Emigreren naar... jawel: Nederland!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Emigreren naar... jawel: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:28

Goedenavond iedereen.

Ik heb een idee in mijn hoofd rondspoken, het is te zeggen. Dit is een idee dat ik mettertijd wel werkelijkheid zie worden. Ik ben heel hard overtuigd, maar zolang mijn paard hier bij mij en mijn ouders "woont" kan ik helaas nog nergens naartoe.

Ik zal even schetsen.

Mijn naam is Evelien, ben 22 en woon in Bassevelde (op 5 minuten sta ik in Sas van Gent, op halfuurtje in Terneuzen,...)
Nu ben ik het laatste jaar helemaal gek geworden van Nederland. Maar niet Zeeuws-Vlaanderen, maar eerder de stedelijke kanten; Rotterdam, Gorinchem, Den Haag, Utrecht.
Deze steden zijn zo gezellig druk en de manier van leven is daar zoveel anders dan hier in België. Nu rijd ik met mijn hond elke week 380 km heen en weer naar Katwijk voor Jachttraining. Dan passeer ik Rotterdam en Den Haag en wat is het daar leuk!

Het idee om daarheen te verhuizen spreekt me dan ook enorm aan!
Eerder dit jaar was ik bij een vriendin logeren in Gorinchem en ook dat heeft me betoverd! Zijzelf vindt er niks aan, maar ik was er op slag verliefd op!

Ik weet niet of het evident is om van België naar Nederland te verhuizen, maar als ik de financiële middelen heb en ik krijg het voor elkaar doe ik het sowieso!

Dit wou ik even van me af schrijven. Dit verhaal krijgt zeker een staartje (in de toekomst ;) )

Lieve groetjes,

Evelien

palousa_boy

Re: Emigreren naar... jawel: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:05

Hihi gek!

Ik ben juist blij dat ik daar weg ben :P asociale volk daar..

Doe mij maar een beetje rust en ruimte om me heen :)

Maar ieder z'n ding natuurlijk, begrijp me niet verkeerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:07

palousa_boy schreef:
Ik ben juist blij dat ik daar weg ben :P asociale volk daar..

Hihi, idd. Ik zou lekker wegblijven uit de randstad hoor TS. Altijd drukte en gekkenhuis hier.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:08

Het is ook niet echt het volk waar ik verliefd op ben, het zijn de huizen :D en de enige "stad" die ik al gezien heb is Gorinchem.. Rotterdam passeer ik enkel, maar ik ga me sowieso goed oriënteren. Platteland ben ik beu... Veel te stil voor mij. Maar goed voor m'n paardje natuurlijk...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:09

Wat leuk dat je naar Nederland wilt komen! Als je nog een keer een stedentripje wilt doen door wat dorpjes of steden wil ik je graag rondleiden!

Ik kan je verder alleen niet helpen met het financiële gedeelte maar alvast veel plezier in NL!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:10

Zo af en toe vind ik het heerlijk om weer terug in Rotterdam te zijn waar ik ben geboren. Tot mijn 19-de heb ik daar in de buurt gewoond.
Maar nu ik in Brabant woon wil ik echt niet meer terug. Ook voor je paard is het heel moeilijk om een goede paardvriendijke accommodatie te vinden in de randstad. En ook nog eens duur.

Al moet ik zeggen dat ik zelf altijd verwend ben qua infrastructuur. Alles altijd in de buurt en bereikbaar. Helemaal in the middle of nowhere op het platteland zou ook niks voor mij zijn.
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-11-14 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:11

Ruilen? :D Mag jij hier dicht bij Rotterdam wonen, ga ik daar heen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:11

Hier in Delft (tussen R'dam en Den Haag) zit je echt in de stad, maar mocht je het dan toch te druk vinden, er zijn meerdere dorpen om Delft heen en meerdere natuurgebieden.
Misschien daar eens kijken? Je hebt alles in de buurt, en anders ben je zo in Den Haag :D.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:13

Mijn paardje zou gemakkelijkheidshalve hier in Belgie blijven. Dan heb ik reden om zowel m'n ouders als paardje te blijven zien (niet verkeerd bedoeld uiteraard)

Hoe het financieel zit heb ik ook geen idee van en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe de immobilien het doen in Nederland nu?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:17

Kan je niet op zoek gaan naar een kamer (kot) in deze steden? Hoe kom je aan je inkomen? Studie of werk? Dat lijkt me ook bijzonder van belang :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:19

