Foto's en verhalen voor school project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Foto's en verhalen voor school project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 10:45

Ik doe de opleiding grafisch vormgever. Zit in het 3e jaar en tevens het afstudeer jaar. We zijn deze periode begonnen aan het solo project. Hier voor maak ik een magazine over paarden en de paarden sport. Voornamelijk voor recreatieve ruiters/amazones tussen de 15 en 25 jaar. Het gaat er bij mijn opleiding voornamelijk om hoe je de opmaak van het magazine doet en of je alle stappen van het voor proces goed doorloopt. In dat magazine wou ik dus ook foto's plaatsen. Wat is een magazine zonder foto's? :+ Ik ben van plan om een aantal foto's zelf te gaan maken. Maar ik heb niet alle faciliteiten en de tijd om alles zelf te doen. Dus hierbij heb ik eigenlijk een klein beetje jullie hulp nodig.

Ik ben dus opzoek naar foto's en verhalen die ik voor mijn magazine kan gebruiken.

De stukken tekst in het magazine hoeven we niet zelf ge schrijven en we mochten ook Lorem Ipsum (plaats aanduidingstekst) gebruiken. Persoonlijk vind ik dat wat saai en niet bijzonder. Dus vandaar dat ik ook vraag naar verhalen van jullie. Heb je een topic met een bijzonder verhaal plaats hem hier en ik kijk of ik er wat mee kan doen. Ik ga namelijk niet verhalen en foto's van bokt 'jatten' zonder toestemming.

- De foto's en verhalen worden enkel gebruikt voor mijn school project.
- Als er een versies gedrukt worden en ik mag er meerderen laten drukken zou ik ze eventueel op willen sturen naar de mensen die mij hiermee hebben geholpen.
- Foto's het liefst op groot formaat. Liefst geen watermerk of klein logo. Fotograaf word vermeld onder de foto.
- Geen wazige foto's
- Tekst mag niet meer dan 2 pagina's vullen. (kan uitzondering maken mocht het een heel bijzonder artikel zijn)
- Ik zoek verschillende soorten foto's van buitenritten en vrijheidsdressuur tot foto's van zadels en stallen.

Voor de mensen die zich afvragen of dit wel mag aangezien het mijn project is. Ja, dit mag. De leeraar heeft zelf tegen mij gezegd dat ze bang was dat ik in tijd nood zou komen als ik zelf verhalen en foto's zou maken en dat ik maar wat van internet/wikipedia moest halen. Maar ik vond deze manier leuker :D

Gydja

Re: Foto's en verhalen voor school project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:28

Oh even voor de duidelijkheid. Ook mensen boven mijn doelgroep mogen reageren! Van de leeraar moest ik de doelgroep verkleinen en daar is dit uit gekomen. Ben je dus ouder of jonger verhalen en foto's zijn ten alle tijden welkom :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:32

Hmm ik en mijn poowns hebben wel een leuk verhaal, is er een max aantal foto's?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:42

lrtj_ schreef:
Hmm ik en mijn poowns hebben wel een leuk verhaal, is er een max aantal foto's?

Leuk! Schrijf maar op en stuur maar :)
Je mag zo veel foto's sturen als je wilt. Ik filter de foto's er uit die ik het leukste vind en waarvan ik denk dat ik ze het beste kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:29

Ik heb een echte grappenmaker van een paard. Vind je een aantal korte anekdotes ook leuk?

Super project is het trouwens hé <3 Ik ben een aantal jaar terug afgestudeerd als grafisch ontwerper en een tijdschrift maken was ons eindproject.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 09:51

WiancaR schreef:
Ik heb een echte grappenmaker van een paard. Vind je een aantal korte anekdotes ook leuk?

Super project is het trouwens hé <3 Ik ben een aantal jaar terug afgestudeerd als grafisch ontwerper en een tijdschrift maken was ons eindproject.

Als je iets leuk hebt stuur maar op *\o/*
Ik ga later filteren wat ik er wel en niet in doe. Ben nu nog met het voor proces bezig.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:55

Ik zou eventueel een stuk kunnen schrijven over mijn paard en haar huidproblemen. [medisch +foto's]

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:03

femke_harley schreef:
Ik zou eventueel een stuk kunnen schrijven over mijn paard en haar huidproblemen. [medisch +foto's]

Klinkt heel interesant! Zou het verhaal en de foto's graag van je ontvangen :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:21

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:08

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:12

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:13

Oke bedankt :D Ik ga alles bekijken!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 16:51

Ik ben eindelijk begonnen aan het ontwerp van de cover van het magazine.
Ik heb eigenlijk ook nog reclame nodig om in het magazine te verwerken. Weet iemand waar ik die vandaan kan halen? Het moet wel met paarden te maken hebben. Of heeft er iemand een advertentie die ik mag gebruiken voor in mijn magazine?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:04

Even een update :)
Ik heb een prinsscreen gemaakt van waar ik nu mee bezig ben. Dit artikel gaat over het verhaal van Amable.

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:48

Mooi! De foto's die je nu gebruikt zijn alleen wel door een fotografe gemaakt, niet door mijzelf. Ik denk dat je haar ook nog even om toestemming vragen moet.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:28

Amable schreef:
Mooi! De foto's die je nu gebruikt zijn alleen wel door een fotografe gemaakt, niet door mijzelf. Ik denk dat je haar ook nog even om toestemming vragen moet.

Owh ik had de foto's uit het album gehaald aangezien je aan gaf dat ik ze daar vandaan mocht halen. Ik zal de fotografe ook nog om toestemming vragen ;)