Heb ik een bod ontvangen van 125 euro. Dat kan nog wel, maar ik kreeg een email van de mp gebruiker "markt" in gebrekkig Engels ('I am agree', 'I hope you be sincere'). Het zou dan voor de verjaardag van zijn neef naar een of ander plaatsje in Nigeria moeten. Google Maps vindt de streek wel maar het precieze adres niet. Ook zou hij dan 125 betalen voor de telefoon en 25 voor de verzending. Nieuw kost het toestel 185. Ook wil hij het per se via PayPal betalen, dat kan maar maakt het net ietsje verdachter. Buiten de vraag om wat iemand uit het buitenland op marktplaats doet...
Ik dacht inderdaad ook al zoiets gehoord te hebben van PayPal maar ik dacht dat je voor zo'n 'refund' toestemming van de ontvanger nodig had, zeg maar.
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 26-11-14 21:45
Dat weten die criminelen (want dat zijn het) prima te omzeilen hoor. Marktplaats waarschuwt zelf ook voor dit soort praktijken, zelfs de politie is er een tijd mee bezig geweest (waarschuwingen verspreiden en zo) omdat dit soort lui veelvuldig op marktplaats te vinden zijn, voornamelijk bij elektronica, telefoon, camera's en dat soort advertenties. Zodra je een buitenlandse mail krijg, of gebrekkig/translated Nederlands, en inderdaad verhalen van 'voor mijn zoon in Nigeria' of soortgelijke verhalen: Niet op reageren en melden bij marktplaats.
Yinthee, bij deze links kom ik in een cirkel van een en dezelfde pagina (wat moet ik doen bij bieders uit het buitenland, of zoiets) uit. Ik kan nergens een melding maken oid.
Oh mijn god, net een twede bieder binnen gekregen en jaaa hoor:
I have gone through all your AD and i am satisfied with the condition and am ready to buy the item now as present for my wife, but due to the nature of my job you will help sent it through TNT POST NL to United Kingdom after the payment have been made, i will pay you 125euro + 30euro with the shipment cost. Do you have a bank account?, if YES could you send me your bank Details as follow:
Full name: Bank name: Account number: Iban: Email address:
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 26-11-14 22:01
Op de 2e link kom je (ik tenminste wel?) bij het contactformulier. Daar kies je dan 'probleem met adverteerder of bieder' -> 'melding verdachte bieder' -> en dan verschijnt er een tekstbalk waar je je verhaaltje in kan doen.
Chasingmood
Geplaatst: 26-11-14 22:03
heb ik ook al een keer meegemaakt, ik verkocht mijn telefoon op marktplaats. reageerde ook een nigeriaan op met gebrekkig engels. en ik ging na een tijdje twijfelen toch akkoord. toen stuurde ze mij een mailtje dat ze betaald had, maar ik had niks ontvangen. week gewacht, nog steeds geen geld op mijn rekening. dus ik terug mailen dat ik het geld niet ontvangen heb, en ik de telefoon niet zal opsturen voordat het geld op mijn rekening staat. en toen ging ze dreigen dat ze mij voor de rechter ging slepen! nou echt.. niet meer gereageerd, mailtjes verwijderd, en afzender geblokkeerd. zeker niet doen!
Nala
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-14 22:08
Grrrr, het doet het nu niet vanwege een storing. Ik moet echt nu zo hard lachen om mezelf, dat ik daar bijna ingetrapt was.