Jouw bruidsjurk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:08

Ging m’n berichten even teruglezen. 2.5 jaar terug zei ik dat ik misschien over 5 jaar een keer zou gaan verloven. Was toch iets sneller :+

Ik wil nog steeds een roze <3
Als ik in het wit kom sturen m’n vrienden me weg denk ik.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:46

Selina schreef:
Het idee van écht jurken gaan passen vind ik wel eng hoor :') Hadden jullie dat niet?
Pinterest afstruinen is veilig. Maar voor het echie op zoek gaan, dat is een ander verhaal :')



Gelukkig, dacht dat het aan mij lag! Ik lees alleen maar mooie verhalen masr ik was stikzenuwachtig en zag er juist tegenop ipv het leuk te vinden. En toen zag ik zomar precies dezelfde jurk hangen als die ik in mijnhoofd had, hij hoefde alleen nog maar naar mijn smaak gepimpt worden! Ik heb dus maar 1 jurk aangehad. Hij stond me prima volgens mijn kritische moEder en ikzelf keek vooral hoe mijn figuur erin uitkwam. Ik heb nogal een verkeerd beeld van mijn figuur zeg maar en hrt laatste wat ik wilde was een jurk die me dik maakt. (maar wie wilt dat wel. :+ )

Nu hoop ik dat de jurk nog steeds zo mooi is als ik weer ga passen.

Hoe ging het Yasmine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:54

Selina schreef:
Ging m’n berichten even teruglezen. 2.5 jaar terug zei ik dat ik misschien over 5 jaar een keer zou gaan verloven. Was toch iets sneller :+

Ik wil nog steeds een roze <3
Als ik in het wit kom sturen m’n vrienden me weg denk ik.


Haha ja ik snap wat je bedoelt, roze past wel bij jou. Maar wees niet ontaard als het uiteindelijk toch wit blijkt te zijn. Maar bij roze hoef je niet felunicornroze te dragen natuurlijk, subtiele kleuren kan ook :D

Bij Assepoester in Arnhem hebben ze veel roze/blush zoals deze:
https://www.assepoester.com/wp-content/ ... efault.jpg

https://www.assepoester.com/wp-content/ ... efault.jpg

https://www.assepoester.com/wp-content/ ... efault.jpg

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:55

Selina, ik zag vanmorgen jouw bericht in het trouw-HK! :):) <3 Wat ontzettend leuk meis, de allerbeste wensen voor jullie! :* Wil je een echte knalroze trouwjurk of bedoel je meer een blush-kleurtje? Er stonden een paar mooie foto's van een bokker in een blush-jurk in dit topic, maar ik kan ze zo snel niet meer vinden. Weten jullie wie ik bedoel?

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:59

Oh ja trouwens, pinterest lijkt heel leuk als moodboard voor je trouwjurk, maar ik zat ook even te zoeken op pink wedding dress, en ik kom alleen maar van die veel te dure, niet in Nederland verkrijgbare exemplaren die je alleen mooi staan als je 1.85 mtr bent en uiteraard het perfecte figuur hebt. Het geeft totaal geen realistische kijk van wat je in de Nederlandse winkels voor een normale prijs kunt krijgen. Het enige wat je kunt doen is een eerste indruk krijgen van welke stof je mooi vind, welk model, maar ga je niet blindstaren op een specifieke jurk zoals dit, want die ga je niet vinden :P
https://i.pinimg.com/564x/96/bb/3a/96bb ... 553c22.jpg

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:06

Je hebt helemaal gelijk Jolien, maar toch ... wat een jurk :~ !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:07

Paisano schreef:
Je hebt helemaal gelijk Jolien, maar toch ... wat een jurk :~ !


Kwijlen mag altijd :~

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:10

Toen ik ging passen stond er een meisje in de winkel met een jurk die niet had misstaan in My Big Fat Gypsy Wedding := En ook nog eens in combinatie met roze en goud :')
Dat was echt too much, maar goed.. Zij moet er uiteindelijk in trouwen :P

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:43

Oh nee geen zuurstokroze :')
Heel subtiel, dat het haast niet opvalt. En dan iets met tule of wat subtiel kant vind ik wel mooi.

Deze had ik ooit geplaatst:


Afbeelding

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:47

Bij mij ging het heel goed! Was weer helemaal verliefd en de jurk was nog mooier dan ik me herinnerde <3

Alleen een hork van een naaister die boos was omdat ik 1 centimeter was bijgekomen aan mijn bovenbenen, nou sorry hoor dat ik niet exact hetzelfde ben als 7 maanden geleden :+ De bovenkant zat ook wat te ruim dus er worden hier en daar wat dingen aangepast en dan mag ik hem in juni ophalen :):)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:41

Joolien schreef:
Oh ja trouwens, pinterest lijkt heel leuk als moodboard voor je trouwjurk, maar ik zat ook even te zoeken op pink wedding dress, en ik kom alleen maar van die veel te dure, niet in Nederland verkrijgbare exemplaren die je alleen mooi staan als je 1.85 mtr bent en uiteraard het perfecte figuur hebt. Het geeft totaal geen realistische kijk van wat je in de Nederlandse winkels voor een normale prijs kunt krijgen. Het enige wat je kunt doen is een eerste indruk krijgen van welke stof je mooi vind, welk model, maar ga je niet blindstaren op een specifieke jurk zoals dit, want die ga je niet vinden :P
https://i.pinimg.com/564x/96/bb/3a/96bb ... 553c22.jpg


Ligt eraan waar je zoekt hoor! Als je in Turkse, Marrokkaanse of Arabische zaken kijkt hebben ze zulke jurken zeker wel (hier in Rotterdam bv). :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:35

Roze is mooi! Maar dan moet je imo wel een kleurtje hebben en niet zo spierwit zijn als ik :') Want dan valt ie helemaal weg en flatteert de kleur absoluut niet.

