Ongeval, jij in fout. Wat doe je achteraf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ongeval, jij in fout. Wat doe je achteraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:01

Nou, ben eigenlijk wel benieuwd :)

In juni dat jaar heb ik een ongeval gehad. Ik reed rechtdoor en een man dacht zich wel eventjes voor mij te kunnen gooien. Van links en over een stopstreep... Gevolg: Ik met mijn scooter aan 45/u recht in die auto. Zelfs geen tijd meer gehad om te kunnen remmen. Afgevoerd met de ambulance en toch wel een tijdje thuis gezeten vanwege mijn rug.

Desbetreffende man woont op 2 kilometer van mijn deur. Had mijn telefoonnummer, mijn adres etc. Nu heb ik daar nooit meer wat van gehoord. Geen telefoontje: "Hoe gaat het?" Geen bloemetje etc. Nou ja, niet dat ik mij er aan erger maar ergens had ik het wel verwacht. Moest ik een ongeval veroorzaken zou ik bellen om te vragen hoe het gaat en zou ik toch zeker eens langsgaan.

Heb het hier al meermaals over gehad met mensen en de meningen blijven wel verdeeld.
Dus bokkers, wat doen jullie als jullie een ongeval veroorzaken waarbij toch wel iemand gewond geraakt? Bellen jullie, gaan jullie langs of doen jullie nog iets totaal anders?

Deze meneer in kwestie was zelfs niet te bereiken voor een rechtzetting van het aanrijdingsformulier. Hij was thuis maar weigerde zelfs open te doen.

Suusie22

Re: Ongeval, jij in fout. Wat doe je achteraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:03

Als het mijn fout was zou ik me heel erg schuldig voelen.
Het minste wat je in mijn ogen kunt doen is langs gaan met een bosje bloemen of een doos chocola.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:06

Oei... Als ik dat veroorzaakt had en ik had inderdaad de gegevens van die andere persoon had ik zeker opgebeld en gevraagd hoe het gaat en of ze het op prijs stellen dat ik een keertje langs kom om persoonlijk te zien hoe het gaat en mijn excuses aanbieden. Uiteraard met een bloemetje en wat lekkers.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:08

Ik heb toen ik ongeluk had veroorzaakt zowiezo 1 keer naar dat meisje gebeld. Ben hiervoor ook voor de rechter geweest en dat was de eerste vraag die ik kreeg.

Ik geloof dat ik ook gebeld ben toen ik onderuit lag met mijn scooter.

Langs komen nee dat niet het is wel een wild vreemde

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:08

ik heb een aanrijding gehad waar de tegenligger op mijn baan stil ging staan.. veel al blikschade auto's omdat ik optijd remde maar er wel tegen aan ramde. (Het was op 80 km weg met oudere mensen die er in zaten die dachten dat er een oprit was die er niet was ipv het gras oprijden bleef ze staan in het donker..)

ik heb zelf die mensen nog eens opgebeld hoe het ermee ging.. diezelfde week.
verder heb ik nooit weer wat van de andere kant gehoord..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:10

Het gaat hier ook wel om een oudere man, zeg ik er direct bij. Maar in mijn ogen is een beetje fatsoen toch een telefoontje? Zijn auto ging overigens ook heel waarschijnlijk perte totale zijn. Heb hem heel ongelukkig geraakt. In het midden tussen de 2 deuren in. De chassis ging geplooid zijn of zoiets.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:12

Inderdaad als het mijn fout zou zijn zou ik met het schaamrood op mijn kaken, met een bosje bloemen en een doosje chocolade bij je aan de deur staan. En wel 1000 x mijn excuus aanbieden..

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:15

Als ik een ongeluk zou veroorzaken zou ik me gigantisch schuldig voelen en zeker contact met de andere persoon opnemen. Wellicht nog een bezoekje doen met een bosje bloemen oid.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:16

Ik heb vorig jaar met de auto een fietser aangereden, gelukkig alleen blikschade. Ik heb dit persoon naar huis gebracht en 2 x gebeld om te vragen hoe het ging, verder hebben we later nog wat mail contact gehad over oa de afwikkeling rondom de verzekering.
Ik vind het niet meer dan normaal om even wat moeite te doen na een ongeval, iedereen snapt dat je zo iets niet expres doet, maar daarom hoef je er niet je schouders voor op te halen als schuldige en verder niks meer te laten horen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:18

DeMolenhoek schreef:
Het gaat hier ook wel om een oudere man, zeg ik er direct bij. Maar in mijn ogen is een beetje fatsoen toch een telefoontje? Zijn auto ging overigens ook heel waarschijnlijk perte totale zijn. Heb hem heel ongelukkig geraakt. In het midden tussen de 2 deuren in. De chassis ging geplooid zijn of zoiets.

