Gratis spullen aanbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gratis spullen aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:19

Nou, ik heb vanmiddag ook eens iets gratis weggegeven.
Alsof ik begon te bloeden in een tank met piranha's.

Dat ik reacties zou krijgen, uiteraard. Maar wauw... Dit had ik niet verwacht.

Het ging om een hoogslaper, hij staat hier vreselijk in de weg en hij moet echt weg voor vrijdag ivm verhuizing. Dus zodoende, gezien het feit dat die dingen nauwelijks iets waard zijn, besloten om hem gratis aan te bieden voor degene die hem als eerste haalt en zelf uit elkaar haalt/vervoert (heb niet eens een auto dus wordt voor mij lastig).

Reacties wisselden van; "Ja maar ik heb bijna geen geld" "Ik ben alleenstaand moeder" "Ik heb geen rijbewijs dus kun je hem brengen". Uiteraard allemaal heel vervelend en het volste begrip dat die mensen via internet zo aan spulletjes komen....maar de tóón waarop dit gebeurde :oo Alsof het vanzelfsprekend was dat ik hem dan sowieso aan die persoon zou geven. Verontwaardiging alom.

Ik had de advertentie in twee groepen gezet, maar door de hoop reacties heb ik hem uit één groep verwijderd (daar had ik bijna geen reacties gekregen. Andere liet ik nog even staan mocht degene die gereserveerd had toch afzeggen). Kreeg ik daar een woedend berichtje van de eigenaresse dat ik het lef had die advertentie uit haar groep te verwijderen en niet te reageren op de reacties daar.
Note; mijn inbox had inmiddels een burn-out gekregen door alle smeekbedes om die hoogslaper te krijgen. Dan mis je wel eens wat.
Tien keer aangegeven dat hij al gereserveerd was. Zelfs in de advertentie zelf gezet... Maar nee.

Heb uiteindelijk wel een fijne "koper" gevonden die wat serieuzer overkwam.

Maar jeetje. I weep for humanity

Heb overigens geen specifiek doel met dit topic, stoom afblazen wellicht :') _O- Alsof verhuizen zelf nog niet genoeg stress meebrengt.

Blue_Eyes

Re: Gratis spullen aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:24

Oh ja, been there, done that... Daar begin ik niet meer aan. De reacties die je krijgt zijn echt bizar inderdaad %)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:27

Oewwwww, ik ken het, erg he? Ik had gratis aquariumvisjes erop staan, omdat ik de bak ging afschaffen en om ging bouwen tot terrarium. Ook overladen met zielige berichtjes, waaronder eentje die een plaats verder woonde (20 minuten fietsen) en die wilde dat ik ze kwam brengen anders moest ze zo ver fietsen. Toen ik terug emailde dat de visjes al gratis waren en dat de dierenwinkel ze ook niet komt brengen was ik ineens een rotwijf en een bitch en weet ik het. Serieus, daar sta je idd met je goede bedoelingen! Zou bijna een symbolisch bedrag gaan vragen om niet met dat soort mensen te hoeven dealen...

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:28

Ik ken het.. Ook een aantal keer gedaan "voor de eerste die reageert" omdat ik er graag vanaf wou..
Krijg je reacties als: Niet iedereen zit 24 uur per dag achter de computer |o

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:30

Heel vreemd. Wij ook eens gezien met gratis zand, mensen stonden met elkaar te vechten om wat mee te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:07

Echt erg :') Had wel wat reacties verwacht, maar dit was wel heel extreem. Tis me wat :D

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:10

Ken het. Helaas zijn het vaak dezelfde mensen die ergens als eerste op reageren en het dan als vanzelfsprekend vinden dat ze het krijgen en anders boos worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:11

Mensen en gratis dingen :D
Ik zit ook in een weggeefhoek en er is 1 vrouw die wilt álles en als iemand bijv 3 spulletjes in 1 weggeeft, en die vrouw krijgt het niet, dan vraagt ze aan degene die hem wél krijgt 'ja, wat moet jij nou met 3, ik mag er toch wel 1?' :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:15

Toevallig is zondag onze gehele keuken gratis opgehaald. Wij hebben hem voor een symbolisch bedrag erop gezet, incl alle apparatuur.

