Harige gouden ketting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Harige gouden ketting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 00:18

Bokt,help :')
Ik heb gegoogled maar ik kom er niet uit.
Ik heb een heel dun gedraaid gouden kettinkje om.
Omdat het een gedraaid en fijn geschakeld kettinkje is,blijven mijn haren er soms in steken.
Nu heb ik dus even het kettinkje afgedaan om de haartjes er af te plukken.
Maar... Er zitten toch enkele haren muurvast aan de schakeltjes en ik durf er niet woest hard aan te trekken want ik ben bang dat ik m'n kettinkje kapot trek. (Lees : hij is echt fijner dan fijn,millimeterwerk...)
Nou kreeg ik het heldere idee om de haartjes er af te branden met een aansteker,maar wordt het goud daar niet lelijk van? :o (Dof, zwart of vervormd?)

Help... Ik heb een harige ketting :+

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:25

Ik heb hetzelfde soort ketting een jaar of 8 gedragen met hetzelfde probleem. Je moet dat er niet teveel aftrekken, dat zorgde er bij mij voor dat hij brak. Er kwam een soort van knik bij de sluiting waar het haar er echt heel vast in zat.

Wat ik nog wel eens voor elkaar kreeg was alle haren bij elkaar krijgen en dan met een nagelschaartje los knippen.

Ik heb hem inmiddels ingeruild voor een ander heel fijn kettingkje waarbij dat probleem zich niet meer voor doet

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:31

Kun je er niet iets heel scherps/kleins tussen wrikken zoals een naald of de punt van een passer? Aansteker zou ik niet doen dat kan inderdaad verkleuren en ik weet niet hoe heet het vuur van een aansteker wordt maar het goud kan ook vervormen.

Nicje87

Re: Harige gouden ketting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 03:31

Ik weet niet wat het met het kettinkje doet, maar misschien kan je het door een klein vlammetje vlug heen halen zodat de haren verschroeien.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:46

Gewoon even langs de juwelier gaan. Die mensen kunnen je helpen met hoe en wat en kunnen je ook nog advies geven

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 09:09

Bij de juwelier in een ultrasoon badje laten doen. Dan is alles er tussen uit.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:37

janderegelaa schreef:

Dan is hij inderdaad weer helemaal schoon, lijkt dan weer als nieuw. Ik zou er zeker niet met iets scherps in gaan zitten peuteren.Als je er zelf een aansteker langs haalt heb je kans dat er van die zwarte gesmolten bolletjes haar tussen je schakeltjes blijven zitten. :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:42

Ik heb heel lang een dun zilveren kettinkje gedragen met dit probleem. Ik knipte altijd alle haren los met een nagelschaartje. Inmiddels is dat kettinkje door iets anders kapot en heb nu een andere zilveren om. Daar nooit een probleem met vastzittende haren, ideaal!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:44

janderegelaa schreef:

Dat doe ik ook zo af en toe, ideaal!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:49

Je kan even met een aansteker erlangs gaan. De haren branden dan gewoon weg. Daarna je kettinkje wel weer even oppoetsen. Maar omdat je maar zo kort met een geel vlammetje bij de ketting zit zal er waarschijnlijk niets mee gebeuren en je haar is wel weg.

Regelmatig je ketting laten reinigen is sowieso verstandig, door al het huidvet wordt de ketting sowieso zwart. Of je haar er ook daadwerkelijk mee weg gaat krijgen ligt natuurlijk ook aan de mate waarin het in de knoop zit. Je kan trillen wat je wil met een ultrasoon, maar als de knoop echt te strak is krijg je het daar ook niet mee weg. Utrasoon is meer voor oppervlakkig vuil.

Als je het niet aandurft om de haren eraf te branden even langs een juwelier gaan. Is een fluitje van een cent om die er vanaf te krijgen. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 14:51

janderegelaa schreef:

Kijk,daar zou ik nou nooit opgekomen zijn! :D
Gaan dan ook de haren eruit die zeg maar er in vastgedraaid zitten?

Losknippen met een nagelschaartje gaat hem niet worden,ik krijg geen grip met een schaartje op een enkel haartje dat zich 23 keer tussen de schakeltjes door heeft gewikkeld :P

Je hebt toch ook wel eens van die potjes goud/zilver poets?
Zo'n potje vloeistof waar je je sieraad een X aantal seconden in laat weken? Zou die vloeistof de haartjes wegbijten?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:52

Die halen de haren niet weg. Wel gaan je sieraden er extra van glimmen. Even even dippen en met een poetsdoek eroverheen en je sieraden zijn weer zo goed als nieuw. :)