Tja haastige spoed...
Ik hoop eerlijk gezegd ook wel dat deze meneer er wel wat van geleerd heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:19

Een telefoontje is toch echt het minimum... Even langs gaan nog beter, zeker als het slachtoffer in het ziekenhuis ligt. Ik heb hetzelfde gehad, maar zonder lichamelijk letsel van mijn kant, auto wel total-loss. De meneer die foutief was had na twee maanden (!) nog niet eens zijn verzekering ingelicht. Gelukkig waren er meerdere getuigen en daarna heeft mijn vader het schadeformulier doorgestuurd aan zijn verzekering, die uiteraard op dat moment erg ontevreden waren met hun klant. Helaas is dit soort onbeleefd gedrag dus geen uitzondering zo te zien.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:23

Ik heb een keer een ongeval veroorzaakt. Met de auto, ik sloeg af en de tegenligger die rechtdoor ging, helemaal niet gezien. Na de schrik en twee auto's naar de sloop, alles netjes ingevuld. Dag later kwam het besef nog meer, en heb (of paar dagen later, dat weet ik niet meer, iig binnen paar dagen) de vrouw gebeld. Vond het heel spannend, want wist niet hoe ze hier tegenover stond. Maar ze vond het erg fijn, en we konden ook even praten over het gebeuren. Ik kan me nl heel goed voorstellen dat je echt een rij angst aan over houdt, omdat het dus echt haar schuld niet was, en ze het ook niet kon zien aankomen.. Ook te horen gekregen dat de verzekering haar gewoon uitkeerd, maar dat ze nu wel haar autootje kwijt is. Vond ik oprecht heel sneu, en ze zei dit ook niet omdat ze meer geld wou oid.

Maar het feit dat de 'veroorzaker' dus contact opnam en oprecht betrokken was, vond ze heel fijn..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Ik zou zeker minimaal even bellen om te vragen hoe het gaat en mn excuses aan te bieden (als ik dat bij het ongeluk zelf al niet gedaan had). Als ze het fijn zouden vinden als ik langs kom, dan zou ik dat ook nog doen maar dat hangt dan volledig van de andere partij af.
Lang geleden als bijrijder een ongeluk gehad, veroorzaakt door een ander. Het gebeurde rond etenstijd en diezelfde avond belde de beste man al op om te vragen hoe het met ons was. We waren namelijk wel met ambulance afgevoerd. Dat was toch wel heel fijn hoor. Hij had niks maar was wel oprecht bezorgd. Eerst was ik nog wat boos maar toen hij dat deed was dat meteen weg. Maakte zo duidelijk dat het echt een ongeluk was en hij zich vreselijk naar voelde. Toen kon ik het meteen beter loslaten. Dus je kan er 'slachtoffers' echt mee helpen door even te bellen!

Petpa

Indien ik een ongeval zou veroorzaken zou ik in eerste instantie bellen met het slachtoffer.

Gedurende dat telefoontje zou ik de vraag stellen of ik langs mag komen. Een slachtoffer kan namelijk boos zijn...

Indien het slachtoffer een afspraak met mij wil maken. Dan zou ik op bezoek gaan met een attentie in de vorm van een bos bloemen.

Als blijkt dat het ongeval langdurige gevolgen voor het slachtoffer zouden hebben, dan zou ik na een week of 2 nogmaals bellen en langsgaan met een doos bonbons.

Het verdere verloop zou daarna voor mij afhangen van de fysieke omstandigheid van het slachtoffer!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:24

Mijn vriend heeft een tijdje geleden een ongeluk veroorzaakt. (auto van rechts over het hoofd gezien) Oudere mensen zaten in de auto en die zijn voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan en hun auto was niet meer te redden. Wij hebben direct 's avonds gebeld hoe het met hun was en of we nog wat konden betekenen voor hun. Tevens heb ik de plaatselijke bloemist, wij wonen in achterhoek en de tegenpartij in friesland (waren nog wel op vakantie hier), een bloemetje laten bezorgen met een kaart erbij. Na 3 weken nog een keer gebeld of alles goed geregeld was betreffende hun auto en met hen zelf.

