Pleegkind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heb je iets meegemaakt wat je heeel erg vind?

ja
47 (68%)
nou nee maar ik heb wel wat dingetjes meegemaakt
12 (17%)
nee
10 (14%)

Totaal aantal stemmen: 69

LoveGlove

Pleegkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 22:46

Hallo allemaal na heel lang wikken en wegen en verhalen van andere mensen hier op bokt gezien te hebben wil ik het toch even kwijt.

Ik ben pas 13 en voor mijn leeftijd heb ik al vreselijk veel meegemaakt. Ik begin gewoon vannaf het begin. Ik word geboren. Joepie. Nou niet echt bepaald joepie. Ten eerste. Mijn moeder was getrouwd met iemand. Nouja logisch MAAR ze kwam een zwerver tegen en daar ging ze mee naar bed en toen ontstond ik dus. Ik kom dus uit een zwerver om het zo maar te zeggen. Ik heb die 'zwerver' dus mijn vader nooit gekend. De eerste 3 jaar van mijn leven waren verschrikkelijk. Mijn stiefvader had agressie aanvallen dus als ik 1 klein dingetje fout deed kreeg ik al een paar klappen. Mijn moeder verwaarloosde mij enorm. Ik moest bijvoorbeeld in een campingbedje slapen dus had het elke nacht vreselijk koud. (ik heb btw nog een broer en zus allebei met een lichte verstandelijke beperking die komen van dezelfde vader en hebben daar ook nog contact mee. Ik heb nog een jonger zusje die komt van mijn stiefvader en die woont nog bij mijn echte moeder waar ik heel kwaad over ben) Dus ik ben slecht begonnen. Gelukkig kwam pleegzorg. Ik woonde eerst voor 2 weken in een crisisgezin. Dus dat zijn meer kinderen die daar komen die pleegkind wonen. Ik was daar voor 2 weken omdat ik even supersnel alles bij moest leren. Toen kwam ik waar ik nu woon. Even voor de makkelijkheid, mijn pleegmoeder heet mam en me echte moeder gewoon mijn moeder. Dus ik kwam bij mam en pap wonen!! Ik was zo blij. Eindelijk aandacht, niet elke dag meer geslagen worden, eindelijk een veilig warm thuis. Ik was zo blij! Ik ging wel om de 2 maanden naar mijn moeder op bezoek. 7 jaar later kwamen de eerste echte problemen. Ik begon gepest te worden wat steeds erger werd. Daardoor kreeg ik ook weer problemen met mijn moeder. Ik begon zelfs zelfmoord gedachtes te hebben. Ik ben ook 1x met een mes naar boven gelopen. Toen durfde ik het toch niet. Ik vertelde dat tegen mam en meteen kwam pleeg- en jeugdzorg er ook bij. Die hadden geregeld dat ik alleen met feestdagen mijn moeder nog zou zien. Met mijn 11e was er niet zoveel aan de hand alleen werd ik gepest maar dat was ik ondertussen gewend. Groep 8 een belangrijk jaar. Maar vlak voor de cito's ging het alweer fout. Het pesten werd erger en ik hoorde dat mijn moeder weer was vreemdgegaan en mijn hele wereld zakte weer in elkaar. Dit keer werd ervoor gezorgd dat ik mijn moeder nooit meer zou zien. Het kan gek klinken maar daar ben ik heeeeeeeeeeeeeeel blij mee. Toen kwam voor mij de middelbare school. Begin op T/havo. Het