. Maar het is niet wow geweldig. In het eerste begin wilde ik er niets aan doen, maar woon er nu anderhalf jaar en het kriebelt om gewoon het huis een beetje op orde te maken.
Ik wil het niet al te duur maken. Geen honderden euro's uitgeven in ieder geval. Ik hoop hier de komende jaren te blijven wonen, maar het is en blijft een studentenhuis van komen en gaan, dus wie weet.
Het allereerste probleem.. De kleuren van de muur. Ooit heeft één van de studenten bedacht dat dit wel mooi was.... Rood en geel..

Nu wil ik het graag gewoon allemaal wit, met misschien één wand wat bruin.
Maaarrr... Ik heb nog nooit geverfd
Of nuja, wel wat werk gedaan, maar dan werd me gewoon verteld met welke verf en waar.. Nu ik zelf aan de slag moet, geen idee wat voor verf ik moet kopen, hoeveel keer ik moet verven etc. Het gaat dus om een muur met een patroon erin. Het is allemaal plamuur denk ik.
Hoe moet dat? Moet ik eerst een laag grondverf erop gooien en dan witte saus? Of is saus voldoende.. Of helemaal geen saus maar verf.. En wat is het verschil eigenlijk
En welke wand wil ik bruin? Dan de meubels.
Wat er nu staat (behalve de lelijke witte salontafel vol krassen) is wel oké De roodachtige bank en stoel kunnen blijven staan en de zwarte bank kan misschien dan weg. Die heeft zijn beste tijd wel gehad. De rode bank en stoel zijn van de verhuurder. De zwarte bank heeft ooit iemand mee naar binnen gesleept en is er nu nog. Ik mag van de verhuurder zijn meubels eruit halen, zolang ze worden opgeslagen en weer terug gaan als ik eruit ga
.. Dus de rode bank kan ook 'vervangen' worden. Maarja, de zwarte bank is wel heeeeeel comfi... Zit er altijd op.. En nooit op de rode. Dus misschien de rode bank en stoel eruit en vervangen door één zwarte stoel..

Het is nu nu namelijk wel heel vol met twee banken en een stoel. Het is wel handig met feestjes
Altijd zitruimte.. Maar zo vaak geef ik die niet en nu neemt het gewoon ruimte in. Er zitten namelijk vaak maar 1 of 2 mensen beneden. De witte salontafel (van de IKEA) moet sowieso vervangen worden. Je ziet het niet zo goed op de foto, maar dat ding is zwaar beschadigd. Ik heb een paar IKEA kastjes, waar de TV op staat en dergelijke in zwart bruine kleur. Kan ik dan ook beter een tafeltje in diezelfde kleur en materiaal nemen? Bijvoorbeeld hetzelfde tafeltje als wat er nu staat, maar dan de andere kleur, voor 34,- dus dat valt mee.. Alleen de eettafel is een andere kleur bruin, dus kan ik het beter die laten matchen of maakt dat niet uit?
En ook de walgelijke lampenkap wil ik vervangen..
Dan de ramen. De dingen die er nu voor hangen vind ik echt helemaal niets. Het is kil, kaal en lelijk. Daarnaast hangen ze soms een beetje vervelend en een paar willen al niet meer automatisch draaien, dat moet ik zelf doen. Dus eigenlijk wil ik ook die vervangen.. Maar wederom.. Met wat? Iets dat niet al te prijzig is..
Want uiteindelijk wil er niet heel veel instoppen, omdat het een gedeeld huis is
. De andere huisgenoten hebben trouwens geen enkele interesse in het decoreren van de woonkamer en ik mag doen wat ik wil.. Allemaal leuk en aardig, dat ik mag doen wat ik wil inderdaad.. Maar ik ben echt een interieur leek. Ik heb nog nooit iets moeten inrichten/hoeven doen en ik kan er ook helemaal niets van. De paar keer dat ik dat wilde doen voor mijn vader zag het er niet uit en heeft mijn zus het overgenomen.. Mijn slaapkamer is ook altijd één grote bende, met dingen die niet goed bij elkaar passen.
Dus geef ik het vaak op, maak ik alles wit en gooi ik alle kaarsen en tierelatijntjes de vuilnisbak in.. Omdat ik op één of andere manier nooit dingen met elkaar kan combineren zodat het mooi word..
Daarom dat ik de hulp van misschien beter eh, interieurbewuste bokkers zoek
..
. Net zoals de verhuurder. Huisgenoten vinden het prima. Ze willen er zelf niets aan doen, ook logisch, zijn internationale studenten die hier niet langer dan een jaar zullen zijn, maar ik mag ermee doen wat ik wil. Verhuurder vind het ook wel fijn, dat die rode muur dan weg gaat