18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:32

Hallo!

Nou, beetje een rare titel denk ik. Maar ik merk het de laatste tijd steeds vaker: meiden in mijn omgeving die slet genoemd worden. Achter hun rug om uiteraard. Waarom?
Een vriendin van me heeft een jongen met wie ze veel omgaat, zoent, soms seks heeft. Maar ze wil (nu) geen relatie omdat ze daar nog even niet aan toe is, komt net uit een lastige relatie, je kent het wel. Die is dus een slet. :j
Een ander meisje was een tijd terug erg dronken gevoerd door een jongen, bloesje open geknoopt, gezoend etc. Dus dat meisje is een slet. (En de jongen heeft niemand het over.)

Ik ben flink pissig geworden toen ik dat gesprek zo aanhoorde. Waarom vinden mensen het nodig om zo te oordelen? Waarom is het nodig om iemand tot slet te degraderen? Ben je dan ineens minderwaardig? Zonder al teveel op mijn eigen situatie in te gaan: ik denk dat volgens de maatstaven die in dat gesprek gehanteerd werden ik direct opperslet zou zijn geworden :+ Zelf zie ik dat echt niet zo.

Needless to say: het waren mannen die met de term "slet" aan het strooien waren.

Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet wat ik wil bereiken met dit topic, behalve dan dat het me even van het hart moet misschien :+
Hoe denken jullie hier nou over?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:35

Ik houd er ook niet van, 'Slet'... Vind dat je als vrouw net zo 'vrij' moet kunnen zijn in je doen en laten op seksueel gebied als als man. Zelf heb ik al 2,5 jaar een vriend, maar denk dat ik anders ook wel aan mijn trekken was gekomen. Vind daar persoonlijk niets mis mee.

De documentaire Sletvrees heb je vast al gezien? Past wel goed bij dit thema :j

DShots

Ik zelf merk het ook vaak..
Ik ben wel opzoek naar een relatie, maar ik weet niet zo goed met wie. ( klinkt beetje awkward nu haha)
Zelf heb ik wel als ik een behoefte heb, dat ik het wel kan krijgen. Het is niet zo dat ik moet wachten tot ik een vriendje heb om mijn behoefte te kunnen doen.

iirrssjjee

Een slot die door vele sleutels geopend kan worden is een baggerslecht slot. Maar een sleutel die vele sloten opent is een magische sleutel!

That's all :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:36

Ik denk dat Bokt niet de beste plek is om je punt hierover te maken. 99,99% hier is vrouw, dus wellicht is iedereen het met je eens :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:37

Tja. Ik vind het raarder dat er over meisjes wordt gezegd dat ze een slet zijn als ze met een jongen zoenen dan dat ze slet wordt genoemd als ze eigenlijk gewoon friends with benefits is met een jongen..
Ik vind zomaar met iemand naar bed gaan, nou ook niet heel erg normaal, als ik even heel eerlijk mag zijn. Ik zou zo'n persoon ook wel benoemen als 'ik vind dat een slet'. Zulke meisjes hoeven op dat gebied van mij ook geen respect, want die heb ik niet voor dat gedrag. Alleen als ze zich totaal niet sletterig gedragen en dan slet genoemd worden, dat vind ik altijd wel een beetje bizar ja..

Amira_

iirrssjjee schreef:
Een slot die door vele sleutels geopend kan worden is een baggerslecht slot. Maar een sleutel die vele sloten opent is een magische sleutel!

_/-\o_ :')
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 30-11-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Ja heel interessant die docu: Sletvrees. Belachelijk dat je in deze tijd als vrouw zijnde nog steeds niet hetzelfde met seks om kan gaan als mannen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:38

Tieneke schreef:
Ik denk dat Bokt niet de beste plek is om je punt hierover te maken. 99,99% hier is vrouw, dus wellicht is iedereen het met je eens :D

Toch zijn het vaak toch echt de vrouwen/meiden die het woord slet naar een andere meid gooien :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:38

Alleen de mannen die dat zeiden of ook vrouwen? :+

De 2 voorbeelden die jij noemt, vind ik idd ook overdreven voor die term.
Máár, als jij iemand bent (vrijgezel of niet) die op 1 avond met 4 kerels zoent of met 2 kerels het bed induikt, dat vind ik wel een slet :j Zelfde voor iemand die elke week een ander heeft.

Uiteraard is dat ieders eigen ding en moeten ze ook lekker zelf weten, maar dat soort meiden/vrouwen vind ik niet echt fris.

Daarintegen, vind ik mannen die hetzelfde doen ook players en ook niet fris, brr je zou maar wat oplopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:39

Ik snap wat je bedoeld!
Ik vindt het ook gewoon raar dat mensen daarover oordelen, oke als een meid met 10 jongens in 1 week het bed deelt, snap ik dat als je als jongen tegen je kameraad zegt: 'pas op, die houd er wat meer op na' Maar ga elkaar niet uitschelden.

