Marktplaats verhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Marktplaats verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 21:55

Doordat ik deze week een nogal apart gesprek met iemand op marktplaats had (belachelijk hoge bieding op oude telefoon, zou naar Nigeria moeten) en er ook al in het daartoe behorende topic een paar reacties met eigen verhalen kreeg, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een topic met aparte marktplaats (of andere vergelijkbare sites) verhalen te openen.

TS trapt af:

Op deze advertentie op mp (dit is niet bedoeld als adverteren, maar zodat men weet waar het om gaat) : http://www.marktplaats.nl/a/telecommuni ... mympSeller

Heb ik een bod ontvangen van 125 euro. Dat kan nog wel, maar ik kreeg een email van de mp gebruiker "markt" in gebrekkig Engels ('I am agree', 'I hope you be sincere'). Het zou dan voor de verjaardag van zijn neef naar een of ander plaatsje in Nigeria moeten. Google Maps vindt de streek wel maar het precieze adres niet. Ook zou hij dan 125 betalen voor de telefoon en 25 voor de verzending. Nieuw kost het toestel 185. Ook wil hij het per se via PayPal betalen, dat kan maar maakt het net ietsje verdachter. Buiten de vraag om wat iemand uit het buitenland op marktplaats doet...

Qimm

Re: Marktplaats verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:57

Dat je uberhaupt reageert op dat soort overduidelijke, breed in het nieuws uitgemeten, oplichters...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 21:58

Tja dat vraag ik me nu dus ook af, denk dat ik meegesleept werd door het aantrekkelijke bod en de snelle reactie. Maaaar daar is dit topic niet voor bedoeld.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:59

Oke, er is volgens mij al een 'rare mensen op mp topic' :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:01

Oh, oeps! Ik ben inderdaad in mijn enthousiasme vergeten de zoekfunctie te gebruiken. Ik zal het even melden bij een mod.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:03

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:48