begint zo ontzettend goed en ik hoopte dat ik niet meer gepest zou worden. En dat gebeurde. TOT.... er kwamen op de helft van het jaar meer kinderen bij. (iets van 5) En die waren de hele boel op zijn kop aan het zetten. Het pesten begon weer. Toen kwam mei dit jaar. Pap en mam waren van plan om met mij naar het dolfinarium te gaan omdat ik heel veel van dolfijnen hou. Dat was dus een verassing. Maar de avond vantevoren kwam er verdrietig nieuws. Rond 10 uur 's avonds, ik lag in bed en mijn ouders zeiden dat ze gingen koffiedrinken met de tante van mijn mam. Mam zei al dat haar oom ziek was en die dag had ik ook de hele dag een vreemd gevoel. Dus toen ik dat hoorde was het al niet pluis voor mij. Toen kon ik ook niet meer slapen. Toen kwam pap thuis. Die kwam me het nieuws vertellen. De oom van mam is doodgegaan aan een hartaanval. Zo van de een op de andere dag opeens weg. Ik schrok me natuurlijk kapot en ik wou het ook niet geloven. Maar het was echt zo. Het dolfinarium feestje ging dus ook niet meer door. Ik geloofde het dus niet totdat ik hem de volgende dag zal liggen. En dat was heel erg. Er zat gewoon geen leven meer in. Hoe kon dat? Nou de meivakantie om. Toen we weer naar school gingen. Het gepest kwam weer. Mijn klas wist dat ik iemand had verloren waar ik een grote band mee had. Onze mentor vroeg: Hoe was jullie vakantie? Iemand antwoorde met opzet dus: Wel dood... En iedereen lachte zich krom en ik lachte wel mee maar diep van binnen wou ik meteen weer naar huis. Uiteindelijk zijn mijn moeder en ik nogmaals naar de mentor gegaan en het gepest hield een beetje op. Het einde van het jaar kwam in zicht maar het was geen goed einde. Door alle gebeurtenissen was ik enorm gestrest geworden. Ik had telkens black outs en om elk klein dingetje maakte ik me enorme zorgen. Ik kon gewoon niet meer werken. Vakantie moest voor mij komen. Ik moest ontspannen. Helaas ben ik naar vmbo T gezakt maar niets is minder waard. Nu zit ik in het 2e leerjaar en ik ben enorm blij. Nieuwe klas nieuwe kansen en deze keer zijn ze goed. Ik heb meer vriendinnen dan ooit tevoren en ik word nauwelijks gepest. Ik ben ondertussen zo sterk geworden dat als mensen mij pesten, ze het 10x zo hard terug kunnen verwachten. En ik krijg enorm veel steun van mijn vriendinnen. Ik haal nu superhoge punten waar ik blij mee ben. En als ze vragen of ik terug naar havo wil zeg ik lekker nee want dit is mijn thuis. Ik zit nu op dans, zang en toneelles en in een kinderkoor en daar heb ik ook heel veel vriendinnen. Een leuker leven dan dit kan ik me in ieder geval niet voorstellen. Eindelijk kan ik weer zonder zorgen het nieuwe jaar in. Ik ben nu zo gelukkig. En bokkers die me kennen of herkennen en misschien nog weten dat ik af en toe vervelende of stomme reacties op iets verdrietigs geef, ik doe het niet met opzet. Het komt gewoon door wat ik allemaal heb meegemaakt.

