Ervaringen vind ik net als Choiix ook irrelevant. Er zijn altijd mensen die er een sport van maken om iets volledig af te kraken online terwijl je positieve ervaringen bijna niet hoort. Men deelt nou eenmaal liever / sneller een slechte ervaring online.
Eigenlijk moet je eerst de keuze maken, wil ik Kabel, ADSL of Glasvezel?
Als je daarover uit bent dan zou ik gaan kijken welke aanbieders er zijn. Kabel is er eigenlijk altijd maar eentje in het gebied. Is wel stabiel en snel. (Snelheid is afhankelijk van je abbo) en heeft vrijwel altijd alle functies al zoals opnemen / terugkijken en gemist. Kabel is gemiddeld qua prijs.
Glasvezel is eigenlijk net zo iets als Kabel, alleen meer gericht op snelheid. Ik hoor vaak dat apparatuur in NLse huishoudens nog niet allemaal glasvezel ready is en dat kwaliteit van TV soms te wensen overlaat. Glasvezel zit qua prijs vaak in het Gemiddelde / hogere segment afhankelijk van hoe snel je internet wil hebben.
ADSL is ook prima, maar wel afhankelijk van waar je zit qua snelheid. Hoe dichter jij bij het verdeelpunt (ik weet even de echte naam niet meer, Choiix weet dat vast wel
) hoe sneller het is. ADSL valt naar mijn gevoel vaak in de lagere tarieven.
Daarnaast denk ik dat het aan je modem/router ligt en dat in het geval van modem Tele2 een nieuwe moet regelen. Een router (als het een losse is) is vaak wel voor eigen rekening. Dat levert een provider er vaak niet bij. Zeker dat het op alle laptops / computers etc niet goed werkt betekent dat het een centraal probleem is en niet in een individuele laptop ligt.