overlast van cafe in de straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pandour4evuh

overlast van cafe in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 02:36

Iedere vrijdag en zaterdag is het weer raak. Mensen die gillend buiten staan te roken. Wanneer je er om 01:00 naar buiten gaat om er iets van te zeggen in je badjas wordt je daarna de rest van de nacht hardop buiten uitgelachen. Ik slaap al met oordoppen in maar als ik van de overlast dan al niet kan slapen is voor mij de maat vol. Ik kan op het moment niks anders betalen anders was ik allang weggegaan. Maar mijn vraag is: mag ik hier aangifte voor doen of stel ik mij aan.
Als het even stil is val ik in slaap en vervolgens schrik ik wakker. De andere cafe's in de straat houden zich keurig aan de afspraken en hebben ook aparte rookruimtes achter en spreken hun klanten erop aan maar deze man niet. Ik werd door 1 mevrouw daarnet heel onaardig de deur gewezen.Ik heb nu niks aan: de eigenaar is er niet, we zullen het doorgeven. En de mevrouw: "u bent rond uit onbeschoft dat u ook maar durft er iets van te komen zeggen en dat ik dan maar niet in delft centrum moet komen wonen". in Delft zijn hier afspraken over en dat is dat er na 11en geen overlast meer mag zijn buiten.

Pendrag

Re: overlast van cafe in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:39

Afdeling handhaving van je gemeente bellen en de politie. Die horen hierop te controleren. In uiterste geval afspraak maken op spreekuur burgemeester, die is verantwoordelijk voor openbare orde.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:39

Heel simpel, politie bellen. Jij bent eerst langsgeweest en hebt ze dus dekens gegeven om het op te lossen. Maar als zij niet luisteren terwijl ze toch echt de regels overtreden zou ik gewoon de politie bellen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:40

Als zij zich echt niet aan de regels houden en niet luisteren als jij ze vraagt stiller te zijn lijkt het mij dat je de politie in kan schakelen? Als het echt om overlast gaat.

Maar ik moet wel zeggen, dat het inderdaad minder handig is om in een straat met cafés te wonen als je geen lawaai wil s avonds. Je weet dat dat kan gebeuren.
Ik woon zelf op een studentencampus en donderdag hoor ik de mensen van en naar de krieg gaan. Tsja, dat hoort erbij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:41

Politie bellen. Dit mag gewoon niet..punt.
Ik werk ook in een cafe.. 11uur moet het stil zijn!

Equilibria

Re: overlast van cafe in de straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:48

Wakker schrikken is vervelend. Sterkte met deze situatie.