Weggeefhoek FB.. Ik loot niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Weggeefhoek FB.. Ik loot niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:29

Hallo!

Ik snap iets niet, en misschien zit er ook wel een reden achter dat het wordt gezegd :+
Maar ik snap het niet.

Ik zie regelmatig op de weggeef hoek van facebook staat '' ik loot niet ''
Waarom zijn er dan toch mensen die zeggen '' ik loot graag mee '' ? :')
Er staat toch duidelijk dat er niet wordt geloot, of ben ik nou zo raar.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit ? :+ Of zijn het mensen die gewoon niet goed lezen?

Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.

Afbeelding
En het waren meer als 2 reactie's :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:31

Ik heb het idee dat er bij veel van die weggeefhoeken vooral mensen zitten die überhaupt nooit hebben leren lezen :o

Weggebokt

Re: Weggeefhoek FB.. Ik loot niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:40

Ja dat gevoel heb ik ook wel eens :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:44

Mensen kunnen niet meer lezen tegenwoordig.
Kijk alleen maar eens hier op bokt hoe vaak iets verkeerd wordt gelezen of simpelweg niet wordt gelezen.

Dat gebeurt ook op FB en alle andere "echte werelden".

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:56

Volgens mij kunnen veel mensen op zulk soort FB pagina's niet meer lezen. Ik verkoop ook wel eens wat spullen via zo'n pagina, oude rijspullen bijv. en hoe duidelijk je er ook een beschrijving en vraagprijs bij zet mensen stellen altijd de vraag wat de prijs is....

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:58

Of, die mensen die reageren willen graag mee kans maken om uitgekozen te worden maar weten niet goed hoe ze dat moeten zeggen en doen het maar zo? Kan ook nog..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:59

Tegenwoordig is lezen is heel moeilijk :+

Plaats ik laatst een oproep op Facebook voor een vriendin van me. Met spoed op zoek naar een particuliere huurwoning voor een gezin met 4 jonge kinderen.
Meteen kwamen de roddels dat mijn vriend en ik uit elkaar waren en ik per direct een huis zocht. Het meest mooie van alles. IK HEB HELEMAAL GEEN KINDEREN!!! _O-

Zo goed lezen mensen tegenwoordig :+
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 30-11-14 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 18:59

iEmmaaa schreef:
Volgens mij kunnen veel mensen op zulk soort FB pagina's niet meer lezen. Ik verkoop ook wel eens wat spullen via zo'n pagina, oude rijspullen bijv. en hoe duidelijk je er ook een beschrijving en vraagprijs bij zet mensen stellen altijd de vraag wat de prijs is....

Klopt, dat is ook zo als je bijv. een oproepje plaatst met gevraagd: blauwe peesbeschermers maat full.
Dan krijg je heel veel reacties zoals deze: 'Ik heb wel peesbeschermers, alleen ze zijn in maat pony.'
'Ja die heb ik nog wel liggen, alleen ze zijn wit.'
Zucht... ik vroeg toch om blauwe in maat full? :O

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:00

Ten eerste vind ik de geplaatste post (in je printscreen) bagger slecht geschreven. Interpunctie op de juiste plaats had geen kwaad gekund.

Maar over je vraag, volgensmij willen mensen graag een loting 'afdwingen' en vragen ze daarom om een lootje. Ze negeren het bewust is mijn theorie :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 19:01

imd schreef:
Ten eerste vind ik de geplaatste post (in je printscreen) bagger slecht geschreven. Interpunctie op de juiste plaats had geen kwaad gekund.

Maar over je vraag, volgensmij willen mensen graag een loting 'afdwingen' en vragen ze daarom om een lootje. Ze negeren het bewust is mijn theorie :j

Daar kan ik ook niks aan doen _O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:03

SindyKaya schreef:
imd schreef:

Daar kan ik ook niks aan doen _O-

Was ook geen kritiek op jou hoor ;) Meer op die persoon en dat het dan ook wat moeilijker is om zijn of haar zinnen te volgen. Ik moest 'm zelf even twee keer lezen voordat ik doorhad hoe het bedoeld wordt. Dus hier kán ik me nog voorstellen dat mensen eroverheen lezen. Ik heb zelf ook voorbeelden voorbij zien komen waar je echt, absoluut niet omheen kunt met *niet loten* en waar alsnog om lootjes gevraagd werd |o

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:10

Mensen lezen alleen het woord 'gratis' en lezen dan niet verder. :D Om mij verder niet te ergeren aan die ''weggeefhoeken'' op FB heb ik mij daar weer afgemeld.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:49

De mooiste die ik ook gehad heb:
Gaf een lamp weg, eerst natuurlijk 20 reacties met IK graag..
Toen kwam er eentje met Ik graag en 5 minuten later nog een reactie: wat is het eigenlijk?
Dr stond een foto bij..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:50

san4nie schreef:
Of, die mensen die reageren willen graag mee kans maken om uitgekozen te worden maar weten niet goed hoe ze dat moeten zeggen en doen het maar zo? Kan ook nog..

Is ook mijn gedachte.. dit is beter dan al die mensen die "interesse" willen schrijven, maar het niet kunnen spellen :')

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:53

Op basis waarvan worden de stoelen dan weggegeven als er niet geloot wordt? Degene met de leukste profielfoto?

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:58

Wie t eerst komt, eerst maalt??

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:59

Ik heb vaak het idee dat mensen reageren om het hebben, niet omdat ze het werkelijk nodig hebben.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:02

Ach, dat is net zoiets als een advertentie plaatsen met "bieden vanaf 100 euro", en dan twintig reacties met "ik bied tien euro exclusief verzendkosten"

Are you f-ing kidding me?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:07

Snadrem schreef:
Ach, dat is net zoiets als een advertentie plaatsen met "bieden vanaf 100 euro", en dan twintig reacties met "ik bied tien euro exclusief verzendkosten"

Are you f-ing kidding me?

Hahah die ja! Nou heb ze ook gehad met inclusief verzendkosten, nog erger!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:59

xManon_ schreef:
san4nie schreef:

Is ook mijn gedachte.. dit is beter dan al die mensen die "interesse" willen schrijven, maar het niet kunnen spellen :')

Nee "loodje" is beter :P

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:14

Pfd, mensen en gratis spullen.
Wij gaven een keer een dvd of een computerspel gratis weg, geen idee wat het was. Maar was nog prima.
Iemand had interesse en wilde het graag verzonden hebben. Prima, maar zodra diegene hoorde dat hij/zij 2,- verzendkosten moest betalen dan haakte diegene af.
hallo, moeten we geld gaan toegeven voor we ergens van af komen,kom op zeg.

Mensen willen altijd alles gratis of zo goedkoop mogelijk.
Ook verkocht ik een keer iets, ja ik bied 5 euro incl. Vond die persoon het nog raar ook dat ik nee zei, uhm ja de verzendkosten zijn al meer dan 5 euro..