Altijd gezegd, nu toch werkelijkheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Altijd gezegd, nu toch werkelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:00

Hallo bokkers!

Eindelijk zie ik weer licht in mijn tunnel!
Ik heb zo met mijzelf in de knoop gezeten, mijzelf compleet de grond ingedrukt, pijn gedaan (van binnen en buiten), mij zelf maar op de laatste plaats gezet, alles wat je maar kunt bedenken.

thuis liep niet zoals het hoort, agressieve ouders waarbij ze het naar mijn broertje en mij uiten (ook van binnen en buiten) een gesloopte jeugd, niet thuis willen zijn maar weg vluchten en noem maar op.

Ik heb veel geroepen van ik ga hier weg! Weg van deze omgeving, weg bij mijn ouders het zat me tot boven!
helemaal gesloopt, vond niks meer leuk, was alleen maar moe, zag het niet meer zitten.

Veel topics gehad, voor hulp vanuit bokt zowel achter een schaduwaccount als mijn echte ik, en stapje bij stapje ben ik verder gekomen :j

Ik kreeg afgelopen half jaar ineens een zetje, vanuit een vriendin, die ging op buitenlandse stage.
Ik bedacht dat dit mijn enige kans zou zijn om dat ook te doen, dus de uitdaging aangegaan!
ondanks dat ik nog met mijzelf in de knoop zat, toch gedaan!

Ik ben helemaal alleen gegaan, maar ik ben iemand die alles oppropt en niet snel iets van mij zelf laat zien of verteld, al helemaal niet als het over thuis en mijn jeugd gaat.
Maar het team waar ik toen in zat, voelde speciaal en warm.
Ik had het gevoel dat ik hier wel welkom was, en mijn verhaal kwijt kon zodat ze wisten waar mijn hoofd druk mee was.

Dit heeft zo opgelucht! een luisterend oor!
dit hebben vrienden uiteraard ook gedaan, maar ik moet diegene vinden bij wie ik mij los kan laten en weet dat ze er voor mij zullen staan.

het team voelde al een tijdje aan als echt familie! een familie die wel om elkaar geeft, wat ik ontzettend gemist heb!

en ze helpen mij tot op de dag van vandaag nog, elke dag contact, een simpel smsje of een belletje, elke dag!

Ik heb staan huilen dat ik weg moest daar, en weer terug naar mijn ouders en school, huilen!
weer terug in de oude situatie, terwijl ik daar op mijn buitenlandse stage in Frankrijk mij zo welkom en thuis voelde!

Gelukkig heb ik daar in Frankrijk een vaste baan aangeboden gekregen en die ga ik nemen!
Hier sta ik echt vast, een nieuwe familie die wel geven om een ander, het werk dat ik altijd al heb willen doen, alles!

maar nu merk ik toch dat ik nog niet helemaal de opening heb..
ik ben zo onzeker als de pest, wil iedereen goed doen en zeker geen pijn.

Maar nu kijk ik naar mijn moeder en zie dat ze het gewoon moeilijk heeft met het idee dat ik straks in Frankrijk zit, en daar komen mijn twijfels weer..
zou ik het nu wel doen? doe ik der nu niet veel pijn?
moet ik mijzelf maar weer aan de kant zetten voor een ander plezier? Deze kans op de vaste baan en gratis inwoning, gas en water laten gaan?

Aan de andere kant denk ik, ik ben 19 jaar oud in mei 20, en in juni klaar met mijn studie.
er is een tijd van uitvliegen, en nu heb ik de kans.
daar een geweldige familie om mij heen!

Ik weet zelf eigenlijk wel wat ik graag wil, en heb het eigenlijk al bevestigd maar de twijfels blijven wel of ik hier goed aan doe.

Wat zouden jullie doen?

Hopelijk kom ik er via deze weg een beetje uit :j

groetjes! :)

MarlindeRooz

Re: Altijd gezegd, nu toch werkelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:02

Hup naar Frankrijk jij!!! :D
Terug kan altijd nog!

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:04

Meid denk nu eens aan jezelf ipv je moeder enz.. ik zou zeggen heel veel plezier in Frankrijk :-)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:04

Op naar Frankrijk! Zo'n kans krijg je nooit een tweede keer, geniet ervan :D

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:05

volg je hart en ga ervoor, het is jou leven

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:05

Dromen moet je najagen! En je familie is er alleen maar om je op te vangen als je valt. Een moeder zal het altijd moeilijk hebben met loslaten, maar hoe fier zal ze wel niet kunnen zijn als jij je dromen waarmaakt ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:06

Gáááán! Kies voor je eigen geluk en niet dat van een ander.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:06

Gaaaaaaaaaaaaaaan met die Banaan :D

Geen twijfels meid. Neem je kans, die krijgt niet iedereen !!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:09

Ik zeg ook: gaan als je de kans krijgt.