Gewoon elkaar in elkaars waarde laten.
Leven en laten leven. :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:39

kimberly1995 schreef:
Tja. Ik vind het raarder dat er over meisjes wordt gezegd dat ze een slet zijn als ze met een jongen zoenen dan dat ze slet wordt genoemd als ze eigenlijk gewoon friends with benefits is met een jongen..
Ik vind zomaar met iemand naar bed gaan, nou ook niet heel erg normaal, als ik even heel eerlijk mag zijn. Ik zou zo'n persoon ook wel benoemen als 'ik vind dat een slet'. Zulke meisjes hoeven op dat gebied van mij ook geen respect, want die heb ik niet voor dat gedrag. Alleen als ze zich totaal niet sletterig gedragen en dan slet genoemd worden, dat vind ik altijd wel een beetje bizar ja..

Maar hoezo geen respect? Geen bewondering oké, maar geen respect? Zie jij iemand die veel seks heeft met verschillende mannen (iemand die seks en liefde goed kan scheiden dus,) dan als een minder persoon?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:40

Ach ja, is er wat veranderd?

Een jongen is stoer, een meisje is een h o e r. :+

Ergens in de emancipatie zijn we toch blijven steken. In de middeleeuwen, of in het victoriaanse preutse tijdperk, geen idee.

Citaat:
Zulke meisjes hoeven op dat gebied van mij ook geen respect, want die heb ik niet voor dat gedrag. Alleen als ze zich totaal niet sletterig gedragen en dan slet genoemd worden, dat vind ik altijd wel een beetje bizar ja..

Weet je wat bizar is? De reacties als je van die casanova's een deurmatje, of een sletje noemt. Wel grappig. :D

Tieneke, toch is het wel iets om over na te denken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:40

Amira_ schreef:
iirrssjjee schreef:

_/-\o_

:')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:41

Sletvrees heb ik inderdaad gezien!

Maar ik ben het hier mee eens. Ik zou ondertussen ook wel de opperslet genoemd worden inderdaad :p
Ik vind sowieso, mannen en vrouwen heel vaak andere meisjes slet noemen.
Maar waarom slet? Waarom ben je een slet als je wat dingen uitprobeert?
Weetje, en dit is een serieuze gedachte, ik heb nu namelijk ook geen vriend. Dat als ik straks 30/40 ben, huisje boompje beestje (hoop ik ten minste :+) dat ik dan terug denk aan mijn jeugd en nooit is wat geëxperimenteerd heb.
En vaak roepen inderdaad jongens van "dat is een slet", waarop ik denk dat als dat meisje op hun hadden afgekomen dat ze net zo goed erin mee hadden gegaan.
Ik vind dat jongens veel vrijer spel hebben als t gaat om zoenen en sex dan meisjes. Je krijgt zo snel de stempel "slet", beetje jammer dat de samenleving het zo heeft bepaald.

Wat is in jullie ogen een slet?
Want ik hoor hier "Friend With Benefits" voorbij komen, vinden mensen dat ook een slet dan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:42

Je kan er over nadenken ja, dat klopt :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:47

Irsje, hihihi, fantastisch :')

Misschien hoor ik wel gewoon graag dat ik gelijk heb hoor. En Bokt is echt wel zo de enige plek waar ik dit soort dingen zonder enige schaamte het internet op durf te smijten dus ja. :')

Wel leuk dat er gelijk al zoveel reacties zijn!

Ik weet niet wat het bij mij is: ik heb in elk geval een goede vriend met wie ik laatst besprak dat iets eigenlijk pas een "big deal" is op het moment dat je dat er zelf van maakt, niet als de maatschappij het verkeerd vindt wat je doet. Zolang je eerlijk tegen iedereen blijft, en dat ben ik geloof ik wel.

Sletvrees heb ik trouwens niet gezien, dus dat ga ik van de week maar even doen, bedankt voor de tip :)

Ik vind "friends with benefits" altijd een beetje raar. Ik heb vrienden gehad bij wie ik die intimiteit gewoon als een soort upgrade van de vriendschap zag. Heel normaal, heel relaxt allemaal, iedereen blij, geen verplichtingen, dat soort dingen.

BenteMaxime

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:56

Ja of wat andere mensen ervan maken natuurlijk.
Je kan nog zo makkelijk denken erover, maar zodra andere mensen het te weten komen die daar wel een "big deal" van maken, is het meteen raak. Of althans, zo heb ik het een keer meegemaakt en dat doet natuurlijk lang niet iedereen!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:57

xSwanHeart schreef:
kimberly1995 schreef:

Maar hoezo geen respect? Geen bewondering oké, maar geen respect? Zie jij iemand die veel seks heeft met verschillende mannen (iemand die seks en liefde goed kan scheiden dus,) dan als een minder persoon?