Mensen waren zeer dankbaar hiervoor. Het is het minste wat je kan doen en mijn vriend voelde zich zo schuldig. gelukkig waren ze heel nuchter en namen ze het mijn vriend niet kwalijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:28

Ik ben jaren geleden aangereden op mijn brommer, mijn schuld want ik nam de bocht te ruim omdat er altijd zand lag.
Ik werd aangereden vlak bij het woonwagenkamp op de Huppeldijk in Utrecht en ja door een woonwagenbewoner.
Met de ambulance afgevoerd en wie zat er in het ziekenhuis samen met zijn vader!
Hij is zelfs nog een keer op bezoek geweest, lag er zes weken, met een hele grote bos bloemen.

Wij hebben zelf eens een meisje aangereden bij het Radboudziekenhuis, ze vloog zo de weg over naar vrienden.
Gelukkig mag je er maar 15 rijden maar je schrikt je te pletter. Mijn man met haar naar de EHBO en ik naar waar ik heen moest en gelukkig viel het mee.
's Avonds nog contact met haar ouders opgenomen maar het viel allemaal mee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:37

Ik heb afgelopen september een auto ongeluk gehad. Is een auto recht achterop ons geklapt in de file. Ambulance is gebeld voor mij vanwege nekklachten. Nu heb ik er een (waarschijnlijk) stukke heup nog van. Nooit meer wat gehoord van die mevrouw. Geen telefoontje hoe het gaat niks.
De verzekering daarin tegen belt regelmatig op hoe het gaat.

Maargoed, gelukkig hebben we allemaal (mijn vriend, vader en ik) er weinig tot niks aan overgehouden... Ja die heup is een klein detail, had al een kraakbeenscheurtje en dat is waarschijnlijk doorgescheurd. Was door de klap met m'n knie tegen de voorstoelen geknald. Vriend had de afdruk van mijn knie in z'n rug staan.

Overigens gaf mevrouw ons nog de schuld ook, de file was in een tunnel. We hadden onze lichten gewoon netjes aan en zij verweet ons dat we de alarmlichten dan maar aan hadden moeten doen.
Dusja het verbaasd me helemaal niks dat we niks meer van haar gehoord hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:41

Ik heb een scooter aangereden. Of eigenlijk reed hij mij aan (ik stond stil), maar ik was fout. We hebben samen de formulieren ingevuld. Daarna kreeg ik iedere keer een whatsapp of een belletje van hem over afhandeling (wat hij nu moest doen met zijn scooter, hij was vergeten de achterkant in te vullen van het schadeformulier, of ik daar nog een kopie van had, allemaal dingen waarvan ik eigenlijk dacht dat hij dat toch wel met zijn ouders zou kunnen afhandelen, vond het een beetje raar...). Ik heb hem tijdens zo'n gesprek gevraagd hoe het met hem was.
Verder ben ik niet langs geweest. Als zoiets nu zou gebeuren, in het dorpje waar ik woon, zou ik het wel doen, maar zo in de grote stad (woonde toen in den haag), nee...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:56

Ik heb twee jaar terug tijdens mijn werk bij de thuiszorg een ongeluk gehad. Busje reed achteruit een oprit af. Ik stopte, hij ook dus ik dacht hij heeft me gezien en fietste weer door. Hij gaf later toe dat heel goed voor te kunnen stellen. Ook hij was aan het werk, woont hier vlakbij. Is een keer hier thuis geweest en heeft gebeld. Is ook heel netjes geregeld met verzekering enzo, zelfs nog smartengeld gekregen omdat ik een maand thuis kwam te zitten. Een busje opvangen met je knie werkt namelijk niet zo goed;-)

Maar serieus netjes afgehandeld en weet nog wel dat we het daar over hadden en er over eens eens waren dat dat normaal was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:54

ook al is het niet jouw fout geweest, fatsoen in je lijf is heel menselijk

mijn vader heeft ooit een huisarts geschept die onderweg was naar een spoedje, helaas schoof hij zo voor de tram en mijn vader kon daar niet tegen remmen en reed de huisarts op slag dood.
mijn vader is hier kapot van geweest en ons gezin heeft veel contact gehad met het gezin van de huisarts, om elkander bij te staan in deze vreselijke situatie. Dat vind ik menselijk, en zo horen en heb ik gelukkig zo meegekregen. Een ongeluk kan nou eenmaal gebeuren, fout of niet, er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk met opzet iemand voor zn sokken rijden

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:08

Ben ook eens van de zijkant aangereden door een chinees die veeeel te hard reed. Lag toen ook samen met mijn vriend in het ziekenhuis en we hadden ook nooit wat gehoord. Hoeft van mij ook niet echt hoor.
Het eerste waar die gozer toen ook naar keek was de deuk in zijn gare mazda.
Ik zou me zelf wel heel erg schuldig voelen en eens contact zoeken. Al is het maar facebook ofzo, ligt er denk ik ook aam hoe heftig het ongeluk is wat ik wel of niet zal doen :) hoop het nooit mee te gaan maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:12

