paardrijden en een gezin......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

paardrijden en een gezin......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:37

Was eens benieuwd of er ook bokkers zijn met een gezin en baan. Die bovendien ook nog paardrijden. Hoe combineren jullie baan, gezin en paarden met elkaar....ben erg benieuwd

SophievdV

Re: paardrijden en een gezin......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:41

Veel plannen en goed overleggen met mijn man. Ik werk niet fulltime voor de baas en rijd max 2 paarden anders kan het niet. Bovendien staan ze thuis. Dat scheelt heel veel.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:44

Dan rijdt je nog veel. Heb je ook kids als ik vragen mag? Twee van mijn drie dochters rijden nu paard....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:46

Dan rijdt je nog veel. Heb je ook kids als ik vragen mag? Twee van mijn drie dochters rijden nu paard....ff een ander vraagje is de gelderse hengst Floris van jou?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:46

ik heb een baan van 32 uur met onregelmatige werktijden, een man en een dochter.. en daarbij 3 paarden. Omdat ik meestal late diensten werk, kan ik 's ochtends vaak rijden als mijn dochter naar school is. In het weekend in overleg met manlief. We hebben de paarden aan huis, dus ook mesten enz doe ik 's ochtends. Als ik werk voert man de paarden 's avonds.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:46

Gelukkig is mijn werk ook mijn rijden, maar is wel een lastig. Op het werk en thuis is er altijd nog een hoop wat moet gebeuren.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:47

Ik werk voltijd, heb 1 kind van 2,5 jaar, 2 stiefkinderen in de puberfase en wij hebben 3 IJslandse pony's.

Tja.
Tja.
Het wordt allemaal wel wat minder he, dat rijden.
In de zomer probeer ik 3x in de week te rijden , 2 of 3 pony's.
In de winter streef ik naar 1x in de week, maar geven wij ook wel eens een paar weken vakantie.
Gelukkig rijdt mijn stiefdochter ook, mijn partner ook, en hopelijk mijn zus straks ook weer (net bevallen).
Als we allemaal rijden, krijgen alle pony's voldoende beweging.
Maar tja. Het is me een geplán, hoor!

Maar soms lossen we het ook op zoals we vandaag gedaan hebben: pony's in trailer, kind mee.
Man/kind/pony wandelen, ik rijden. :) Heel gezellig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:48

Ik heb een gezin, een pony, en werk part-time. Pony staat vol pension, dus ben niet verplicht dagelijks te gaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:48

Het is heel lastig. Zoals gezegd goed plannen en overleggen. En een man die het je ook gunt.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:49

@leeuwnie, heel herkenbaar vooral in de winter kom ik bijna niet aan rijden toe.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:51

Gelukkig is bij ons de hele familie dol op paarden. Manlieft ment, binnenkort gaat mijn topper ook een paar weken weg om beleerd te worden voor de kar. Van het mennen kan ik ook zo genieten. Leuk ook om met het hele gezin te doen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:51

leuk topic.. begin er ook tegenaan te lopen :)
heb nu een zoontje van 9 maanden en een bijrijdpaard..
paardje doe ik wel alleen, dus wil eigenlijk wel heel graag minimaal 3x per week er heen.

op zich red ik dat prima, maar als er ook maar iets anders is, dan mis ik gelijk al een keer.
paardje staat dus niet aan huis, maar wel "vol pension"

verder zit in eigenlijk alleen nog maar vrijdags met manlief op de bank (als 1 van ons niets heeft)
zien we elkaar zaterdags weinig en is alleen de zondag samen.. of wederom op visite. (hij voetbalt). dus ja vind het best lastig en ben benieuwd hoe de rest dit doet

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:58

Spoiler:
Joltsje schreef:
leuk topic.. begin er ook tegenaan te lopen :)
heb nu een zoontje van 9 maanden en een bijrijdpaard..
paardje doe ik wel alleen, dus wil eigenlijk wel heel graag minimaal 3x per week er heen.

op zich red ik dat prima, maar als er ook maar iets anders is, dan mis ik gelijk al een keer.
paardje staat dus niet aan huis, maar wel "vol pension"
verder zit in eigenlijk alleen nog maar vrijdags met manlief op de bank (als 1 van ons niets heeft)
zien we elkaar zaterdags weinig en is alleen de zondag samen.. of wederom op visite. (hij

voetbalt). dus ja vind het best

lastig en ben benieuwd hoe de
rest dit doet

Ik ook,daarom had ik de vraag ook gesteld. Heb drie kids en werk fulltime. Manlief is een eigen bedrijf vanuit huis begonnen

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:59

Onze pony's staan niet aan huis, maar we voeren/verzorgen wel zelf. Dus we gaan 2 tot 3 keer per dag naar de pony's, maar da's dus niet altijd om te rijden.

Vaak ben ik gewoon ook te moe, na mijn werk. Of wil ik gewoon bij mijn kind zijn.
Prioriteiten verschuiven nou eenmaal met een gezin! En daar kan je je wel vreselijk druk om maken, maar daar ben ik mee gestopt. Daar word ik erg ongelukkig van. Kind gaat vóór rijden. Punt.
En de pony's zijn zonder rijden óók erg gelukkig.