Zelfs met symbolisch bedrag kregen we nog smeekbedes. Uiteindelijk een jongen die oprecht geïnteresseerd was en een bepaald bedrag bood. Akkoord gegaan, en gezegd dat hij hem wel voor niks mocht ophalen. Jongen helemaal blij, was net gescheiden en zat in een rot situatie. Had die wat lekkers mee genomen voor bij de koffie. En hij heeft voor ons de hele keuken eruit gesloopt, dus dat scheelt ons ook weer.

Gratis spullen zet ik sowieso niet meer op Facebook. Alsof je een blik tokkies open trekt. Met hordes tegelijk :o

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:18

Bizar zeg!
Ik heb verschillende keren iets gratis gegeven via marktplaats, maar nooit asociale reacties op gehad.
Gewoon voor de eerste die reageert, zoals dat normaal is.
Een keer een uitgewoond bankje gratis weggegeven, een slecht werkende printer, zakken dameskleding, een tafeltje.
Allemaal keurig gegaan.
Eerste kwam het halen, tweede reactie on-hold voor als nr1 af laat weten. Advertentie meteen op 'gereserveerd' zetten. En helemaal geen problemen verder.
Gek hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:21

Marktplaats valt inderdaad mee! Daar heb ik hem ook op gezet maar slechts één reactie gehad daar. En die was inderdaad gewoon netjes :j

Facebook daarentegen. :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:20

Bedankt voor de waarschuwing. Nooit op Facebook aanbieden dus.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:36

Ik herken je verhaal! Mijn shetje moest weg en omdat de tijd echt begon te dringen na maaaanden, hem op een 'ik geef weg' pagina gezet. Kwamen de raarste dingen voorbij. Dat als ik hem zou castreren en/of naar hun zou brengen dat prima was. Op mijn kosten uiteraard :+
Uit eindelijk een top huisje voor hem gevonden maar sommige reacties waren echt belachelijk :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:41

Facebook is idd verschrikkelijk. Als ik iets heb wat gratis weg mag zoek ik zelf wel een persoon uit. Sommige mensen zijn daarin echt aso. Om die reden ben ik uit ruil en verkoopgroepen met htk spul gestapt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 02:11

Bizzybijtje schreef:
Marktplaats valt inderdaad mee! Daar heb ik hem ook op gezet maar slechts één reactie gehad daar. En die was inderdaad gewoon netjes :j

Facebook daarentegen. :')

Had je hem op je eigen tijdlijn gezet of in een groep?

Ik zet nl regelmatig op mijn eigen tijdlijn gratis spullen en dat gaat altijd normaal. Maar ja, dat zijn mijn fb'vrienden' dus daar verwacht ik niet anders van. :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 02:15

Herkenbaar :+ Zodra iets gratis is zijn ze er als de kippen bij en komen er de meest bijzondere reacties op. :)) Ik zet het eigenlijk zelden nog op internet, meestal vraag ik rond bij vrienden, kennissen en collega's of zij nog iets kunnen gebruiken of er misschien iemand anders voor weten. Negen van de tien keer ben ik het dan zo kwijt, anders gooi ik het op marktplaats. :)
Ooit een keer een hele hoop gezeur gehad omdat ik een vuilniszak vol kleding erop had gezet. Had netjes en heel duidelijk aangegeven dat alles maat XS, S of 34 was. Kreeg een nette reactie van een vrouw die het graag wilde hebben voor haar dochter. Nouja, helemaal prima. Ze is het op komen halen, heeft de kleding nog door gekeken en ze was er blij mee. Kreeg ik vier dagen later een kwaad mailtje dat ik haar opgelicht gehad want haar dochter pastte maar een paar dingen uit die hele zak. Ja, dat ligt ook echt aan mij. :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 02:28

