Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nolanlover

Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 16:53

Hallo,

Net iets geks mee gemaakt en vraag me af of dit normaal is.

Ik heb gister mijn portemonnee op de auto laten liggen en ben weggereden. Gevolg was natuurlijk dat ik mijn portemonnee kwijt was. (portemonnee was verder leeg, op bankpas en id na)

Nu was ik zelf dus weg en heeft een aardige meneer gisteravond mijn portemonnee thuis afgegeven. Heel lief van hem, vriend heeft zijn nummer opgeschreven en ik wilde hem een bedankje gaan brengen.

Nu net thuis van mijn werk, staat die beste man weer voor de deur.

"ja mevrouw ik krijg nog iets van u".

Sorry meneer, net thuis, moet nog naar de winkel, dus nog geen tijd gehad om iets te halen, was dat echt wel van plan.

"nou u kunt het ook zo geven hoor, hoeft u ook niet meer naar de winkel, als ik het niet langs had gebracht had het je wel 100 euro gekost"

Was nogal verbijsterd door zijn opmerkingen en heb gezegd dat ik niks in huis had, dus dat ie het nog wel kreeg.

Hij bleef doorzeuren dat als ik het kwijt was geweest, het met wel 100 euro had gekost en dat ik mensen zoals hem moest belonen en dat ik het moest waarderen etc etc....

Helemaal terecht dat ik deze man iets ga geven, maar om er nou de volgende dag voor op de stoep te staan? Is dat normaal, moet je perse dezelfde dag nog iets geven? En wat is normaal om te geven?

xManon_

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:55

Ik zou hem niks meer geven.. mensen die vragen worden overgeslagen.
Ik vind het behoorlijk onbeschoft dat hij erom komt zeuren.

senna21

Geef hem een kaartje met een bloemetje en een 'opvoedende tekst'. :)

Wendy1978

Ik zou doosje merci chocolade halen :))
Das toch een mooi gebaar

Om er nog een geldbedrag aan te hangen... vind ik wel beetje gek van die meneer..
Maar goed, brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze wel eens...
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 27-11-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lideli

Ik vind dit geen normale reactie van de beste man, beetje asociaal zelf.
Een beloning, ja kan.
Maar als hij er echt zo erg om vraagt, zou ik zeggen dat ie zijn beloning wel kan vergeten!

Anoniem

Wtf, dat slaat echt nergens op en ik zou hem nu niks meer geven :P

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:56

Standaardnorm is geloof ik 10%, maar er is niks verplicht. Zoals deze meneer zich gedraagt zou ik hem in ieder geval niks meer geven.. :n

Toen ik mijn portemonnee was verloren en deze gevonden was en ik gebeld werd waar ik hem op kon halen (handig, briefje met telefoonnrs voor gevonden/ in geval van nood) heb ik het meisje die hem gevonden had een tientje gegeven, met opmerking erbij van koop er maar wat leuk/lekkers van.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 27-11-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

O wow... Nee, die man had ik niets meer gegeven. Ik zou met liefde als iemand keurig mijn portomonnee vind uit mijzelf wat aanbieden wat ik dan bij mij heb of wat thuis afleveren (bosje rozen oid) maar niet als ze hun hand zelf ophouden :n
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-11-14 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Heel bizar. Ik zou daar niet van gediend zijn. Kindjes die vragen worden overgeslagen. Daag!!!
Ik zou m nogmaals bedanken, hooguit als je dat echt graag wil met een doos merci ofzo maar persoonlijk zou ik nu niets meer doen.

_Lorette_

Ik zou het ook normaal vinden om een bedankje te geven, maar niet als ze er om komen vragen. :o Dat vind ik zo gek... Zeker als hij over 100 euro begint. Zou spontaan geen bedankje meer willen geven. :=

Oedi

Ja, dit vind ik heel vreemd. Ik vermoed dat het niet een daad was voor hem om jou blij te maken, maar meer een gemakkelijke manier om aan geld te komen.
Heel onbeschoft vind ik dit

eclair98

Wat ontzettend aso zeg :=
Ik zou hem ook niks meer geven, is hij helemaal :=

Zeepsop

Kennelijk is de beloning van iemand blij maken door een portemonnee terug te brengen niet genoeg meer... Vind het nogal asociaal dat hij zo komt zeuren, en 100 euro vind ik ook wel veel.

420BlazeIt

Ik zou het niet eens meer doen eerlijk gezegd ...
Zo opdringerig en materialistisch, bah :r

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:57

Ik zou echt neiging hebben om te zeggen 'kindertjes die vragen worden overgeslagen' en de deur dicht te gooien. Ik vind het al netjes dat je hem iets wil geven. Toen ik een aantal jaar geleden een portemonnee vond kon er bij de eigenaar niet eens een 'dankjewel' af, terwijl het ding vol zat met creditcards, andere pasjes en honderden euro's. Ik hoef echt geen geld of cadeau maar een 'bedankt dat je de moeite hebt gedaan om me op te sporen' is toch niet teveel gevraagd?

lieskehh

Hmm wat vreemd zeg, als ik een portemonnee van iemand zou vinden en weet van wie die is, hoef ik daar echt geen bedankje voor hoor.
Vind wel beetje asociaal dat hij aan de deur komt moet ik zeggen. heel aardig allemaal dat hij die portemonnee komt brengen maar dan kan die ook gewoon rustig op zijn bedankje wachten.

Schimpje

Pardon? Ik had m niks meer gegeven! Vind het meer dan logisch dat je een bedankje geeft maar er moet niet zomaar vanuit worden gegaan dat dat ala minute gebeurd en dat het vanzelfsprekend is. En helemaal niet als meneer met bedragen van 100 loopt te gooien als hint dat het dat wel waard is..

Iets met "kindjes die vragen.." :evaw:

Edit: je kan nu ook gewoon een bedankt-kaartje in de bus doen. That's it. Take it or leave it..
Laatst bijgewerkt door Schimpje op 27-11-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb al regelmatig wat gevonden en terug gegeven en nog nooit er iets voor gekregen. Maar, als er iets wordt gegeven dan wordt er, naar mijn weten, 10% ongeveer gegeven van het bedrag dat in jouw portemonnee zat. In dit geval zou meneer er dus arm van worden.

Eerlijk? Ik zou hem niets meer brengen. Wie vraagt (of in dit geval eist) krijgt niets.

En wat ik mij bedenk, na deze actie... Heeft hij hem niet zelf van jouw auto gehaald?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:58

'Uw grootste beloning, is mijn eeuwige dankbaarheid' en dan de deur dicht doen :D

pipo

zo dan... idd een doosje merci en een kaartje erbij dat ie ook een straatverbod kan krijgen als tie blijft zeiken haha
intimidatie en afpersing... heeft ie m niet toevallig gejat??

Kirsha

'Nou u kunt het ook zo geven hoor', ja, kan ja, doe ik niet :P Wat een gek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Heb ooit weleens iets gelezen over 10% vindersloon maar dit is gewoon ronduit asociaal!

Pantykous

vuurneon schreef:
'Uw grootste beloning, is mijn eeuwige dankbaarheid' en dan de deur dicht doen :D

:')

Tigress

Aso als je het mij vraagt :=
Weet niet hoor, maar ik zou helemaal niks verwachten na het terugbrengen van iets, het is toch normaal dat je iets teruggeeft aan de eigenaar als je iets vind wat niet van jou is? :+

Kirsha

Re: Vinder van mijn portemonnee komt langs om beloning te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:59

Nou, 10% vindersloon, er zat niks in dus ben je snel klaar TS :')