Scooter teller kapot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Scooter teller kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 18:36

Hoi,

Vorige week kocht ik mijn scooter (riva). Veel op rond gereden en vandaag zat er nog maar een kwart in. Dus maar ff gaan tanken. Mijn vader was mee en die zei je moet hem helemaal er in stoppen zo diep mogelijk (benzine slang he :')) en dan indrukken tot hij stopt. Deed ie al vrij snel natuurlijk, want het is maar een scooter. Dus zei hij je moet hem even omhoog halen en dan nog een beetje er in doen. Heb ik gedaan, maar nu blijft mijn benzine meter op helemaal leeg staan.. Terwijl hij soiewieso nog een kwart had, maar nu is hij zo leeg dat ik eigenlijk niet meer zou kunnen rijden. Hij zit natuurlijk gewoon vol.
Iemand enig idee of dit door de manier van tanken kan komen, of iets anders?

Qwillion

Re: Scooter teller kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:37

Naar de bromfiets dealer

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:38

Mijn ervaring is dat je niet op de benzinemeter van je scooter kunt vertrouwen :+
Je tankt je scooter niet door de slang er in te stoppen want dan slaat hij idd meteen af. Ik tank door de opening boven het gat te houden en vol te gooien totdat hij bijna onder de rand van de dop zit. Ik weet hoeveel liter er in mn tank gaat en ik weet uit ervaring hoeveel km ik op een tank kan rijden. Dus ik ga gewoon, in mijn geval tussen de 130 en 140 km tanken :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:40

Nee hoor komt niet door de manier van tanken. Is het een nieuwe scooter? Zo ja zal ik terug gaan naar de winkel, zo nee zal ik eens laten na kijken of je meter het nog wel doet

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:40

Als ik het goed begrijp, dan heb je dus wel getankt; heeft je scooter niet gelekt en ben je gewoon naar huis gereden maar blijft de benzinemeter op nul staan?
Het kan komen omdat de sensor in de tank (de vlotter) het heeft begeven, door het tanken. Of dat je metertje in het dashboard ermee gestopt is.

Als je het contact terugdraait, blijft ie dan op een kwart staan of gaat ie dan naar nul en bij contact omdraaien naar rechts gaat ie weer naar een kwart of blijft ie dan op nul staan?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:42

zoals Muisbal doet, zo deed ik het idd ook altijd toen ik nog op een scooter rondreed. Meter kun je idd niet vertrouwen; ene keer doen ze het wel, andere keer niet tot matig.

En idd slang bij een scooter er helemaal in stoppen heeft totaal geen zin; slaat die gelijk weer af, want de tank is daar gewoon te klein voor. Precies zoals muisbal zegt; gewoon boven de opening blijven hangen en vullen tot bijna onder de rand.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 18:43

Ja ga ik uiteraard ook doen, maar gaat pas tegen het eind van volgende week lukken. En dit is mijn eerste scooter dus misschien doe ik wel iets fout ofzo.. Dacht, kan het altijd even vragen op bokt.

@Muisbal, mag hopen dat bij een nieuwe scooter het niet de bedoeling is dat ie helemaal leeg aangeeft haha! Ja zo heb ik het dus ook gedaan, kwam uiteindelijk op 6 euro uit maar heb totaal niet gekeken hoeveel dat was eigenlijk.

Edit: Nu ik de reacties zie is mijn manier van tanken dus niet erg ofzo, ik vond t een beetje apart dus dacht dat dat het misschien was. Ga ik volgende week toch even langs. Kan er wel gewoon mee rijden neem ik aan?

tweede edit: Ja dat begrijp je goed inderdaad, thuis nog even nagekeken maar is geen benzine uit. Helemaal vol dus. Hij blijft op nul staan, rijden, uit, of alleen t contact aan. Toen ik thuis kwam na een uur nog ff geprobeerd, zelfde verhaal.

Wat ik net bedenk ik heb de groene 0,95 slang gepakt ofzo. Is wel de goede neem ik aan toch? Voor de rest was er alleen super benzine, denk dat dat gewoon duurdere is. Voor extra adreline stond er op. En diesel. Kan bijna niet fout zijn dus..

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:43

Gaat inderdaad 95 ongelood in.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 18:49

Dan kan ik ook geen fout vanuit mijn kant ontdekken, volgende week even terug dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:08

Ik ken dit :')

Had mn scooter net, halve tank.

En t metertje kwam nooit op E te staan.
Stond ik dus ineens stil met volgens het metertje en halve tank. :')

Sindsdien ging ik ook tellen zoals Muisbal maar nu doet t metertje alweer een tijdje normaal en als ik het niet geloof kijk ik in mn tank en schud ik mn scooter wat.