Opgelicht nog wel! Dat vind ik sowieso al dubieus met kleding die je zonder Te passen koopt, maar ik vind het wel een hele mooie voor iets wat je gratis krijgt :')

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 03:25

Vooral complete rellen worden geboren als iemand van de Fb site Minimahulp reageert, dat mag niet want ook heel vaak reageert minimahulp ook appart want ja dan zou je 2 kansen krijgen. Waar mensen elkaar dan voor uitmaken, verwijten naar elkaar toe slingeren en de grootste redenen waarom hij of zij wel of geen minima is uot de last halen om ervoor te zorgen dat hij of zij zich terug trekt uit de loting.., alles krijg je te horen. Jammer dat mensen elkaar geen gelijke kansen geven, ookal kan ik het soms ook wel begrijpen. Mensen kunnen soms echt heel hebberig over komen. Er dan worden er inderdaad complete smeekbodes in prive berichten gestuurd, en zodra dan die zelfde weer ergens anders voor mee loot vind je meteen je privegesprek als printscreen terug bij de reacties.

Zo had ik 1x wat hondenkoekjes, thee en nagellak verloot aan iemand (die volgens de beheerder heel vaaaaaak wat kreeg). Krijg ik een berichtje waarin zei gaat vertellen dat dat mens hebberig is, en dat ze haar niet kan uitstaan, daarkwam het op neer, en dan ben je beheerder.

Op zulke momenten denk ik : Waar is het respect voor elkaar geleven, het is geven en nemen, ontvangen en versturen,

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:09

Oké dat is echt heel bizar :+
Op Facebook nooit gratis dingen gezet.
Geen aanrader dus.
Eerder zette ik het op gratis op te halen een Site. Ging netjes allemaal.
Zie ik zelf wat net als in het weg geef topic hier op bokt ben ik altijd te laat.
Sommige lijken wel 24 uur online te zijn. Zien alles haha.

Eerder had ik ook veel spullen waar ik niks meer mee deed. Verkocht ik of gaf het weg.
Maar wil ook niet meer allerlei mensen aan de deur hebben.
Is ook een nadeel.

van de keuken hierboven vind ik echt netjes ook dat de jongen nog wat mee nam en hielp slopen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:53

NM -> LZP

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:56

Ik denk dat je er beter een zak snoep of een plantje voor kan vragen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:04

Mijn oma gaf ooit via marktplaats een gratis kofferset en een gratis kampeerset (grote kampeertent voor 4 personen) weg. Ze stonden er op de oprit letterlijk om te vechten! (Mijn oma was helaas niet zo handig met MP en had haar adres erbij gezet en 'wie het eerst komt, die het eerst maalt). Is uiteindelijk nog een hele rel geweest en ze heeft hem uiteindelijk maar aan een buurvrouw gegeven :')

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:57

Ahhhh ik ben lid via facebook van gratis op te halen in Utrecht, oh wat zie ik daar een rampen voorbij komen :+. Arme jij!

Mijn ouders wilden graag van een fiets af en die hadden hem voor de deur gezet met een briefje. Neem mij mee! Normaal wordt je fiets hier voor de deur met sloten en al gejat, maar deze fiets die open stond nam niemand mee :Y). Dus ik opperde het goede idee om hem via die facebookpagina aan te bieden. Heb gezegd dat die voor de deur stond en wie er als eerst was die had hem. Ik ging hem niet achterhouden of dergelijk.

Nou ik kreeg ook allemaal berichten: of ik hem achter kon houden, ga zo door. Hij was binnen 5 minuten weg :Y). Was erg komisch.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:34

Oh, goede waarschuwing. Ik was van plan om met onze verhuizing in t vooruitzicht ook wat spullen op een weggeefhoek te plaatsen. Maar als ik lees hoe dat in z'n werk gaat, breng ik het nog liever naar de stort :=.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:42

hahahaha ik vind het bij zulke pagina's leuk om dan nog eventjes een beetje olie bij de vuur te doen! Dan ontploft het daar helemaal := Lach me rot altijd :')