om bij hun iets af te sluiten.

Ik begrijp dat het een verwarrend verhaal is, heb het zo goed mogelijk proberen op te schrijven. Wat ik eigenlijk wil weten, of er bokkers zijn die hier meer vanaf weten of eventueel in hetzelfde schuitje hebben gezeten. Ik ben benieuwd!

N0a

Re: !HELP! Provider kiezen of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 00:28

Kun je niet gewoon het abbo op zijn naam/adres zetten? Neem aan dat als je gaat verhuizen je ook gewoon een adreswijziging kunt doorgeven. En dan bij een andere provider afsluiten.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:30

N0a schreef:
Kun je niet gewoon het abbo op zijn naam/adres zetten? Neem aan dat als je gaat verhuizen je ook gewoon een adreswijziging kunt doorgeven. En dan bij een andere provider afsluiten.

Nee kan helaas niet, omdat ik niet de pakket-nemer ben.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 00:33

Ik werk zelf ook voor een provider, ik noem bewust even niet welke. Maar niet alleen online levert via het netwerk van KPN, er zijn nog veel meer providers die via datzelfde netwerk leveren. Als jij welk willekeurig ander abonnement neemt wordt online.nl gewoon van de lijn gegooit. Tenzij je voor een abonnement kiest via kabel/glasvezel, dat zijn namelijk andere 'lijnen' .

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:41

Jaime_ schreef:
Ik werk zelf ook voor een provider, ik noem bewust even niet welke. Maar niet alleen online levert via het netwerk van KPN, er zijn nog veel meer providers die via datzelfde netwerk leveren. Als jij welk willekeurig ander abonnement neemt wordt online.nl gewoon van de lijn gegooit. Tenzij je voor een abonnement kiest via kabel/glasvezel, dat zijn namelijk andere 'lijnen' .

Weet je toevallig ook waar ik een overzicht kan vinden van zulke providers?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 01:24

Geen idee, even googlen naar andere providers lijkt me t beste. Eigenlijk zou iedere andere provider jou moeten kunnen leveren. Mits hun diensten beschikbaar zijn op jouw adres (als er geen glasvezel aansluiting is kan je ook geen glasvezelabo nemen natuurlijk :P )

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:42

Jaime_ schreef:

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat Online over het KPN netwerk levert? Het stukje koper misschien ja, maar de rest van de infra is BBned en zeker geen KPN-Consumer of KPN-Wholesale. Belangrijk in dit verhaal, want KPN heeft dus ook geen Service ID waarmee de lijn technisch EN administratief te slopen is, en juist dat laatste is een probleem.

Eerste waar je even naar moet kijken is hoe lang dat contract met Online nog loopt. Stond het contract op zijn naam en heeft hij zich officieel uitgeschreven? Dan moet je een bewijs van uitschrijving (dus opvragen bij de gemeente wie er allemaal op jouw adres wonen) aan ze doorgeven dat het abbo administratief gestopt wordt. Geef hierbij eventueel aan waar je vriend nu woont zodat zij dat abbo weer bij je vriend aan kunnen sluiten. Contract staat op zijn naam dus jij hebt verder niets meer met hem te maken. Maak dat ook duidelijk aan Online.

Daarna is het je vrij om een andere aanbieder te nemen. Andere providers die leveren via het KPN lijntje:

Op BBNed netwerk: Online
Op oud-Versatel of BBned netwerk (en zeer uitzonderlijk KPN Wholesale, maar ga er maar niet vanuit): Tele2

KPN-Consumer:
KPN zelf

KPN-Wholesale:
XS4All
Telfort
DDS
Vodafone
Solcon
TweakDSL

Er zijn er ongetwijfeld meer, maar dit is het in grote lijnen.

Zorg dus dat je ook administratief van dat Online pakket af komt! Willen ze niet meewerken kun je ze altijd verzoeken om de hardware opnieuw te verstrekken, dat zal wellicht even wat kosten maar dan ben je er ook. Kan je aan het eind van het contract alsnog naar een andere aanbieder.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:16

En TS, hoe is dit afgelopen?

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 10:24

Ik heb momenteel digitenne van familie te leen, en lift mee op de UPC Wifispots van de buren. Nog contact met online gehad, en het pakket bleek al vanaf 16 oktober niet actief te zijn, terwijl er nog wel verbinding was. In januari gaat de lijn Online dicht, en ben ik vrij om te gaan en staan waar ik ben :)

Iedereen bedankt voor het meedenken!