Nou dat was dus een heel lang verhaal maar het was het waard. Maak je nu maar geen zorgen want ik voel me nu heel blij. O en ik ben deze maand 10 jaar lang pleegkind geworden :)
Dus ik ben al 10 jaar bij een goede familie die me goed opvoed.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust, ik antwoord erop. Eventueel een pbtje als het een hele erge privevraag is.

Freekieee

Re: Pleegkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:51

Zo wat een verhaal!! Sterkte er mee meid. Ik ben ook 13. En heb de scheiding van me ouders ook niet fijn. Alleen niet zo erg als jou

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:51

Wauw meissie! wat heb jij gevochten in je leven en wat fijn dat het nu zoveel beter gaat! :) Super! Geniet van je leventje wat je nu hebt, en als je verdrietig bent, wees dan verdrietig! want dat mag best :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:54

Weten je mam en pap dat je dit topic gestart bent? Laat ze het anders even lezen. Je vertelt best veel vertrouwelijke dingen, misschien niet zo handig om dat op een openbaar forum te zetten.

En sterkte, je hebt al heel veel meegemaakt op jonge leeftijd. Fijn dat je nu bij een leuk gezin woont.

Mizora

Pittig hoor, gelukkig dat je je nu op ook op school op je plaats voelt. Dat is belangrijker dan een hogere opleiding, daar kan je eventueel aan het eind nog voor kiezen. Lekker genieten!

Ik heb nee, maar... ingevuld, want dergelijke dingen heb ik niet meegemaakt. Bij mij hebben mijn broer (een beetje) en mijn zus (heel erg) een afwijkend pad gekozen. Die laatste heeft daardoor ook een aantal jaar niet thuis gewoond. Maar ook dat is weer "goed" gekomen. Ondertussen zie ik haar weer als zus, en zijn we goed vriendschappelijk naar elkaar.

Maureen95

Hey! Ik ga straks als ik thuis ben hier even op reageren! :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 22:57

dankjewel mensen dit geeft mij echt een glimlach :)

geen zorgen ik heb niet te veel op internet gezet. Er zijn nog wel meer dingen gebeurt maar die vertel ik dus liever niet in het openbaar

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:59

Jeetje meisje wat heb jij veel meegemaakt! :(:)

Ik ben echt blij voor je dat het nu zoveel beter gaat! Ik ben zelf ook door veel problemen (oa. pesten) afgestroomd naar vmbo en zoiets kan zoveel schelen! :j

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:01

Jeetje TS, wat heb jij al een heftig en bewogen leven achter de rug. :(:) Je bent echt een hele sterke meid, dat je hier zo uit bent gekomen. Moet je eens zien hoe je hebt moeten knokken!!
Zoals hierboven al gezegd; je mag echt verdrietig zijn!
Mooi hoe je nu van het leven kunt genieten en dankbaar bent voor het pleeggezin waarin je bent opgenomen. Petje af! _/-\o_

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:03

Heftig TS! :(:)
Ik ben blij dat je je nu zo goed voelt. Dat je een fijn thuis hebt, leuke vrienden en het op school ook goed naar je zin hebt :)
Het zal af en toe echt wel moeilijk zijn denk ik, want je hebt veel meegemaakt, maar ik vind het super goed dat je weer zo positief in het leven staat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:05

Wat heftig zeg meid, wat heb jij veel meegemaakt!

Ik hoop gewoon echt voor je dat het je zo voor de wind blijft gaan zoals het nu eindelijk gaat! Je hebt zo te horen al heel veel overwonnen, jij komt er wel! +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:05

Wat een verhaal zeg! Ik schrik er van.
Wat ben ik ontzettend blij voor jou. :)

Ga zo door topper!!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 23:07

ik vind het ook fijn. En ja ik heb veel gehuild en net onder het schrijven ook weer maar ik word er sterk van. Ik zeg altijd, hoe meer je meemaakt, hoe sterker je word en hoe meer mensen je kunt verslaan en helpen natuurlijk. Daar wil ik ook iets mee doen. Bijvoorbeeld op een basisschool juffrouw worden. Ik begrijp de kinderen dan en dat is heel fijn.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:19

Jij bent leuk :+:

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:38

Ik heb vaker dingen van jou op bokt gelezen die ik erg apart vond. O.a. in het vliegtuigramp topic dat je filmpjes had gevonden van de lijken daar en als mensen die filmpjes wilden zien, jij de link zou doorsturen. Zo heb ik nog wel wat andere dingen in mijn hoofd zitten die je hebt gepost en die ik merkwaardig vond.
Ik vind het dan ook lastig om je verhaal te geloven, omdat je weleens hebt neergezet ergens dat je aandacht "nodig hebt".
Desondanks kan ik natuurlijk niet weten wat wel en niet waar is en vind ik het dan ook heel naar voor je en wens je het beste toe! :)
Bokt is altijd fijn om dingen van je af te kunnen schrijven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:03

