Bank: Leer of stof?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Bank: Leer of stof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 14:41

Gezien onze huidige bank ECHT aan vervanging toe is (doorgezakte kussens enzo, zit echt niet lekker meer :P ) zijn we bezig met een nieuwe bank en we hebben er inmiddels eentje op het oog, alleen waar we samen maar niet uitkomen is de bekleding. Leer, of stof?

Mijn wederhelft zegt Leer, want we hebben een hond en da's makkelijk schoon te maken. Ik zeg juist géén leer, want we hebben een hond en die mag op de bank en binnen no time voorzie ik een bank vol krassen. En da's zonde :') Maar feit blijft wel dat een stoffen bank haren gaat verzamelen natuurlijk. Een leren bank vind ik echter zélf ook niet zo fijn, zeker in de zomer, dat plakt aan mn blote benen _O- Vriendlief vind dat echter geen goed punt, want "dan leg je d'r maar een kleedje over" :') Ik zeg trouwens wel leer, maar het is nepleer. Prijsverschil is 100 euro.. Stof is uiteraard goedkoper.

Nu ben ik gewoon even benieuwd, wat zou jij doen? In mijn situatie? Zou je voor stof gaan, of juist voor (nep)leer? En waarom?

Kirrr

Re: Bank: Leer of stof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:44

Stof en de hond uit de zetel houden...

Leder is idd niet fijn, plakt altijd aan je. Ook in de winter trouwens.
Maar een hond in stof is ook alles behalve ideaal.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:46

Brrrr, leer is zo koud in de winter. Ik zou zeker kiezen voor stof, maargoed ik heb dan ook geen huisdieren.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 08-12-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Wij hebben hier leer en vind dat persoonlijk veel mooier :) Onze bank plakt absoluut niet, behalve als je natuurlijk helemaal nat bent gezweet oid :') En idd hond van de bank afhouden of er een kleedje op leggen voor de hond.

iirrssjjee

Ik zou voor stof gaan.

ik vind dat zelf mooier en lekkerder zitten. Bij mijn vriend hebben ze sinds kort een nieuwe bank met leer en een kat en ja.... Daar zitten nu al wat aardige krassen in. Desnoods een kleedje onder je hond, tegen de haren?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:47

Stof en een kleedje voor de hond of hond op de grond.
Leer is erg koud in de winter en plakt in de zomer.

Heb nu trouwens een ideale bank ondanks de katten :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:48

Leer. Hier 2 honden die op de bak komen. Krassen zijn oppervlakkig en zo weg te poetsen. Eens in het half jaar goed reinigen en vetten en ziet er weer als nieuw uit. Wij hebben wel voor het dikste leer gekozen wat er was vanwege de honden.

Ons leer plakt niet, ook niet in de zomer wel is het even koud maar dat is zo opgewarmd en blijft ook wel even warm als je opstat en terug komt bijv. Na touletbezoek oid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:48

Nepleer niet doen; dat gaan veel sneller kapot.

Echt leer is trouwens helemaal niet koud (althans misschien 5 seconden) maar neemt heel snel warmte op.
Een goed leren bank, die goed geverfd is; plakt niet.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:49

Ik zeg leer. Wij hebben ook leer en geen geplak aan de bank bij warmte en kou.
Tevens vind ik lederen bankstellen ideaal ivm huisdieren (hond, kat en een fret) en wegens onze 4 nog redelijk jonge kinderen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:51

Ben je nog van plan om ooit kinderen te krijgen? Dan zou ik zeker leer zeggen!
Zou niet weten wat ik ooit met een stoffen bank gemoeten had als ik zie hoeveel drinken en ijsjes hier al over de bank gegaan zijn.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:52

Wij hebben stof, vind leer inderdaad plakken en koud zitten. En als de honden erop liggen gooien we er eerst een kleed op. (hoewel ik de haren er makkelijk af kan stofzuigen, maar gaat mij er meer om dat ik geen hondenlucht in de bank wil).
We hebben trouwens wel voor een wat duurdere stof gekozen, dus meer vuilafstotend en makkelijk met stofzuigen.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:54

Wij hebben twee honden die hele dagen op de bank vertoeven.
Voor mij niks anders dan echt leer.

Ik heb een lederlook fauteuil en die gaat glimmen waar je hoofd tegen leunt.
En dan gebruik ik geen vette producten in mijn haar hoor.
In de winkel adviseerde ze ons ook dat mochten we een dutje willen doen op de stoel dat we dan een handdoekje neer moesten leggen.
Lederlook word lelijk van zweet, parfum e.d.

Een stoffen bank komt er bij mij echt niet in.
Het vloerkleed gooien we al elk jaar weg doordat de honden lucht er niet meer uit gaat.
Met een bank is dat een duur grapje.

Mijn leren bank heb ik nu al 6 jaar en er zit nog geen kras op van de honden.
Ik vet hem 2 keer per jaar in en hij is weer als nieuw.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:59

Wij hebben een leren bank en een kat (dus scherpere nagels dan een hond) en die apekooit graag van de ene naar de andere bank.
Toch geen krassen. Onze bank is wel vrij robuust tuigleer.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:03

Ik zeg ook leer :)
Wij hebben 2 honden en 2 katten en een kind, die ook wel krassen op de bank maken.
Maar doekje er over heen en het is weg :)
En indd is maar heel kort koud en plakt ook niet :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:04

Ik heb voordat ik ooit kinderen had wel een stoffen bank gehad. Wel een duurdere maar een soort fluweel. Dus dat spul waar je op kan 'tekenen'. Nou er kwamen vlekken in dit er echt niet meer uit wilden. Voornaamste reden waren de gelharen van mn ex *gruwelt* en verder nog allerhande etenswaren die er echt niet meer uitwilden.

