Jouw bruidsjurk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:32

Is lingerie perse nodig? Ik ben in 4 bruidswinkels geweest om jurken te passen en in 3 winkels was het gebruikelijk om zonder BH te gaan. Cups zaten al in alle jurken, jurk wordt zo netjes opmaat gemaakt dat het heel aansluitend zit. Is toch veel fijner ook, nooit bang te zijn voor randjes die uitsteken of dat t te krap zit.. bovendien scheelt het een laag kleding, ook wel zo fijn met dansen.

Overigens heb ik wel een mooi setje gekocht, doe ik gewoon pas na de bruiloft aan, of met de huwelijksreis als het er niet van komt (iets met alcohol en vermoeidheid...).

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:05

Oh echt! Wat een verschillen allemaal.. In mijn jurk zitten geen cups, al zijn die er op zich wel in te naaien denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:13

Ik vond het voor de stevigheid wel zo fijn om een torselet te dragen (en ik heb weinig borstvolume dus dan konden er ook kipfilets in :P )

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:46

xNicolx schreef:
Is lingerie perse nodig? Ik ben in 4 bruidswinkels geweest om jurken te passen en in 3 winkels was het gebruikelijk om zonder BH te gaan. Cups zaten al in alle jurken, jurk wordt zo netjes opmaat gemaakt dat het heel aansluitend zit. Is toch veel fijner ook, nooit bang te zijn voor randjes die uitsteken of dat t te krap zit.. bovendien scheelt het een laag kleding, ook wel zo fijn met dansen.

Overigens heb ik wel een mooi setje gekocht, doe ik gewoon pas na de bruiloft aan, of met de huwelijksreis als het er niet van komt (iets met alcohol en vermoeidheid...).


Hangt af van je jurk en je maat denk ik. Mijn volle cup E gaat echt niet blij worden van een avond dansen zonder ondersteuning. Ookal naai je er cups in. Zeker als je ruim bedeeld bent en een diepe rug in je jurk hebt, zou ik zeker wel voor een torselet gaan! Geeft zoveel meer steun (lees: ingenaaide cups met een open rug geven geen/amper steun, is vooral handig voor het niet doorschijnen van je tepels)

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:24

Ik had een jurk met bandjes dus ik heb gewoon plakkippies gebruikt en meer niet. Extra versteviging is bij mij ook in de jurk genaaid. :j En ik had een normale onderbroek aan, vind het zo overrated om speciaal bruidslingerie te halen, terwijl je daar echt geen gebruik van maakt. :')

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:35

Ik vind een torselet fijn omdat ie m'n houding corrigeert. Je wilt niet onderuitgezakt tijdens de ceremonie zitten :+

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:58

Toen de mijne uit ging aan het eind voelde het net of mijn skelet niet meer bestond :') maar dat heb ik in zekere mate ook bij mijn bodyprotector haha

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 04:13

BabiiVeeraa schreef:
xNicolx schreef:
Is lingerie perse nodig? Ik ben in 4 bruidswinkels geweest om jurken te passen en in 3 winkels was het gebruikelijk om zonder BH te gaan. Cups zaten al in alle jurken, jurk wordt zo netjes opmaat gemaakt dat het heel aansluitend zit. Is toch veel fijner ook, nooit bang te zijn voor randjes die uitsteken of dat t te krap zit.. bovendien scheelt het een laag kleding, ook wel zo fijn met dansen.

Overigens heb ik wel een mooi setje gekocht, doe ik gewoon pas na de bruiloft aan, of met de huwelijksreis als het er niet van komt (iets met alcohol en vermoeidheid...).


Hangt af van je jurk en je maat denk ik. Mijn volle cup E gaat echt niet blij worden van een avond dansen zonder ondersteuning. Ookal naai je er cups in. Zeker als je ruim bedeeld bent en een diepe rug in je jurk hebt, zou ik zeker wel voor een torselet gaan! Geeft zoveel meer steun (lees: ingenaaide cups met een open rug geven geen/amper steun, is vooral handig voor het niet doorschijnen van je tepels)

Ik heb een E/F cup en bij mij ging het prima zonder beha :) Ik had een open rug en cups in de jurk en vond het helemaal oké zo.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:11

Ik heb een jurk waar echt alleen maar een plak bh in kan.. dunne stof en een héle lage rug.. hoop dat het me niet gaat irriteren aan het einde van de dag! Dames die hier ervaring mee hebben en misschien tips hebben voor een bepaald merk? Ik had voor het passen één van magic, maar daarvan zag je het clipje in het midden om de twee cups vast te maken, kan eventueel wel dezelfde zonder clipje kopen..

