Hoe een Iphone 4S clone te herkennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Hoe een Iphone 4S clone te herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 22:40

Ik heb met iemand via MP afgesproken een Iphone 4S te kopen. Een leuke prijs, en nog helemaal goed.
Ik heb alleen geen idee hoe een neppe Iphone 4S te herkennen. Heeft iemand handige tips, bijvoorbeeld naar de instellingen te gaan, en dan bijvoorbeeld bij de versie oid te kijken, en dat je dan kan zien of hij echt of nep is?

Alvast bedankt!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:43

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:45

Kijken naar:
- welke software staat erop? Er moet iOS 7 of hoger op staan anders klopt er iets niet
- welke sim kaart heb je nodig? De 4S heeft een micro sim
- staan iTunes en app store erop?
- neem je laptop mee en verbind de iPhone, als de iPhone geen contact maakt met iTunes, dan is hij nep
& denk logisch na, als de prijs heel veel afwijkt dan klopt het vaak ook niet :)

Konstantine

Re: Hoe een Iphone 4S clone te herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:39

Neem ook vooral een kabeltje waarvan je weet dat het werkt mee, voor het geval de verkoper het kabeltje de schuld geeft als de iPhone niet verbindt met je laptop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:10

liespower94 schreef:
Kijken naar:
- welke software staat erop? Er moet iOS 7 of hoger op staan anders klopt er iets niet
- welke sim kaart heb je nodig? De 4S heeft een micro sim
- staan iTunes en app store erop?
- neem je laptop mee en verbind de iPhone, als de iPhone geen contact maakt met iTunes, dan is hij nep
& denk logisch na, als de prijs heel veel afwijkt dan klopt het vaak ook niet :)

Vooral dit! Clones worden steeds gemakkelijker na te maken, inderdaad even een "echt" iPhone kabeltje mee om te kijken of dit correct aansluit.

Beetje lastig uit te leggen maar ook goed opletten of er een "vertraging" is met het heen en weer swipen van het scherm; vaak zijn de "clones" net wat trager. En inderdaad, vertrouw je het niet of klopt de prijs voor geen meter; niet doen :j

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-14 18:34

Okay, ik ben echt een Iphone noob, heb altijd een samsung gehad.

Hoe check ik de software? Gewoon naar instellingen en dan bij de versie kijken?
Microsim=normale sim zonder het plastic?
iTunes en appstore check ik toch gewoon door op de app te klikken :+ ?
Wat voor soort kabeltje precies?

Dat het vertraging van het scherm snap ik, destijds met mijn neppe Iphone 5, was het verschil duidelijk te zien tussen de snelheid van een echte en een neppe :j

Bedankt alvast voor de tips!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:37

Microsim is dat glimmende chipje met nog net wat plastic. Nanosim is de allerkleinste, dat is echt alleen dat glimmende chipje volgens mij.
Ik weet niet wat je nu voor telefoon hebt? Op bol.com staat er meestal bij wat voor sim erin gaat. :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 10-12-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:39

http://www.iculture.nl/een-van-deze-twe ... en-is-nep/

http://www.goeievraag.nl/elektronica/te ... -phone-wel

Citaat:
Je kunt ook op de site van apple bij service, daar het imei nummer invullen, zie je gelijk wanneer deze voor het eerst is aangemeld in itunes, en dan ook tot wanneer de garantie loopt.

Ik zou dus als ik jou was in ieder geval (een foto van) het imei nummer vragen, dan weet je gelijk waar je aan toe bent :j

Voor de iPhones zijn er veel 'namaak' kabeltjes in omloop; de een nog flutter dan de ander (GroupDeal, Groupon, Hema heeft ook een flink assortiment aan kabeltjes) maar die zijn binnen no time niet meer "compatibel" met iOs 7 of 8 :)

Edit:

hier kan je overigens het verschil tussen een gewone Simkaart, Microsim en Nano-sim goed zien;
https://service.t-mobile.nl/app/persoon ... /a_id/1927

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:45

IMEI nummer kan je van te voren al opvragen. Mocht dit al niet de echtheid weergeven kan je jezelf al een ritje besparen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:47

Als ik zelf een echte iPhone had en clones verkocht als 'bijverdienste' zou ik het echte nummer geven, zo slim is zo'n oplichter denk ik ook nog wel. :P

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:52

je kan via apple hun eigen webiste de IMEI code checken. deze IMEI code staat op het doosje en op de achterkant van de iphone.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:54

In het toestel zelf kan je bij instellingen > algemeen > info het IMEI nummer vinden
Bij instelling > algemeen > software update kan je de versie van de software vinden.

Heeft de verkoper de aankoopbon/contract nog? Dat is ook een bewijs, mits de aankoopbon een IMEI nummer bevat.