Ten eerste, sorry als het niet goed staat, wist niet zo goed waar het moest.
Ik heb een probleem, mijn broer (18 jaar) verbeterd mij constant (ik ben 13 jaar) terwijl hij zich zelf ook niet aan de regels houd.
Hij word bijvoorbeeld helemaal boos als iemand een boer laat (per ongeluk) maar zelf mag hij de hele dag zitten te boeren of scheten te laten. En meerdere van zulk soort situaties.
Ik erger me er helemaal dood aan. Net hadden we ook een discussie, ik legde mijn voeten op de stoel tegen over me, en hij schoof agressief die stoel weg. Ik vroeg hem enigszins geïrriteerd waarom hij dat altijd doet, aangezien hij het zelf ook doet. Vervolgens word hij helemaal boos en blijft hij maar ontkennen dat hij dat nooit doet.
Hij: 'Het is echt vies dat je dat doet, en A (stiefvader) wilt het ook niet.'
Ik: 'Je doet het zelf ook..? En mama doet het ook. '
Hij: 'Waarom moet je altijd een tegen woord hebben? Je weet altijd alles beter! En ik doe dat helemaal niet. '
Ondertussen kwam de stoom ongeveer uit mijn oren, hij is namelijk degene die me ALTIJD verbeterd!
Alsof hij m'n vader is. Ik word er gewoon helemaal gek van, elke dag dit soort situaties. Ik heb er al met mijn moeder over gepraat, maar hij luistert gewoon niet..
Ik hoop dat jullie misschien weten wat ik eraan kan doen, waar de fout precies ligt. (die overigens best bij mij zou kunnen liggen)
Maar wel een vervelend probleem. Is hij soms ergens gefrustreerd over en dat hij dit op jou afreageerd? Is hij veel thuis? 
! 
Over 10 jaar lach je hierom