Bemiddelingskosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tammii

Bemiddelingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 18:22

Hallo Allemaal!

In 2013 heb ik een huisje gehuurd, en hiervoor heb ik bemiddelingskosten betaald..
Nu ben ik er achter gekomen, dat de makelaar deze eigenlijk helemaal niet heeft mogen vragen aangezien hij uit opdracht werkte van de verhuurder(Stond te Koop, heb de woning zelf gevonden.. Makelaar heeft alleen contract opgesteld en sleutels overgedragen in bijzijn van verhuurder)

Na waarschijnlijkheid zou de verhuurder betaald hebben, en mag hij dus geen kosten aan mij vragen hiervoor.

-Ik heb al contact gehad met de makelaar, echter hij is daar uit dienst en werkte als zelfstandige maar onder de naam van de makelaar.
-Meerdere mails zijn verstuurd naar de makelaar, en deze heeft het weer naar de zelfstandige doorgestuurd.
-Heb een brief gestuurd naar de makelaar(hun weer doorgestuurd).
-Geen reactie op de brief, heb hem 2 weken later gebeld om reactie.. Hij zou er nog wel een keer naar kijken.
-Ik heb gebeld.. nam niet op en volgende dag een sms, je had gebeld.. de brief ligt bij mijn advocaat.
-Week later sms ik hem: Al nieuws van je advocaat? Krijg je als antwoord dat hij de brief gister naar zijn advocaat heeft gemaild..
-Gister weer een sms gestuurd.. Nu zegt hij dat hij maandag mag bellen met de advocaat voor advies, en dat ik maandag meer hoor?!

Nu is het ook nog zo dat de verhuurder toen ook nooit mee werkte over "klachten in huis", en het ook nog vrienden van elkaar zijn...

Hebben jullie tips voor mij om deze kosten terug te vorderen? Of sta ik toch niet in mijn recht?!
Kan uiteraard een rechtszaak beginnen, maar dat is ook niet echt goedkoop..

Murthul

Re: Bemiddelingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:25

LZP >> HTT

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:30

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 18:48

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:51

Mijn vriend en ik zijn hier ook mee bezig. Vorige week hebben we de sommatiebrief zowel aangetekend als met de gewone post naar de makelaar verstuurd. Tot op heden nog geen reactie en ook geen geld op de rekening. We hebben ze twee weken de tijd gegeven dus ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 19:03

Sabine schreef:
Mijn vriend en ik zijn hier ook mee bezig. Vorige week hebben we de sommatiebrief zowel aangetekend als met de gewone post naar de makelaar verstuurd. Tot op heden nog geen reactie en ook geen geld op de rekening. We hebben ze twee weken de tijd gegeven dus ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Succes... Hopelijk werken ze bij jullie gewoon mee!
Ik ben benieuwd!

Het is zo lastig.. als hun niks doen moet je andere stappen gaan ondernemen, maar zit je daar op te wachten?! Kost ook weer zoveel geld!
Kwam pas ook een website tegen die het regelen voor je, als het hun lukt krijgen ze 20% van de prijs..

Maar ik heb vooral zoiets, het is ons recht toch gewoon om het terug te krijgen?!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:44

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:38

Even de normale procedure volgen (in gebreke, sommeren etc). Daarna gewoon naar de gerechtsdeurwaarder. Je wint praktisch altijd :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:43

Je staat in je recht :j mocht je geen zin hebben in de procedure, kun je het ook laten doen door www.terugvorderen.nl . Bedrijf van een kennis van me en volgens mij kost het je niet veel!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 18:08

Jettie schreef:
Je staat in je recht :j mocht je geen zin hebben in de procedure, kun je het ook laten doen door http://www.terugvorderen.nl . Bedrijf van een kennis van me en volgens mij kost het je niet veel!

Ik heb contact met ze opgenomen! Hopelijk kunnen ze me helpen!
Hij beweert nu namelijk dat ik onzelfstandig woonde het is een studio, (eigen wc, badkamer, keukenblok(alleen geen gas dus elektrisch koken) eigen voordeur) (gezamenlijke wasmachine en extra keuken).. Ze advocaat heeft hem gelijk gegeven.. maar alsnog ben ik het er niet mee eens... :(