overstappen provider

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

overstappen provider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 10:39

We hebben al jaren internet, tv en telefoon via tele2,
maar we willen overstappen naar een andere provider.

Waarom? We zijn al bijna 3/4 jaar aan het ergeren. We hebben een draad nodig voor onze laptop. De wifi doet het slecht tot niet, al zo vaak gebeld, maar het zou toch echt aan onze laptop liggen. Raar dat als andere mensen een laptop of internet telefoon mee nemen dat daar dan ook de verbinding iedere keer wegvalt. En als je dan belt krijg je een verhaaltje dat er te veel wifi gebruikers zijn in de buurt ten opzichte van het aantal kanalen. Er is ook een monteur geweest. Nee hoor lag toch echt aan onze laptop. Hij is nog geen 5 minuten geweest, zette de zooi op een ander kanaal en een andere antenne er op. Nog geen half uur later was er al geen draadloze verbinding meer. En ik vond het niet vriendelijk, ja mevrouwtje...misschien is het tijd voor een andere laptop. Laptop is 4 jaar oud. En ik ben geen mevrouwtje, maar mevrouw! En bovendien doet mijn laptop het wel draadloos bij mij ouders en op vakantie doet hij het prima. Dat het provider kastje al 7 jaar oud is en misschien wel op, daar willen ze niks van horen. Een nieuw kastje is onbespreekbaar.

Tv kijken gaat prima, hoewel uitzending gemist hapert, het geluid gaat door en het beeld blijft hangen. Filmpje kijken precies het zelfde en als je belt dan krijg je te horen, dat we maar moeten resetten. Het is een probleem dat dan weer wel bekend is en dan weer niet en er aan gewerkt wordt. Dus, nu een half jaar verder is het probleem kennelijk nog steeds niet op gelost. Uitzending gemist is een service die er bij in zit, dus we kunnen daar ook geen korting op krijgen, het is immers een extraatje.

We hebben onze mobile telefoons er ook bij en kregen vaste klanten korting. Nu is die ook in eens weggevallen. Kortom eens tijd om naar een andere provider te kijken. We hebben nu onze buik er vol van.

Maar wat is nu een betaalbare en goede provider? We willen graag iets met uitzending gemist, sbs6, veronica dus niet alleen ned 1,2 en 3. Of misschien wel iets met opnemen. We internetten wel wat, maar downloaden bijna nooit, dus we hebben geen extremen hoge mb nodig. Ook ons bel gebruik is heel laag.

Nu zijn er van die sites dan kun je kijken en vergelijken maar dat is allemaal leuk en aardig, maar er staat niet bij wat gebruikers er nu van vinden.

Dus...wat hebben jullie bokkers en zijn jullie tevreden of ontevreden?

Choiix

Re: overstappen provider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:42

Ervaringen vind ik net als Choiix ook irrelevant. Er zijn altijd mensen die er een sport van maken om iets volledig af te kraken online terwijl je positieve ervaringen bijna niet hoort. Men deelt nou eenmaal liever / sneller een slechte ervaring online.

Eigenlijk moet je eerst de keuze maken, wil ik Kabel, ADSL of Glasvezel?

Als je daarover uit bent dan zou ik gaan kijken welke aanbieders er zijn. Kabel is er eigenlijk altijd maar eentje in het gebied. Is wel stabiel en snel. (Snelheid is afhankelijk van je abbo) en heeft vrijwel altijd alle functies al zoals opnemen / terugkijken en gemist. Kabel is gemiddeld qua prijs.

Glasvezel is eigenlijk net zo iets als Kabel, alleen meer gericht op snelheid. Ik hoor vaak dat apparatuur in NLse huishoudens nog niet allemaal glasvezel ready is en dat kwaliteit van TV soms te wensen overlaat. Glasvezel zit qua prijs vaak in het Gemiddelde / hogere segment afhankelijk van hoe snel je internet wil hebben.

ADSL is ook prima, maar wel afhankelijk van waar je zit qua snelheid. Hoe dichter jij bij het verdeelpunt (ik weet even de echte naam niet meer, Choiix weet dat vast wel :D ) hoe sneller het is. ADSL valt naar mijn gevoel vaak in de lagere tarieven.

Daarnaast denk ik dat het aan je modem/router ligt en dat in het geval van modem Tele2 een nieuwe moet regelen. Een router (als het een losse is) is vaak wel voor eigen rekening. Dat levert een provider er vaak niet bij. Zeker dat het op alle laptops / computers etc niet goed werkt betekent dat het een centraal probleem is en niet in een individuele laptop ligt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:48

Ik deel je mening niet helemaal Jans ;) Als je in UPC of Ziggo gebied woont dan is kabel stabiel en snel. Bijvoorbeeld Zeelandnet echter is verschrikkelijk instabiel. CAI Assendorp ook, SK Veendam geen idee, CAI Harderwijk is wel weer dikke prima, maar het ligt wel aan je gebied ;)

In volgorde hoe "goed" het is:

Kabel -> Glasvezel -> xDSL

Glasvezel is dan wel sneller, maar TV is niet altijd in de beste kwaliteit en je hebt een maximum aan TV-ontvangers (bij xDSL ook). En de snelheid van glasvezel is super handig als je een nerd bent zoals ik, maar voor 80% van Nederland niet boeiend.

Bij xDSL is inderdaad de afstand tot de centrale (bedoelde je die Jans? ;) ) bepalend voor je haalbare snelheid, vandaar dat ik het netco linkje gaf. Als je daar checkt kunnen we kijken wat het beste aansluit bij jouw wensen.

Ohja, Jans, "wij" telecomproviders praten tegenwoordig over xDSL ipv ADSL, omdat KPN tegenwoordig ook VDSL, BVDSL en VVDSL levert ;) ADSL is gelukkig in het grootste gedeelte van NL achterhaald, praktisch alleen de buitengebieden zitten nog op ADSL :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:52

Ja die bedoelde ik! :D
xDSL, die ga ik onthouden! :) Tnx!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:17

En TS, welke keuze heb je gemaakt?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 10:40

ik heb nog geen keuze gemaakt, ik wil eerst nog eens bellen met tele2, of er toch nog mogelijkheden zijn om ons weer tevreden te krijgen. Maar het heeft me de laatste 2 weken een beetje aan tijd ontbroken om ze te bellen.