Mijn moeder heeft een stoffen en dat is echt een soort hard garen (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) en die lijkt veel bestendiger.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 15:24

Het gaat wel om een nepleren bekleding he, is toch wat anders dan echt..

Echt leer is geen optie nu, zit namelijk niet in het assortiment en mijn budget is ook beperkt. De bank die we op het oog hebben past, ik heb niet de illusie dat ik daar dan gelijk de rest van m'n leven mee ga doen, en ik calculeer in dat ik over 3/4 jaar een nieuwe moet kopen. En das dan prima. Het wordt hoe dan ook die bank, de vraag is alleen, welke bekleding :P

Hond niet op de bank, ook geen optie :P Ik werk, vriendlief werkt, ik heb nul zin om de bank elke dag te gaan barricaderen terwijl dat ie er juist zo relaxed op tukt :') Kleedje er op, dat doen we nu ook. Maar ga ik dan 100 euro extra uitgeven aan lederlook terwijl er tóch een kleedje op moet? Ik vind het zo lastig!

Ik doe trouwens ook graag tukjes op m'n bank.... En onze huidige bank (imitatie skai-achtig-iets) is erg lelijk geworden op vriendlief z'n plek van de gel in z'n haar...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:29

Wij hadden thuis ook altijd (nep) leren banken. Toen kregen we een stoffen bank omdat mijn moeder dat zo mooi vond en nog geen week later kotste m'n broertje over de bank. ;( Maar stof is inderdaad wel lekker zacht en plakt minder. Onze hond slaapt er ook op, even stofzuigen en hij is weer schoon. Vlekken zijn er meestal ook prima uit te krijgen, als je een donkerdere variant neemt, het liefst niet helemaal egaal..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:31

Of dat grof geweven stof, of echt leer!

Wij hebben echt leer en met de honden werkt dat perfect. Beide mogen ze op de bank, waarvan 1 een aardig uit de kluiten gewassen kalf is :'). Heerlijk fijn schoonmaken met een doekje!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:34

Als echt leer geen optie is dan zou ik vor een goede kwaliteit stof gaan. Nep leer plakt, zweet en beschadigd daardoor sneller. Zweet droogt het uit en je hebt niet echt middeltjes waar je zo'n bank mee kan oplappen in tegenstelling tot stof waar dan een scala aan schoonmaakproducten voor zijn.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:35

Stof! Wij hebben zelf een leren bank en dat is inderdaad niet echt fijn in de zomer door het plakken en in de winter doordat je er makkelijk af glijd als je er op gaat liggen. En daarnaast blijven de stoffen kussentjes ook nooit goed liggen waardoor het er eigenlijk heel erg slordig uit ziet. En daarnaast vind ik stof ook gewoon mooier haha!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:40

Ik zou voor stof gaan. :j Nepleder plakt in de zomer en is koud in de winter dus of de hond nou wel of niet op de bank mag, je legt er dan voor jezelf al een kleedje overheen. :) Ikzelf vind leer/lederlook ook niet mooi, maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk. Een stoffen bank valt trouwens ook wel mee qua schoonmaken, gewoon even de stofzuiger er even overheen halen. Heb er met 2 katten en voorheen een hond eigenlijk nooit moeite mee gehad om 'm schoon te houden. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:47

Leer vind ik echt vreselijk :+ inderdaad zo koud, maar kunstleer scheurt ook te snel vind ik. Mijn bureaustoel is ook van kunstleer, en de eerste was binnen een jaar kapot, en mijn nieuwe begint ook te scheuren.. Op een bank lijkt me dat nog sneller kapot gaan.
Ik had altijd een stoffen lap op de bank liggen, en op de nieuwe bank mag ze niet.. dat ging op zich prima :)
Maar sinds ik een mand heb getimmerd met een lekker zacht kussen erin ligt ze alleen nog maar in de mand :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:50

En een 2e hands leren bank?

Ik heb ooit in een leren bank een klein gaatje gehad.
Afbeelding
Dat resulteerde in feest voor de hond _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:58

Iris82 schreef:
Ben je nog van plan om ooit kinderen te krijgen? Dan zou ik zeker leer zeggen!
Zou niet weten wat ik ooit met een stoffen bank gemoeten had als ik zie hoeveel drinken en ijsjes hier al over de bank gegaan zijn.

Hoes in de was, makkelijk zat toch?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:06

Met huisdieren zou ik sowieso niet voor stof gaan. Vuil kruipt er gewoon in en ook qua geur is stof toch niet ideaal in combinatie met huisdieren.

Wij hebben hier een kunstleren bank en ik vind het super handig. Tot nu toe geen krassen ondanks 2 honden die er gerust de hele dag in liggen. Makkelijk schoon te maken (spons met dreft) en blijkbaar vinden ze kunstleer minder lekker als echt leer, want ze hebben er hier nog nooit aan geknabbeld terwijl het toch wel slopers zijn alletwee.