School en werken lukt mij maar niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

School en werken lukt mij maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 15:01

Ik ben in september begonnen met een nieuwe studie, hier kon ik mee beginnen door een toelatingstest te maken voor mensen ouder dan 21 jaar. In het begin ging het goed (wel meteen al de 2e week ziek geweest), ik ging bijna elke dag naar school. Ook naar de startweek geweest en excursie. Altijd druk met huiswerk geweest. Ik ben bij familie en help daar veel in het huishouden. Ik heb zelf last van smetvrees en doe daarom veel dingen dwangmatig. Na de herfstvakantie ging het opeens steeds minder, ik ging minder naar school en kon het niet meer combineren met het huishouden. Het werd mij te druk, ook was ik opeens vaak vermoeid en voelde mij somber. Van somber zijn heb ik al last sinds april ofzo, meestal aantal dagen per week, maar soms gaat het ook wel beter. Ik vind het hier helemaal niets aan waar ik woon en wil al een hele tijd hier weg. Het was mijn bedoeling om in september volgend jaar een andere studie te gaan doen aan een universiteit, dan verhuizen en een nieuw begin, hopen gelukkig te worden. Nu kan ik dat helemaal niet meer doen, omdat ik dan wel elke maand €600 moet lenen vanwege het leenstelsel. Het gaat dus ook slecht met school nu en denk niet dat ik mijn propedeuse haal dit jaar... alle opdrachten gaan fout. Ik moet alles maken via de laptop en ik kan er niet tegen zolang achter de laptop te zitten. Wat ik moest leren ging goed, ik ben meer van de theorie. Voor de opleiding hoef ik weinig te leren en dat valt mij erg tegen.

Ik wil dus heel graag verhuizen, zodat ik me kan richten op school en niet meer dwangmatig mijn familie help in het huishouden. Maar weet niet zeker dat het beter gaat dan. Ik zou dan weer een 21 plustoets moeten doen in januari. En ik heb hiervoor nog een mbo opleiding gedaan, dit ging ook goed in het begin, maar werd later ook weer minder. Ik kan het niet loslaten om mijn familie te helpen...

Als laatste vraag ik me af hoe het met stufi zit, ik moet alles zelf betalen en op 10 januari ga ik de toelatingstest doen voor die andere school (in de stad waar ik graag heen wil verhuizen). Rond de derde week van januari zal ik dus weten of ik kan starten met de studie of niet. Moet ik dan tot die tijd ingeschreven staan bij de huidige school en de lessen maar gewoon volgen? (al heeft dat nog weinig zin, maar heb er wel net collegegeld voor betaald)

Ik heb nu al bijna 18 maanden stufi opgebruikt zonder een diploma te hebben behaald. Iemand had ooit gezegd dat ik niet geschikt ben voor school, misschien had hij gelijk ook. Het lukt mij niet goed en weet niet wat ik later wil... (Ja, samenwonen en 2 kinderen weet ik zeker :D ) Ook heeft iemand tegen mij gezegd dat als ik gelukkig word van mijn familie helpen, dat ik dat ook gewoon moet doen, dan maar niet studeren. En leraren van de middelbare school vragen juist altijd aan mijn ouders wat voor studie ik nu doe, omdat ik altijd hoge cijfers haalde... Ik ben bang dat ik later spijt krijg als ik helemaal stop met studeren nu en ik kan dan helemaal niet verhuizen.

Hetzelfde heb ik met werk, paar dagen gaat het goed, maar dan opeens weer minder, voel me moe en depri. Vaak gesolliciteerd en nooit aangenomen, vandaar dat dit mijn laatste kans is om in februari te beginnen, €350 bijlenen is igg beter dan €600 elke maand, dit gaat nog wel.

Wat zou ik het beste kunnen doen nu??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:05

Ik lees nergens of je hulp krijgt voor je smetvrees?
Lijkt me alles behalve gezond en een groot deel van je probleem.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-12-14 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:05

Ik zou het stukje 'dwangmatig familie helpen' eerst eens proberen onder controle te krijgen. Lijkt me niet helemaal gezond.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:07

Hulp zoeken.
Bij je huisarts en school

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 15:19

Ik ben al eens bij een psycholoog geweest en het bleek inderdaad dat ik dwangmatige trekken had en moeite met keuzes maken, maar heb hier verder geen hulp voor gekregen. Daarvoor ook weleens bij een psycholoog geweest, maar helaas slechte ervaring aan overgehouden. Mijn zelfvertrouwen ben ik daardoor kwijtgeraakt, nu gaat dat juist weer erg goed. Ik heb volgende week een gesprek met een decaan op school.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:22

Dan zou ik daar eerst eens goed en flink mee aan de slag voor je gaat denken aan werken etc.