Macbook batterij snel leeg na yosemite update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Macbook batterij snel leeg na yosemite update

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:22

Hoi,
Ik hoop dat er hier wat apple kenners zitten haha.
Ik heb sinds 2.5e maand een macbook air. Afgelopen weekeind heb ik hem geüpdatet naar yosemite en sindsdien is hij super snel leeg. Ik heb hem vanmorgen helemaal opgeladen en ben daarna naar school gegaan, mijn laptop stond in de slaapstand. Ik zit nu anderhalf uur op mijn laptop. Ik heb constant youtube aanstaan en verder 1 internet pagina (bokt). Mijn batterij is nu nog maar 55% en kan nog maar 2 uur mee, staat aangegeven.
Ik heb mijn scherm op 4 streepjes staan (dus vrij donker) en heb mijn toetsenbord verlichting uitstaan. De macbook wordt ook ineens warm (niet heet, maar wel warm) aan de onderkant, eerder werd hij dat alleen een klein beetje als ik een serie keek en tegelijkertijd aan het opladen was, maar nu wordt hij al warm van gewoon een youtube filmpje..

Met mavericks, deed ik rustig een uur of 7-8 met mijn batterij met dezelfde inspanning. (En als ik geen youtube filmpjes aan had staan, rustig 10-11 uur, zoals belooft door Apple.) Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen (en wat ik er tegen kan doen) en of dit normaal is, of dat ik beter even langs kan gaan bij de winkel om hem na te laten kijken? Ik vind 3 uur zelf echt belachelijk weinig namelijk, ook al luister ik muziek via youtube. Voor een laptop van nog geen 3 maanden oud, verwacht ik eigenlijk wel dat hij iets langer meegaat, maar misschien verwacht ik er teveel van of zo?

En anders tips hoe ik yosemite eraf kan krijgen en weer terug kan naar mavericks?

BartVB
Eigenaar

Re: Macbook batterij snel leeg na yosemite update

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:59

Vreemd? Yosemite zou vooral nog wat beter om moeten gaan met energie. Wel zijn er wat problemen geweest met Flash in Safari als ik het me goed herinneren. Helpt het als je Youtube opent in Chrome ipv Safari?

En sowieso handig om eens te kijken wat er gebeurt zonder Youtube. Als je dan wel 10 uur haalt dan weet je iig waar je moet zoeken wat oorzaak betreft.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:01

Vreemd.. Ik heb ook Yosemite maar nergens geen problemen mee..

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:10

Hier ook al een tijdje yosemite, in het begin is mijn halve MacBook dood gegaan (installatie was maar half gelukt en mijn hele plist lijst flipte hem) maar na wat inspanning heb ik weer een mooi draaiend systeem :)
Ik moet ook zeggen dat ik vind dat de accu iets minder lang mee gaat, denk ik..
Ben ik niet helemaal zeker van want ik heb met yosemite ook nieuwere versies van cs erop gezet dus daar zou het ook aan kunnen liggen ;)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:17

Ik heb ook Yosemite, mijn MacBookPro is nu 5 jaar oud en heb juist de indruk dat hij de laatste tijd weer wat langer mee gaat.
Een paar maanden geleden deed hij 40 minuten op de batterij en nu toch een uur. Zet steeds mijn scherm op lage helderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:53

Hoi, bedankt voor jullie reacties! Het lag niet aan youtube, zelfs als ik niets deed op mijn laptop (behalve in een pages bestandje typen) liep de batterij binnen 2 uur leeg en werd hij warm.
Mijn batterij begint het sinds eergisteren gelukkig steeds beter te doen en hij wordt niet meer warm. Het schijnt vaker voor te komen, dat spotlight op de achtergrond nog van alles aan in het indexeren (?) is, wat heel veel energie kost blijkbaar. (in elk geval, ik las overal dat dat de reden zou zijn haha.) In elk geval ben ik heel blij dat hij het weer doet. :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:16

Dat klopt inderdaad :) Dat duurt effe en je macbook kan ook wat trager zijn :) gelukkig dat het 'opgelost' is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:17

Hier ook door Yosmittie een kortere batterij.. := wordt vast wel gefixed met een volgende update :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:23

Ik wacht die volgende update nog maar even af, ben veel te blij met hoe hij nu werkt. :o :')

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:00

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem met mijn Macbook Air. De mijne is 4 jaar oud, hij deed het tot nog toe super. Merkte niet dat hij al een paar jaar meeging wat dat betreft. Sinds Yosemite is ook mijn Air in 2 uur leeg ?! :( Normaal ging hij ook zon 7-8 uur mee... Hopelijk wordt dit zsm opgelost als er een nieuwe update komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:49

_Rachelle_ schreef:
Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem met mijn Macbook Air. De mijne is 4 jaar oud, hij deed het tot nog toe super. Merkte niet dat hij al een paar jaar meeging wat dat betreft. Sinds Yosemite is ook mijn Air in 2 uur leeg ?! :( Normaal ging hij ook zon 7-8 uur mee... Hopelijk wordt dit zsm opgelost als er een nieuwe update komt!

Mijn Macbook (2014) was na 3 dagen weer zijn normale zelf, alhoewel ik wel het idee heb dat de update de batterijduur wel iets korter heeft gemaakt als voorheen, maar niet storend veel.
Denk dat het toch aan je batterij ligt. :=