Mijn instructrice gaf een keer als grap een pepernoot en speculaasje aan mijn paard. Ze verwachte niet dat mijn paard hem smakelijk zou op eten en stond er vreemd naar te kijken toen mijn paard vol genot er van zat te smikkelen .
Paard word niet ziek van 1 of 2 pepernoten. Maar ik zou echt geen hele zak op voeren aan je paard. Je kunt ze beter zelf op eten of in een pot op tafel zetten dan zijn ze ook zo weg
Ik heb gisteren een handje door mijn geweekte zemelen gedaan , paard vond het heerlijk. Geef het met mate, dan kan het imo niet heel veel kwaad, in een snoepje zit net zoveel suiker
suikerklontjes of muesli kunnen ook veel suiker bevatten, dus pepernoten lijken me niet heel erg. maar als je er toch van af wilt gooi je het toch lekker weg, een paard lijkt me geen vuilnisbak?
Veel suiker en plakkerig (niet goed voor de tanden). Meeste paarden vinden het wel lekker, maar gezond is het niet.
Femek2902
Geplaatst: 06-12-14 22:07
Het lijkt mij niet zo veel kwaad te kunnen. Als je kijkt naar hoeveel mensen hun paarden nog hardnekkig suikerklontjes voeren en pepermuntjes ed, denk ik niet dat een paar pepernoten op een dag je paard iets doen. Het spreekt voor zich dat je niet de hele zak in een keer voert. Maar als je het verspreidt over, zeg een maand, dan kan het echt geen kwaad hoor Er zit in verhouding meer suiker in biks en paardensnoepjes dan in die paar pepernoten die je dan voert op een dag.
blensink
Geplaatst: 06-12-14 22:17
Ik zou ze lekker zelf opeten en anders weggooien. Mits je een enkele voert kan het geen kwaad.
De pony's waar ik op les hebben altijd de intocht van sinterklaas gelopen en kregen daar dus ook regelmatig pepernoten toegestopt. Zijn er nog nooit ziek oid van geweest dus een paar pepernoten kan echt geen kwaad.