Fijn dat je zulke fijne pleegouders hebt.
En top dat het zo fijn op school hebt nu!
Geniet ervan.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:18

Wat ik meteen dacht is: wat is het toch fijn dat er goede pleegouders bestaan. Ouders die je eigenlijk nog meer ellende hebben bespaard. Ik zeg niet dat je geen ellende hebt gehad, maar als zij er niet waren had je waarschijnlijk nog veel meer ellende gehad.
Wat fijn dat die ouders er zijn en jou tot de sterke meid hebben mogen maken die je nu bent geworden! Super fijn dat je nu gelukkig bent, waardeer dan ook extra wat je hebt! Jij hebt die extra kansen gekregen, wees daar dankbaar voor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:12

Ik kom van een heroïne verslaafde vader en chronisch zieke moeder, ook ik heb heel veel meegemaakt. Tot pleegouders is het nooit gekomen, maar dat heeft vaak niet veel gescheeld.

Ik wil je meegeven dat het makkelijker wordt naarmate je ouder word. Ben nu bijna 30 en hoewel ik nog afentoe last heb van onzekerheid is de rest compleet weg en is het oud zeer geworden waar ik bijna nooit aan denk.
Echt, het word makkelijker :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 10:42

Echt bedankt voor jullie lieve verhalen. En ja omdat ik vroeger een hoop aandacht heb gemist kan het af en toe zijn dat ik op een rare manier om aandacht vraag. Ook hier ben ik samen met mijn pleegouders, heel hard voor aan het werken dat dat niet meer gebeurt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:49

Hier ook iemand met een slechte start.
Hartstikke fijn, dat je goed terecht bent gekomen! En die havo en de pabo, dat loopt niet weg. Veel stress hebben en leren/ logisch nadenken gaan nu eenmaal niet samen. (Ooit zei een leraar van mij: dat is wat slechte mensen doen: eerst maak je iemand bang, daarna kun je iemand makkelijk manipuleren en de zotste dingen laten doen.)
Aan de andere kant: in principe word je, denk ik, het gelukkigste als je als mens alle kwaliteiten die in jou zitten aanspreekt. Misschien kan je wel vwo, nu je steeds sterker wordt omdat de zon schijnt in je leven.

En zou het ooit aan de orde zijn: trauma's verwerken anno 2014 (of hoe laat het dan maar is) is niet meer loeizwaar alle rotverhalen 10x moeten vertellen, dat blijkt helemaal niet nodig.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:54

Je klinkt als een sterke meid, ts. Wat fijn dat jouw mam en pap je toentertijd hebben kunnen opvangen en jou een stabiele thuisbasis hebben kunnen geven. Super dat je je nu zo gelukkig voelt. :D Geniet ervan.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:07

Wat fijn dat je zulke goede pleegouders hebt die jou bij alles helpen, geniet er van.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:24

Ts, wat heb jij veel meegemaakt zeg! Ik heb zelf ook ervaring met pleeggezinnen en je moet soms echt geluk hebben dat je de pleegouders vind waar jij ook goed bij past. Die heb je iig gevonden! Als je nog wat kwijt wil of iets anders. Je mag me altijd een berichtje sturen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 12:05

dankjewel mensen. Ik kan niet zoveel hebben Janneke2. Ik kan met gemak de havo aan en met een beetje knokken zelfs vwo. Maar omdat de druk dan veel te hoog zit is het voor mij toch wat handiger om bij vmbo te blijven. Dus dan doe ik dat ook :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:27

Ik heb tranen in mijn ogen, wat ben jij ongelooflijk sterk meid! Ik ben zo blij met het einde van je verhaal, eindelijk heb je je plekje gevonden! Ik hoop dat het alleen maar beter wordt nu, je hebt het verdiend! <3