Indirect wel ja. Je moet het iets genuanceerder zien dan dat, maar ik kan zo'n persoon niet waarderen. Weinig kans ook dat dat een vriendin van mij is. Ik snap niet dat mensen dat kunnen en willen. Naar mijn mening klopt dat niet en hoort dat niet zo. Ik ben niet ouderwets in principe, maar qua dit misschien wel. Ik snap niet dat mensen het niet gewoon kunnen houden bij seks binnen een relatie en verder niet. Het is niet dat je niet zonder kunt. Zelfde geldt voor mannen hoor. Die vind ik bij precies hetzelfde een slet -jammer dat dat woord voor mannen niet gebruikt wordt :') -

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:59

Ja, dit is echt en van de grootste ergernissen in mijn leven :') Niks maakt mijn bloed zo koken als het woord 'slet' ! Want niemand kan nou precies zeggen wat iemand dan tot een slet maakt en waarom daar dan onderscheid tussen man en vrouw in zit.

Als meisje is het blijkbaar uit den boze om liefde en seks te scheiden. Jammer dan, ik zie het maar als jaloezie, als dames die al 3 jaar aan dezelfde dorpse sukkel die hem niet meer omhoog krijgt vastzitten en mij dan slet noemen. Dikke doei en veel plezier met droogstaan :evaw:

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:00

BaileyMix schreef:
Ja, dit is echt en van de grootste ergernissen in mijn leven :') Niks maakt mijn bloed zo koken als het woord 'slet' ! Want niemand kan nou precies zeggen wat iemand dan tot een slet maakt en waarom daar dan onderscheid tussen man en vrouw in zit.

Als meisje is het blijkbaar uit den boze om liefde en seks te scheiden. Jammer dan, ik zie het maar als jaloezie, als dames die al 3 jaar aan dezelfde dorpse sukkel die hem niet meer omhoog krijgt vastzitten en mij dan slet noemen. Dikke doei en veel plezier met droogstaan :evaw:

Waarom moet iemand anders gelijk een slecht seksleven hebben, omdat jij niet droog wil staan en zij daar een mening over hebben? :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:01

Dat hoeft niet, maar bij die dames in particular zie ik het als jaloezie als ze dat zeggen :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:04

BaileyMix schreef:
Dat hoeft niet, maar bij die dames in particular zie ik het als jaloezie als ze dat zeggen :)

Heb je al eens uitgevraagd waarom ze het vinden? -niet dat je er dan iets mee moet doen ofzo, maar misschien dat je ze wel gaat begrijpen en zie je in dat je ook met een geitenwollensok boer goede seks kan hebben? :o ;) -

xSwanHeart

Re: 18+ : Het hoe en wat van slet zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:11

kimberly1995 schreef:
Indirect wel ja. Je moet het iets genuanceerder zien dan dat, maar ik kan zo'n persoon niet waarderen. Weinig kans ook dat dat een vriendin van mij is. Ik snap niet dat mensen dat kunnen en willen. Naar mijn mening klopt dat niet en hoort dat niet zo. Ik ben niet ouderwets in principe, maar qua dit misschien wel. Ik snap niet dat mensen het niet gewoon kunnen houden bij seks binnen een relatie en verder niet. Het is niet dat je niet zonder kunt. Zelfde geldt voor mannen hoor. Die vind ik bij precies hetzelfde een slet -jammer dat dat woord voor mannen niet gebruikt wordt :') -

Denk dat er genoeg mensen zijn die dat kunnen, maar willen/nodig vinden is een ander verhaal. Ik snap dan weer niet wat er mis is met seks hebben om het seks hebben. Seks is leuk, seks is lekker, ik denk dat de meeste het daar wel mee eens zijn. Heeft iemand die bvb 10 jaar single is dan geen recht op seks?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:13

kimberly1995 schreef:
BaileyMix schreef:

Heb je al eens uitgevraagd waarom ze het vinden? -niet dat je er dan iets mee moet doen ofzo, maar misschien dat je ze wel gaat begrijpen en zie je in dat je ook met een geitenwollensok boer goede seks kan hebben? :o ;) -

Ja hoor. 'Het hoort niet' is veelal het antwoord. Dat je met een geitenwollensok boer ( :D ) ook goede seks kan hebben geloof ik graag, maar op het moment dat je commentaar gaat leveren op het seksleven van anderen en iemand zelfs namen gaat noemen dan gaan bij mij alle belletjes wel rinkelen; Waarschijnlijk schort er dan iets aan de eigen tevredenheid, anders zou het seksleven van anderen je toch totaal niet bezig houden op een negatieve manier?