,Ik maak niet zo vaak topics aan, maar nu heb ik toch echt even jullie hulp nodig.
Zal even een korte introductie doen;
Ik studeer op dit moment Sport, gezondheid en management aan de Hanzehogeschool, zit nu in het tweede jaar. Voordat ik begon heb ik erg getwijfeld tussen deze opleiding en voeding en diëtiek en ook in het eerste jaar heb ik mezelf vaak afgevraagd of ik niet beter kon stoppen, maarja eigenwijs.. Als ik ergens aan begin maak ik het ook graag af. Daarom volg ik op dit moment het AD-traject wat inhoudt dat ik de opleiding 2 jaar doe. Krijg dus geen bachelor diploma, maar een AD diploma. Dit betekend dat ik in na dit jaar klaar ben.
Nu wil ik toch graag nog voeding en diëtiek gaan doen, maar het is zo lastig.. Ik krijg hierna nog maar 2 jaar stufi en 3 jaar OV. Ik had eerst bedacht om voedingsdeskundige te gaan doen, maar na wat researche leek me dit toch niet zo handig om verschillende redenen (als diëtist mag je meer, dan als voedingsdeskundige, bijvoorbeeld). Dit wou ik graag, omdat het een thuisstudie is en dat me ideaal lijkt voor een jaartje. Nu kan ik er dus voor kiezen om voeding en diëtiek 3 jaar te doen aan de NCOI, 1 x in de maand naar school, maar geen ov en stufi meer + geen klas etc. Of ik kan gewoon 4 jaar naar de Hanze gaan en wel gewoon voltijd volgen. Op zich vind ik het geen probleem om weer 4 jaar te moeten leren, want leren vind ik helemaal niet erg, als ik het maar leuk en interessant vind. Ook heb ik alles berekend qua kosten bij beide scholen en NCOI is ontzettend duur.. En ik vraag me af of het niet slimmer is om gewoon echt lessen te volgen. Ik heb mij nu ingeschreven voor een meeloopdag aan de Hanze, maar ik weet uit ervaring dat dan alles wat leuker wordt gemaakt
Daarom wil ik graag jullie mening horen en/of ervaringen.* Ik weet dat NCOI niet geaccrediteerd is voor deze opleiding, maar ze staan wel op de lijst. Mochten ze alsnog niet geaccrediteerd worden, wil het sowieso niet doen bij de NCOI.
en gewoon volledig erkend. Ncoi staat bij de dietisten 'vakbond' ben even de juiste benaming kwijt, ook niet zo goed aangeschreven. Heb er zelf ook voor gekeken maar was er al snel uit dat een erkend hbo echt de betere optie is ook al duurt het een jaar langer. Je wordt veel meer in het wereldje betrokken al vanuit school, dat stukje mis je met een thuisstudie ook