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:44


Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:09


Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:19

Zijn er hier ook kleine bruiden aanwezig? :+
Op dit moment geen trouwplannen, maar in de toekomst hopelijk wel. Ik ben zelf 1.52 meter (en nee, groeien zit er niet meer in....) Daarbij ook een smal / slank postuur. Ik vraag me toch af hoe ga ik in godsnaam een trouwjurk aan doen... Iemand een voorbeeld?

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:29

Vriendin van me hetzelfde 'probleem' als jij.

Zij had een a-lijn en prinsessenjurk aan gehad. Het was echt geen gezicht...

Nu heeft ze een rechte smalle jurk met sleep, het staat haar zo mooi!!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:31

1.59m. Maar ben niet bepaald slank :+
Wel aan het afvallen, maar dun wordt ik niet.

Hoe bedoel je hoe je een trouwjurk aandoet? De jurk wordt nog passend gemaakt he.

Qua silhouet voor iets gaan waardoor je lengte krijgt. Maar gewoon lekker passen. Ga je vanzelf zien wat mooi is en wat niet.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:37

Nou ik ga morgen het avontuur aan bij een winkel en zal laten weten waar ik op uit ben gekomen..

Ik ben 1,62m dus wel een stukkie langer maar ook zeker geen reus. Ik had geen enkel issue met een trouwjurk vinden, alles zat eigenlijk best mooi.. Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken daarover hoor, dat gaat wel goedkomen!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:54

Ik ben 1.63m dus ook niet groot (wel een stukkie groter nog dan jij).
Maar een wat breder postuur. Mij maakte een A-lijn me juist heel lang en slank! Als ik fit n flare aantrok zag je mijn buikje en heupen voor mijn idee teveel (ondanks het torselet eronder) dus dat vond ik helemaal niks.
Prinsessen viel meteen al af. Maakte me nog kleiner en nog breder.

Kijk ook goed naar de details op je jurk, die kunnen het model van een jurk toch een bepaalde vorm geven waardoor je bv nog langer lijkt. Dus niet alleen het model van de jurk is belangrijk.

Gewoon langsgaan, lekker veel passen en laat je vooral adviseren. De verkoopster komt misschien met jurken dat je denkt; blegh! Maar staan je dan meestal super mooi!!

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:34

Ik had het zelfde als iirrssjjee, A-lijn stond me heel goed. Slanke jurken gaven me veel te veel rondingen. Ik had een jurk met een detail die van boven naar beneden (asymmetrisch) liep. En dat maakte me veel langer.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:54

Ik ben ook 1m63, maar 'verdronk' juist in de wijdere jurken en ben voor een smalle gegaan.. Gewoon passen dus :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:55

Ik ben 1.67m en heb een gigantisch wijde jurk aangehad waar ik totaal in verdronk :')
Uiteindelijk ben ik voor een modified fit and flare / A-lijn gegaan. Hij zit er zeg maar net tussen in :')
Ze kunnen qua inkorten best heel veel hoor! Een tijd geleden was er bij Randy to the Rescue nog iemand die echt heel klein was (kleiner dan 1.40m) en ze kunnen een jurk echt prachtig inkorten zonder dat je er iets aan ziet. Ook met kant is dat geen probleem.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:09

Oh dat stelt zeker gerust! Ik vind het namelijk al lastig om volwassen kleding te passen, is echt een drama. Meestal neig ik toch naar kindermaat omdat ik er anders echt in verzuip. Een jurk als bloemenmeisje zie ik toch niet zo zitten :+

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:25

Deze zaak beveelde ook meteen een torselet aan dus ben hier voor gegaan. Ter plekke hebben ze nog cups in het torselet genaaid, handig zo'n atelier in de zaak zelf. Qua maten had ik dus juist een smallere omvang nodig dan normale bh maat. Mijn jurk heeft dus geen cups en balijnen in de jurk zelf zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:27

De nieuwe collectie van Pnina Tornai.
Er zitten weer een paar pareltjes tussen :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-12-18 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:37

Nou er zitten er een paar bij waar mijn oude ooms heel blij van zouden worden als een bruid die droeg :=
Maar ik zie er ook mooie tussen.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:42

Als ik in de winter trouwde had ik het wel geweten

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:19

Ik ga in mei of juni eindelijk shoppen. Ik heb een grote voorliefde voor Demetrios jurken maar weet eigenlijk wel al dat die te duur zijn voor mij dus ik moet er heen gaan met een open mind.