HULP!! water gemorst op laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

HULP!! water gemorst op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 04:51

Ik ben ontzettend dom geweest en heb gedronken boven mijn laptop. Poeslief kwam een kopje geven en zo heb ik water.over mijn laptop gemorst.

Het is maar een heel klein beetje, maar nog voor ik mijn glas had neer gezet, sprong de laptop uit. Kortsluiting denk ik. Ik heb dan de batterij eruit gehaald en de opladen eruit getrokken. Hebhet water er laten uitlopen en ligt nu ondersteboven op de verarming

Het gaat om een hp probook en het water (gewoon kraanwater met weinig kalk) is langs het muisgebied erin gelopen.het is echt maar een klein beetje maar omdat die direct uitviel ben ik nogal bang. Het ding is nog geen jaar oud :-(

Valt die nog te redden of is die hopeloos stuk? En iemand nog tipsom de overlevingskansen te vergroten?

Ps sorry voor de typfoutrn, ben niet gewoon om met gsm te typen

rien10

Re: HULP!! water gemorst op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 06:15

Ik heb geen idee. Ik zou m warm wegzetten en via je telefoon googelen voor tips.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:07

Open maken wat ie open krijgt en alle onderdelen en laptop laten drogen voor een dag of twee. Mogelijk in een bak met droge rijst, dat trekt vocht aan.

Uitvallen is misschien een veiligheidsinstelling, hoop ik thans voor je. Net zoals laptops die te warm worden uitvallen voor ze een kritiek punt bereiken.

Succes.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 28-11-14 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:11

Ik heb ook nog een HP probook gehad, en die heeft meer dan een keer een douche overleefd :D

Een keer was zelfs mijn flesje water uitgelopen in de rugtas waar hij in zat, laten drogen en niks aan de hand :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:53

Overigens, als je dicht bij een computer boer zit, lekker daar naartoe brengen. Die van mij is zo nog gered, terwijl ik hem zelf niet meer kon redden. Viel toen ook nog onder de inboedelverzekering.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:00

Over mijn mac book is een grote mok hete thee met suiker gegaan.. Deze stootte poeslief ook om .. Deze kreeg ook een hartstilstand en overleed.. Heb m in de la gelegd en een dag of 3 later deed ie het weer.. Nu 1,5 jaar later doet ie het nog steeds prima :D

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 11:54

Bedankt voor de tips

Oef ben al opgelucht dat er nog hoop is. Ik hoop inderdaad dat het dan veiligheid is.
Opendraaien of los maken lukt jammer genoeg niet, heb geen schroevendraaiers die passen

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 11:55

Eline91 schreef:
Ik heb ook nog een HP probook gehad, en die heeft meer dan een keer een douche overleefd :D

Een keer was zelfs mijn flesje water uitgelopen in de rugtas waar hij in zat, laten drogen en niks aan de hand :P

Was die ook uitgevallen toen? En wat heb je gedaan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:56

Ik weet niet of er nog garantie op zit,maar als je zelf de Laptop open maakt,vervalt je garantie.
Ze kunnen schijnbaar zien aan de schroefjes of het door een expert is open gemaakt of niet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:56

Ik zou m niet op de verwarming leggen. Weet niet of t te vergelijken is, maar toen mijn telefoon in de wc was gevallen geeft dat meer slecht gedaan dan goed :=

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:58

Op de verwarming leggen moet je inderdaad niet doen (ook niet in de zon)! Gewoon op tafel ofzo laten drogen, liefst een dag of 2/3!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 12:03

Goed dat je het zegt, dan haal ik hem eraf. Verwarming staat nog maar een kwartiertje aan dus dat zal niet zo erg geweest zijn. Wel ondersteboven laten liggen? En helpt het om te fohnen of kan ik er beter gewoon helemaal afblijven?

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:03

Anders je inboedelverzekering even bellen?

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 12:07

karenwrmdm schreef:

Voor zover ik weet, heb ik die niet? Woon in belgië en de enige verzekering die ik heb is burgerlijke aansprakelijkheid maar dat is volgens mij enkel voor schade aan derden?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:08

Niet fohnen en geen verwarming in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:10

Babsiej schreef:
Over mijn mac book is een grote mok hete thee met suiker gegaan.. Deze stootte poeslief ook om .. Deze kreeg ook een hartstilstand en overleed.. Heb m in de la gelegd en een dag of 3 later deed ie het weer.. Nu 1,5 jaar later doet ie het nog steeds prima :D

Ik dacht echt even dat er stond dat je poes overleed }:0

Maar TS, zoals hier al gezegd is, rustig laten drogen, niet proberen aan te zetten en over een dag of 2 eens kijken of hij nog wil :)

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:13

Love_Mirra schreef:
karenwrmdm schreef:

Voor zover ik weet, heb ik die niet? Woon in belgië en de enige verzekering die ik heb is burgerlijke aansprakelijkheid maar dat is volgens mij enkel voor schade aan derden?

misschien dan even daarheen bellen. hier in nederland is soms dat de AVP (particuliere aansprakelijkheidsverzekering) in een pakket zit met een inboedelverzekering. Je kan het altijd proberen :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:26

Love_Mirra schreef:
Goed dat je het zegt, dan haal ik hem eraf. Verwarming staat nog maar een kwartiertje aan dus dat zal niet zo erg geweest zijn. Wel ondersteboven laten liggen? En helpt het om te fohnen of kan ik er beter gewoon helemaal afblijven?

Helemaal af blijven! Je laptop mag niet warm worden, want dan ben je verder van huis weg.
Ik zou 'm wel ondersteboven leggen ja. Eventueel gewoon dicht ondersteboven met een stukje keukenpapier tussen het scherm en toetsenbord.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:46

Op zich is er wel het eea te redden, maar dan moet je laptop wel helemaal uit elkaar om zo de componenten goed te kunnen drogen. Als er kortsluiting is geweest is het funest voor de laptop en is de kans op herstel klein.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:13

Love_Mirra schreef:
Eline91 schreef:

Was die ook uitgevallen toen? En wat heb je gedaan?

Die was inderdaad ook uitgevallen. Ik heb hem toen zeker een week laten liggen, en toen ik hem terug opstartte werkte hij gewoon weer :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:20

In ieder geval een goede tijd laten drogen en voor die tijd absoluut niet aanzetten! Dus echt een paar dagen of een week laten drogen en tussendoor niet aanzetten.

Als de laptop nog geen kortsluiting heeft gemaakt is de kans groot dat dat wel gebeurt als je m eerder aanzet.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:02

Er is een redelijk goede kans dat hij weer tot leven te wekken is. Heb al genoeg laptops en telefoons met waterschade gefixt. HP kan er verdacht goed tegen, alleen je moet 't wel goed schoonmaken met de juiste middelen :)

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 00:11

Bedankt iedereen voor de goede raad en de tips! Op jullie aanraden heb ik mijn laptop nu een weekje ondersteboven laten liggen.
In het begin wel de batterij eruit gehaald.

Ik heb hem nu net weer opgestart en, hij doet het gewoon! Mijn lieve laptop leeft weer :) Ben echt super opgelucht en bedankt voor jullie advies!

Kan ik me nu nog aan narigheid verwachten of gaat hij gewoon weer blijven werken?