emigreren naar Noordrijn-Westfalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockie

emigreren naar Noordrijn-Westfalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 23:19

Ik wil emigreren naar duitsland. Heb een leuk huis gezien met veel mogelijkheden. heb nog wel wat bedenkingen/ vragen. Hopelijk kan iemand van jullie me hierbij helpen. Ik zou van belgie naar duitsland gaan. Huis ligt in geilenkirchen.

1 Welke stappen dien ik te ondernemen om met mijn paard in orde te zijn?

2 moet ik een aparte verzekering hebben voor mijn paard?

3 graag zou ik als ik daar woon een hond aanschaffen. Zijn er bepaalde rassen niet toegelaten? Dien ik mijn hond apart te verzekeren? Inentingen? Hondenschool verplicht?

4 er is daar mogelijkheid om een apartement dat bij het huis hoort te verhuren. Hoe pak ik dit aan? Heeft aparte ingang. Stroom en dergelijke is apart. Kan ik dit gewoon te huur zetten?

5 ik heb zelf 1 paard en zijn daar mogelijkheden om nog 2 paarden te stallen. Kan ik de stallen zomaar verhuren? Of moet ik aan bepaalde eisen/wetgeving voldoen?

Heb al veel gezocht op bokt en google maar vindt geen duidelijke antwoorden op mijn vragen.[/quote]

NAIWHL

Re: emigreren naar Noordrijn-Westfalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:50

Ik kan je alleen helpen met de vraag over honden.
Alle hondenrassen zijn wel toegestaan, maar hier zouden wij veel meer moeten betalen voor een 'gevaarlijk' ras. Die staan op de website van de gemeente bij ons vermeld.

Daarnaast moest mijn man omdat we honden hebben die zwaarder zijn dan 20 kilo en/of zoveel centimeter bij de dierenarts een test doen om aan te tonen dat wij honden kunnen houden.

En de honden moeten apart meeverzekert zijn. Pas als dat allemaal in orde was kregen wij de penningen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:02

1. Je paard moet een gezondheidsverklaring hebben voordat hij de grens over kan. Ahum let wel als je het volgens de regels wil doen.

2. Ja de paard moet in Duitsland apart WA verzekerd worden. Maar dat is bij elke verzekeringsagent of bank te regelen. Mijn paarden zijn bij de R+V verzekerd.

3. wat Naiwhl al schrijft. Bepaalde rassen moet zowel de hond als de eigenaar een test voor afleggen. Maar dat is Bundesland gebonden.

4. Ja je kan verhuren. Het slimste is om daarvoor een Makelaar te vragen. Er zijn erbij die ook bemiddelen in de verhuur van.

5. Stallen verhuren kan wel maar jij moet daar ook weer een aparte verzekering voor afsluiten. Maar ook dit zou ik vooraf goed doorspreken met de verzekeringsagent of bank. Is best kostbaar die verzekering. Of je daarbij moet voldoen aan bepaalde wetgeving ed. zul je na moeten vragen in de gemeente waar je gaat wonen. Sommige gemeentes staan het niet zomaar toe.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:11

Wbt de honden is er geloof ik door heel Duitsland de regel dat bepaalde rassen met een muilkorf op moeten lopen buiten.. Toen wij in Berlijn waren gold dit iig voor onze Rottweiler. Weet niet of je er iets aan hebt maar wellicht goed om te weten, geloof dat de boete best hoog is.

Edit; wel echt heel leuk om daar te wonen! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, heb 't altijd erg naar m'n zin gehad, de 3 jaar dat ik dr woonde!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:13

Een vriendin van me heeft haar idee om naar Duitsland te verhuizen moeten laten varen. Omdat zij geen 'verblijfsvergunning' voor haar Amstaf kon krijgen. Enkel voor vakantie van max. 3 maanden, dus dat hield toen op. Maar dit is wat mij bij staat en ik heb geen idee tot in hoeverre dit klopt..

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 22:10

Allemaal super bedankt voor de antwoorden!!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:13

Pe Hotchocolat eens. Zij is 5 jaar geleden verhuist naar de eicel.
Met paard...Mss heeft zij nuttige info voor je.