Aan jezelf denken mag echt!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:09

wow wat veel reacties al! tjeetje! :wow:

ergens was die keus er al, die kans krijg je maar 1 keer.

helaas duurt mijn studie nog een half jaar, in die tussen tijd nog zien hoe het gaat, maar het vooruitzicht is beter! :D

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:10

Inderdaad gaan anders krijg je er later spijt van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:12

Je keert makkelijker terug van Frankrijk naar huis dan dat je hier een tweede kans in krijgt. Ik zeg in pakken die koffers. :D

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:15

Lekker gaan! Zo'n kans krijg je vaak maar 1x en terug komen kun je altijd nog! (Toch?)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:16

Wegwezen en naar Frankrijk. Denk een keer aan jezelf en grijp deze kans, want die krijg je maar 1 keer en gezien jouw situatie moet je deze grijpen. Ik ga je even een wat langere pb sturen, maar wil je op het hart drukken om echt te gaan, hoe onzeker je ook bent.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:20

Je ouders hebben 19 jaar lang de kans gehad om het tij te keren en op ieder moment had jij het geaccepteerd en het hen vergeven. Nu je weggaat vinden ze het ineens moeilijk? Tsja! banketstaaf...

GAAN! Geniet en leer mens zijn, leer liefhebben, leer vertrouwen en leer vergeven. Groei en ontwikkel jezelf naar een nog mooier en vooral sterker mens dan je al bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:20

MarlindeRooz schreef:
Hup naar Frankrijk jij!!! :D
Terug kan altijd nog!

Precies!

Judith_ schreef:
Je keert makkelijker terug van Frankrijk naar huis dan dat je hier een tweede kans in krijgt. Ik zeg in pakken die koffers. :D

Dat dus.

Dat je wellicht op enig moment terug komt, doet niks af aan wat je in de tussentijd geleerd hebt!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:21

Ik zeg ook ...pak die kans, jou leven ....je moet niet terug willen in de situatie waar je uit komt/ zit...
In juni lekker na je afstuderen ....hup terug en vanuit daar kijken hoe het gaat, je moeder zal het moeilijk vinden maar dat is normaal....eens ga je toch weg en zo fijn was / is het toch niet om thuis te blijven...
Ga en ga leven als een godin in Frankrijk...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:24

echt toffe reacties! :j

Mijn studie kan ik afmaken, en willen ze in Frankrijk ook, dus helaas nog een half jaartje uitzinken :(
Maar denk dat ik inderdaad maar eens zal proberen te leren om toch voor mijzelf te kiezen, zo ga ik er al jaren onderdoor.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:24

Gewoon gaan. Zo'n kans krijg je maar 1 keer in je leven dus grijp die kans. Je wil dit toch zelf heel graag.

En je moeder; ja jammer dan. Hield ze rekening met jou als ze weer eens een agressieve bui had? Nee toch...dus waarom zou jij nu rekening met haar houden.
Kies voor je eigen geluk meis. Niet voor de gemoedstoestand van degene die je je hele leven de grond heeft ingetrapt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:26

Gaan! Die kans krijg je misschien nooit meer.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:30

Zo voel ik het ook xxCYNNxx, pijn hebben ze mij zat gedaan, de eerste stap om daar op stage gaan is gezet, dan moet deze stap toch ook lukken :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:32

Dat gaat jou zeker lukken. De baan heb je al..incl onderdak. Dus nu lekker de laatste etappe van de opleiding afmaken en dan ga jij lekker naar Frankrijk.

En daar je eigen leven opbouwen en gelukkig met jezelf worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:33

Gewoon gaan, studie afmaken en je moeder toch heel duidelijk maken dat jij je eigen leven moet leiden en niet hier rondloopt om haar te plezieren. En zo ver is Frankrijk nu ook weer niet, paar uur in de auto en je bent er al. Geen reden tot een drama dus.

Ga voor je eigen geluk en toekomst, Frankrijk dus zeker als je een vaste baan daar kunt krijgen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-12-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 22:38

mag het zo hopen inderdaad! :D
Mag hopen dat het litteken ooit zal verdwijnen en zal slijten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:38

karuna schreef:
Gewoon gaan, studie afmaken en je moeder toch heel duidelijk maken dat jij je eigen leven moet lijden en niet hier rondloopt om haar te plezieren. En zo ver is Frankrijk nu ook weer niet, paar uur in de auto en je bent er al. Geen reden tot een drama dus.

Ga voor je eigen geluk en toekomst, Frankrijk dus zeker als je een vaste baan daar kunt krijgen.

Dat lijden kan ze beter aan d'r ouders overlaten }:)

Eerlijk? ik zou in eerste instantie helemaal niks zeggen en ze daarmee niet de kans geven om die laatste etappe te verzieken.
Doe goed je best op school, haal goede cijfers (heeft alleen maar voordelen) en het goede moment om ze te vertellen dat je een baan in Frankrijk hebt, zal vanzelf langs komen op het moment dat de reactie van je ouders geen invloed meer heeft op jou of op je beslissing.