Toeristische stage in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Toeristische stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 21:22

Hoihoi,

Op dit moment doe ik de opleiding Leisure and Hospitality en volgend jaar moeten we op stage. Mijn voorkeur gaat uit naar een stage in het Buitenland. Morgen heb ik een gesprek bij Vacansoleil en in januari een gesprek voor een camping in Frankrijk. Ik wil graag aan de slag als receptioniste op een camping, bij Vacansoleil hebben ze een functie als Junior beheerder wat mij erg aanspreekt.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die stage hebben gelopen (of gewerkt) in het buitenland? Wat is leuk en wat is minder? Bij welke organisatie was dat? Ik bedoel echt ervaringen in de Toeristische sector.

Groetjes:)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:27

Ik heb 20 jaar geleden 4 maanden stage gelopen bij Eurocamp. Daar moest je trouwens alles doen, dus schoonmaak, receptie e.d. Heb zelfs nog 2 weken als animator bij de kinderen gewerkt (hoewel dat niet echt mijn ding was). :')

Heb daar als relief courier gewerkt, wat betekende dat ik overal inviel waar nodig. Dus ik bleef een paar weken op de ene camping, dan werd ik weer uitgezonden naar een andere. Zo ben ik begonnen in Frankrijk in Gastes, toen naar de Dordogne, vervolgens naar Italie (lago magiorre) en tenslotte in de bergen van Zwitserland geeindigd. Heel veel geleerd, prachtige ervaring vond ik het.

Wel zwaar, maar daardoor ook leerzaam.

Bengell

Re: Toeristische stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:37

Ik ben vier jaar geleden 4,5 maand naar Mallorca geweest. Vond het een toffe ervaring maar zal niet weer achter de receptie willen zitten. Ben toen afgestudeerd en geswitcht van studie. Ik kreeg in mijn hotel de volle verantwoordelijkheid terwijl mijn Spaans niet optimaal was, dit was soms erg lastig. Buiten deze situaties om was het vaak erg rustig, saai en we kregen vaak klachten of overboekingen. Ik ben de laatste maand bij de bar gaan werken en had daar toch veel meer plezier ! Ongetwijfeld zal het hotel of de caming de basissfeer bepalen, maar wat mij is bij gebleven is dus dat niet alles zo prettig is als het klinkt. Ik heb hard gewerkt, voor een hele kleine vergoeding, maar desondanks wel een super ervaring :)

Samsie

Re: Toeristische stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:36

Bedankt voor jullie berichtje. Leuk om te lezen :)