Ik zit op dit moment in vwo5 met NG, zonder natuurkunde. Echter heb ik voor alle studies die mij interesseren (ja, echt allemaal) het vak natuurkunde nodig. Nu wil ik dit graag inhalen, maar hier wil ik liever niet langer dan een jaar over doen. Vavo leek me dus erg geschikt, maar hier mag je alleen op VWO niveau een vak 'inhalen' als je het betreffende vak hebt afgesloten op havo. Dat worden dus twee jaar en dat wordt mij iets te veel eigenlijk, aangezien ik niet weet of ik al die tijd die motivatie vast kan houden en ik al langer over mijn middelbare school doe op het moment. Ook heb ik gekeken naar zomercursussen, staatsexamens, LOI, maar ik weet eigenlijk niet wat nou de beste optie met de meeste kans op slagen is. Ik ben redelijk goed in exacte vakken, maar ik heb al heel lang geen natuurkunde meer gehad.
Zijn er misschien bokkers die ervaring hebben met het halen van deelcertificaten (havo of vwo, maakt me niet uit) die mij een beetje kunnen informeren? Ik krijg een beetje een hopeloos 'door de bomen het bos niet meer zien'-gevoel
Ik zou het wel in mijn vrije tijd kunnen bijspijkeren, want daar hebben zij verder geen invloed op hebben.