Ik heb een keer een fietser op mijn voorruit gehad die ook met de ambulance afgevoerd moest worden. Ik was totaal in shock, heb heel die jongen niet gezien. Ben door omstanders een huis ingesleurd om daar rustig te worden en niet meer in die nieuwsgierige graf-ramptoeristen ploeg te hoeven staan. Politie is ook in dat huis gekomen om met me te praten en gegevens enzo te krijgen. Auto moest opgehaald worden en door een keuring.'

Ik ben toen door vriendinnen opgehaald, dus ik kon niet zo veel (was onderweg naar stal). Ouders zaten in USA, was met mn vaders auto gebeurd. Toen ik weer thuisgebracht was, heb ik eerst eea moeten regelen, maar de dag erna ben ik meteen met tig zakken snoep en een grote bos bloemen naar die jogngen gereden om te kijken hoe hij eraan toe was. Ik had namelijk na het afvoeren van de jongen er helemaal niets meer over gehoord, niet van de politie of wat dan ook en ik voelde me zóó schuldig! Stond met knikkende knieen in de woonkamer en begon KEIhard te janken toen ik dat jongetje zag met die nekkraag (en ik huil echt vrijwel nooit :') ), maar zowel jongetje als ouders waren erg blij :j.

Zelf ben ik ook een keer aangereden op de scooter, die man kwam me ook een hele berg snoep en een bos bloemen brengen :j. Maar ook ben ik een keer BIJNA aangereden en die man had het nieteens door. Die ben ik achterna gereden tot hij eindelijk parkeerde en toen heb ik hem aangesproken. Toen kreeg ik geld om een bos bloemen te halen en 100 excuusjes :').
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 27-11-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:16

DeMolenhoek schreef:

dat is inderdaad gewoon met een beetje fatsoen voor iedere leeftijd... dacht dat de oudere juist dat sneller doen? vroeger was dat er nog wel meer ingestampt bij het opvoeden toch? (verplichte bezoek bij opa oma zondag, verplicht dit en dat.. u zeggen ...)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:18

Helaas heb ik het zelf ook een keer meegemaakt. Jarenlang schadevrij gereden en toen in een suf moment een knipperend oranje stoplicht aangezien voor een 'gewoon' oranje stoplicht. Rechtdoor heeft voorrang ... en ik sloeg af dus kruiste hem. Hij reed vol in mijn rechterzij (hij reed best hard) middenop het kruispunt dus de autoonderdelen vlogen alle kanten op terwijl mijn auto doorgleed.

Ik had zelf eigenlijk niks, ben uitgestapt, teruggerend en dóódsbang dat hij er slecht aan toe zou zijn of erger. Gelukkig viel het erg mee, er waren snel mensen bij en politie. Man man, dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Zelf heb ik hem diezelfde dag nog opgebeld, om te vragen hoe het ging en ben er later nog langsgeweest om te vragen of alles goed ging. Gelukkig was alles goed afgelopen, de materiële schade hebben we netjes afgehandeld. Ik kan me niet voorstellen eigenlijk dat je géén contact zou opnemen als het jouw fout is! Ik ga dan zelf niet met bloemen of zo op de stoep staan, maar informeren hoe het gaat, dat natuurlijk wel!

Ik ben zóóóó blij dat het met die jongen goed is afgelopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:23

Ojajoh schreef:
ook al is het niet jouw fout geweest, fatsoen in je lijf is heel menselijk

mijn vader heeft ooit een huisarts geschept die onderweg was naar een spoedje, helaas schoof hij zo voor de tram en mijn vader kon daar niet tegen remmen en reed de huisarts op slag dood.
mijn vader is hier kapot van geweest en ons gezin heeft veel contact gehad met het gezin van de huisarts, om elkander bij te staan in deze vreselijke situatie. Dat vind ik menselijk, en zo horen en heb ik gelukkig zo meegekregen. Een ongeluk kan nou eenmaal gebeuren, fout of niet, er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk met opzet iemand voor zn sokken rijden

:oo :oo :oo Jeetje, wat ontzettend vreselijk :oo :oo :oo
Mag ik vragen hoe dit verder voor je vader is afgelopen betreft het juridische gedeelte?
En hoe is het met je vader zelf? Is hij er overheen gekomen? Jeetje wat vreselijk zeg... :(:)