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:08

Cayenne schreef:
Roze is mooi! Maar dan moet je imo wel een kleurtje hebben en niet zo spierwit zijn als ik :') Want dan valt ie helemaal weg en flatteert de kleur absoluut niet.


Dan moet ik eigenlijk volgende week al trouwen want ben op vakantie. :Y)
Nee, maar was dan wel van plan om een zonnebankje ervoor te doen. M’n vriend en ik geven beiden anders licht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:23

Hier pakte de zonnebank niet goed uit. Ik kreeg allemaal pigmentvlekken :')

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:46

Paisano schreef:
Selina, ik zag vanmorgen jouw bericht in het trouw-HK! :):) <3 Wat ontzettend leuk meis, de allerbeste wensen voor jullie! :* Wil je een echte knalroze trouwjurk of bedoel je meer een blush-kleurtje? Er stonden een paar mooie foto's van een bokker in een blush-jurk in dit topic, maar ik kan ze zo snel niet meer vinden. Weten jullie wie ik bedoel?


Weet niet of je mij bedoelt?
Ik had een blush-jurk

Afbeelding


Afbeelding

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:49

Ik vond de eerste keer passen verschrikkelijk. Ik was super zenuwachtig en ondanks dat de verkoopster haar best deed, bleef ik me ongemakkelijk voelen. Lag niet aan haar hoor, maar dat je bh uit moest hielp niet echt. Daar was ik geestelijk niet op voorbereid :+ Het was trouwens wel leuk, want was 1 Vd dames uit de Nederlandse versie van Say yes to the dress.

Mijn jurk was totaal niet wat ik in gedachten had. Twijfel nu ook enorm, omdat ik hem al twee maanden niet gezien heb of ik de goede keuze wel gemaakt heb. _-:(

Wat zijn jullie vroeg met jullie afspraken.. die van mij staat pas gepland in mei en ga trouwen in september.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 08:38

Ben je dan niet bang dat je jurk niet op tijd klaar is als je pas 4 maanden van tevoren gaat? Mijn jurk duurde 7 maanden om maken en versturen, dus voor mij was het alleen maar goed dat ik een jaar op voorhand ben gaan zoeken.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:32

Yasmine schreef:
Ben je dan niet bang dat je jurk niet op tijd klaar is als je pas 4 maanden van tevoren gaat? Mijn jurk duurde 7 maanden om maken en versturen, dus voor mij was het alleen maar goed dat ik een jaar op voorhand ben gaan zoeken.


Dit inderdaad. Mijne 9 maanden. En dan moet hij dus nog vermaakt worden (de lengte, ietsjes strakker, en ik wil m nog laten aanpassen). Wat ook nog minimaal 2 weken duurt soms zelfs 4 dus weer een maand....

Ik ken ook een stel wat een maand van te voren besloot om te trouwen en zij heeft ook een jurk gekocht hoor, maar ik zou het persoonlijk niet doen....

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:36

Als ik Wieldop goed begrijp heeft ze twee maanden geleden al wel een jurk gekozen en staat de eerste pasafspraak gepland in mei? :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:42

Wieldop schreef:
Ik vond de eerste keer passen verschrikkelijk. Ik was super zenuwachtig en ondanks dat de verkoopster haar best deed, bleef ik me ongemakkelijk voelen. Lag niet aan haar hoor, maar dat je bh uit moest hielp niet echt. Daar was ik geestelijk niet op voorbereid :+ Het was trouwens wel leuk, want was 1 Vd dames uit de Nederlandse versie van Say yes to the dress.

Mijn jurk was totaal niet wat ik in gedachten had. Twijfel nu ook enorm, omdat ik hem al twee maanden niet gezien heb of ik de goede keuze wel gemaakt heb. _-:(

Wat zijn jullie vroeg met jullie afspraken.. die van mij staat pas gepland in mei en ga trouwen in september.


Was dat toevallig Monique? :+ Die heb ik ook gehad.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:39

Paisano schreef:
Als ik Wieldop goed begrijp heeft ze twee maanden geleden al wel een jurk gekozen en staat de eerste pasafspraak gepland in mei? :)



Zo begreep ik het ook.

Ik heb in feb. Mijn jurk utgezocht enheb ook eind mei de eerste pas afspraak. Je gewicht kan nog zoveel veranderen dus eerder passenheeft weinig zin volgens mij.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:07

Wieldop schreef:
Mijn jurk was totaal niet wat ik in gedachten had. Twijfel nu ook enorm, omdat ik hem al twee maanden niet gezien heb of ik de goede keuze wel gemaakt heb. _-:(


Als je erg twijfelt kun je de bruidszaak bellen waar je je jurk gekocht hebt. Meestal mag je dan nog een keer langs komen om de jurk die je gekozen hebt te passen. Nu is er eventueel nog wat mogelijk om van jurk te ruilen als de jurk je toch echt niet bevalt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:07

De levertijd is ook vaak een maand of 4 tot 6. Ik koos mijn jurk in februari en had eind juli de eerste pasafspraak. En daarna afpassen eind september. Die dag is hij nog aangepast en kon ik hem een paar uur later meenemen.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:16

Ik heb mijn jurk in oktober uitgezocht en ik ga hem eind maart voor het eerst (echt) passen.
Hoop dat mijn maten nog kloppen, ben een klein beetje afgevallen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:26

kunamosity schreef:
Ik heb mijn jurk in oktober uitgezocht en ik ga hem eind maart voor het eerst (echt) passen.
Hoop dat mijn maten nog kloppen, ben een klein beetje afgevallen. :o

Spannend! Maar afvallen is beter dan aankomen toch? :P Welke winkel heb jij je jurk gevonden?