Thuisstudie apothekersassistente, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Thuisstudie apothekersassistente, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 11:53

Dag bokkers,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een thuisstudie en kom daarbij uit op apothekersassistente.
Ik heb al een opleiding doktersassistente, maar helaas zijn daar de vacatures enorm beperkt in!

De opleiding hbo-v die ik volgde wordt voorlopig stilgelegd, vanwege een aankomende hartoperatie.

Nu heb ik al gekeken bij diverse sites.
LOI, NTI, NCOI, Scheidegger, NHA en dat soort sites..

Maar ik vraag mij af welke thuisstudie aanbieder de beste is en ook daadwerkelijk kans geeft op een baan?
Mijn gevoel zegt op dit moment dat dat LOI is, maar wat denken jullie?

Heb geen zin om weer een studie te doen waarbij de banenkans 0,0 is namelijk :+

Groetjes Nancy

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:23

Waarom wil je een thuisstudie doen en geen BBL? :) Ik doe nu zelf een verkorte BBL studie voor Apothekersassistente in Eindhoven, maar hoor uit de praktijk dat een thuisstudie apothekersassistente ontzettend moeilijk is en daarom ook niet aan te raden. Zo hoorde ik dat je bij een thuisstudie niet eens het programma leert waar je mee moet werken in de praktijk.. 8)7

Waar je je diploma haalt, maakt in de praktijk weinig uit denk ik. Ik denk zelfs dat de voorkeur uit gaat naar iemand die gewoon op school heeft gezeten, aangezien die praktijk- en stage ervaring hebben. Iets wat je bij een thuisstudie niet of veel minder zal hebben.

_Nancy

Re: Thuisstudie apothekersassistente, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 17:00

BBL plaatsen zijn ontzettend beperkt, hoe kom jij zo aan je werkplek??
Gewoon blijven zoeken en solliciteren?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:10

Ik heb een aantal apotheken bij mij in de omgeving een sollicitatie gestuurd met daarin of ze mij een bbl werkplek wilde bieden. Eigenlijk heb ik gewoon gesoliciteerd naar een baan. En uiteindelijk vond ik m :) dus gewoon solliciteren en volhouden!

Je moet ook niet kijken vooraf of een plek wel of niet een vacature open heeft staan, imo klopt dat vaak niet. Bij de apotheek waar ik nu werk stond dat ze alleen bol stagiaires willen maar heb er toch een bbl plek gekregen :)