Ik wil dus heel graag verhuizen, zodat ik me kan richten op school en niet meer dwangmatig mijn familie help in het huishouden. Maar weet niet zeker dat het beter gaat dan. Ik zou dan weer een 21 plustoets moeten doen in januari. En ik heb hiervoor nog een mbo opleiding gedaan, dit ging ook goed in het begin, maar werd later ook weer minder. Ik kan het niet loslaten om mijn familie te helpen...
Als laatste vraag ik me af hoe het met stufi zit, ik moet alles zelf betalen en op 10 januari ga ik de toelatingstest doen voor die andere school (in de stad waar ik graag heen wil verhuizen). Rond de derde week van januari zal ik dus weten of ik kan starten met de studie of niet. Moet ik dan tot die tijd ingeschreven staan bij de huidige school en de lessen maar gewoon volgen? (al heeft dat nog weinig zin, maar heb er wel net collegegeld voor betaald)
Ik heb nu al bijna 18 maanden stufi opgebruikt zonder een diploma te hebben behaald. Iemand had ooit gezegd dat ik niet geschikt ben voor school, misschien had hij gelijk ook. Het lukt mij niet goed en weet niet wat ik later wil... (Ja, samenwonen en 2 kinderen weet ik zeker
) Ook heeft iemand tegen mij gezegd dat als ik gelukkig word van mijn familie helpen, dat ik dat ook gewoon moet doen, dan maar niet studeren. En leraren van de middelbare school vragen juist altijd aan mijn ouders wat voor studie ik nu doe, omdat ik altijd hoge cijfers haalde... Ik ben bang dat ik later spijt krijg als ik helemaal stop met studeren nu en ik kan dan helemaal niet verhuizen. Hetzelfde heb ik met werk, paar dagen gaat het goed, maar dan opeens weer minder, voel me moe en depri. Vaak gesolliciteerd en nooit aangenomen, vandaar dat dit mijn laatste kans is om in februari te beginnen, €350 bijlenen is igg beter dan €600 elke maand, dit gaat nog wel.
Wat zou ik het beste kunnen doen nu??