Dussss... Kwestie van ambities bijstellen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:30

Met een man die wisseldiensten en oproep draait is het lastig plannen......nu mn dochter baby-af is is alles makkelijker aangezien ze zelf nu ook gek is van paarden.
Vanwege financiële redenen heb ik verzorgpaarden ipv eigen. 2 dagen een paard voor mijzelf en 3 dagen een pony voor m'n dochter. En eerlijk? Ik ben blij dat het niet eigen is en ik, als ik niet kan of wil, kan bellen dat ik niet kom. Ik probeer uiteraard zoveel mogelijk te gaan,maar soms is het wel eens zwaar en vermoeiend en plannen is idd de kunst.
En dan staan beide dieren op all-in stallen, dus luxe
En maar 1 kind en een baan die zelf helemaal in te delen is

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 07:42

delvira schreef:
Dan rijdt je nog veel. Heb je ook kids als ik vragen mag? Twee van mijn drie dochters rijden nu paard....ff een ander vraagje is de gelderse hengst Floris van jou?

Het antwoord op beide vragen is ja :D

We hebben twee kinderen, een van twee en een van vier.

En Floris is inderdaad van ons :j We hebben hem zelf gefokt.

Twee paarden is bij mij echt de max zo in de winter. In de zomer kan ik 's avonds meer doen, dat scheelt.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 07:48

Haha, had ik toch de goeie voor me. Ik hoorde dat je de zoon van Floris inmiddels ook weer in beheer hebt? Die mensen ken ik van de menvereniging....grappig wat een klein wereldje....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:54

Wij doen niet meer aan avondjes op de bank. Mijn huishouden is niet zo spik en span als zou moeten met kinderen. Ik werk parttime om tijd te hebben voor de dieren. Mijn sociaal leven is 0,0. Ik ga met de kinderen mee naar bed om er vroeg uit te kunnen en voor het opstaan van de kinderen al van alles te doen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:56

Ik hoop positieve verhalen te lezen hier :D

Mijn kinderen zijn 4 en bijna 7 en een eigen pony zit in de planning. Voordelen: ik werk parttime thuis, mijn kinderen gaan overdag naar school en de oudste is een pennymeisje :+
Mijn man staat er ook volledig achter.

Ik richt me eerst op een pensionstalling maar in de toekomst wil ik paarden bij huis.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:58

Hier ook goed plannen om zowel onze twee paarden en 3 jonge kinderen alle aandacht te kunnen geven die ze verdienen, naast mijn werk. Gelukkig is mijn man en zijn mijn kinderen ook gek op de meiden en hebben we net de knoop doorgehakt om ons huis in het Westen te koop te zetten en op zoek te gaan naar een plekje waar we de meiden aan huis kunnen hebben staan. *\o/* Dat zal het plannen wat eenvoudigen en meer rust gaan geven voor ons allemaal.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:03

Hier ook een eigen paard en 2 kinderen (8&11).
Werk ook vrij veel een varierend (eigen autorijschool).
Ik heb ook geprobeerd een paardje te kopen die gerust een tijdje stil kan staan.
Ik heb de paarden bij huis staan ( dochter heeft eigen pony).
Maar niets moet alles mag. Als ik tijd heb heb ik tijd, geen tijd jammer dan.
Heb ook voor de rest geen ambities hoor.
Maar ik vind het omgaan met de paarden al heerlijk omdat ik ze nu bij huis heb staan.
Voor het voeren savonds trek ik extra veel tijd voor uit om lekker te knuffelen enzo.
Kan dus maar zo zijn dat ik een paar maand niet rij.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:47

Hier sinds 2,5 jaar een eigen paard, voorheen bijrijder.
Getrouwd en twee kids (8 en 11 jaar). Dochterlief rijdt ook al een aantal jaar.
Paard staat volpension dus ik hoef er niet elke dag heen.
Momenteel door WW alle tijd van de wereld maar voorheen werkte ik 3 dgn per week.
Paardrijden doe ik onder schooltijd op de dagen dat ik vrij ben en in het weekend. In de zomermaanden ook 's-avonds.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:59

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:08

ik werk tussen de 26 en 30 uur; heb drie kids. mijn paard staat volpension, dus prima te combineren. ze hoeft niet dagelijks bereden te worden ( wobbler en bijna 17 jaar). mn dochter en ik zijn beide paardengek! dus super gezellig om samen van te genieten. door de week gaan we 1 keer in de avond, verder alle dagen van t weekend; vrijdag, zaterdag en zondag. soms alleen even knuffelen en een peentje geven. mijn droom is natuurlijk ook aan huis met mn paard, dan kan ik haar dagelijks zien. ik mis haar soms echt.....maar inderdaad kids en werk gaan voor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:22

Hier de keuze gemaakt om niet meer te rijden. Qua tijd en qua geld niet meer echt realistisch.
Soms moet je keuzes maken en ik vind het echt wel jammer. Maar er zijn nu belangrijkere dingen dan paardrijden in mijn leven.