Ohh, ik zou wel zeker heel erg goed rondkijken voordat je zomaar besluit in Rotterdam te gaan wonen. := Brrr. Echt, Nederland heeft zoveel meer te bieden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:20

Leuk! Zou ook inderdaad zeker wel naar de randstad gaan en niet in die gekke dorpjes gaan zitten want dat verschilt niet zoveel van waar je nu zit denk ik :P Utrecht ofzo O:) ?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:23

Ik zou aan vast werk zien te komen. Dus vandaar zou het inkomen komen. Ik ga me sowieso eerst heel erg goed informeren over hoe en wat en hoe alles haalbaar is.
Ik ga niet zomaar over 1 nacht ijs en ga eerst goed rondzoeken en verschillende steden bezoeken vooraleer ik een oordeel vel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:23

Iris82 schreef:
Ohh, ik zou wel zeker heel erg goed rondkijken voordat je zomaar besluit in Rotterdam te gaan wonen. := Brrr. Echt, Nederland heeft zoveel meer te bieden.

Nou nou, niet zo denigrerend :D Rotterdam is een pracht stad! :D

Ik zou denk ik een tripje doen door alle mooie steden van Nederland, en dan een baan zoeken in een van die steden en dan lekker daar een stekje zoeken :D Nederland is leuk vind ik :) succes met het avontuur!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:24

Grease schreef:
Iris82 schreef:

Nou nou, niet zo denigrerend :D Rotterdam is een pracht stad! :D

Ik zou denk ik een tripje doen door alle mooie steden van Nederland, en dan een baan zoeken in een van die steden en dan lekker daar een stekje zoeken :D Nederland is leuk vind ik :) succes met het avontuur!

Dankjewel!! Precies m'n plan!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:28

Haha, liever jij dan ik. Ik woon sinds kort weer op het platteland en geniet er echt van. De randstad, vreselijk...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:33

Wendy schreef:
Haha, liever jij dan ik. Ik woon sinds kort weer op het platteland en geniet er echt van. De randstad, vreselijk...

Is Noordwijk al platteland tegenwoordig? :+ laatste keer dat ik er was, was het nog randstad :Y)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:35

Ik denk dat dit ook persoonlijk is, ik heb "volk" nodig om me heen. Ik geniet van de rust ook, maar waar wij wonen is het soms zó stil... Dus daarom zoek ik een iets dichter bevolkte regio..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:35

Ik ben vooral benieuwd wat je zo aanspreekt. :)

De huizen zijn in NL zeker anders dan in B, maar het verschil tussen platteland in het algemeen en de drukke Randstad is natuurlijk veel groter dan dat. In B heb je ook flinke steden, wat is het nog meer dat NL je daarin aanspreekt?

Bedenk ook dat er toch wel een cultuurverschil is. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:45

haha, grappig dat je Gorinchem en Utrecht noemt. Ik ben in Gorinchem op gegroeid en woon nu in Utrecht.

Ik ben ook niet heel erg fan van Gorinchem, soms noem ik Gorinchem ook wel een klein Rotterdam. Het stadje is oud en ziet er leuk uit. Zelf mis ik daar de natuur in de buurt. Je hebt daar een klein bosje (het Lingebos). Of ik loop langs de Merwede. Ik ga dan eerder naar de Drunense duinen als ik lekker naar de natuur wil.

Bij Utrecht heb ik het soort van het zelfde. Daar mis ik de natuur direct in de buurt. Ik kan niet helemaal op de fiets naar een echt bos gaan. Hiervan vind ik de stad en de mensen veel leuker.

Het voordeel van beide steden is dat het een station heeft.

Misschien een tip, kijk ook eens naar Amersfoort.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:46

Grappig dat je dat zegt: ik rijd heel vaak naar de Loonse en Drunense duinen om m'n hondjes uit te laten! Is 2u voor mij nu, maar zo leuk om te komen! :D
Ik schrijf alles neer wat jullie zeggen en het wordt allemaal serieus overwogen! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:48

Den Hoorn is een dorp naast Delft, heel gezellig en alles echt in de buurt (binnenstad van Delft 15 minuten fietsen).
Mocht je volk om je heen willen, maar toch iets meer dorps :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:49

TurdusMerula schreef:
Ik ben vooral benieuwd wat je zo aanspreekt. :)

De huizen zijn in NL zeker anders dan in B, maar het verschil tussen platteland in het algemeen en de drukke Randstad is natuurlijk veel groter dan dat. In B heb je ook flinke steden, wat is het nog meer dat NL je daarin aanspreekt?

Bedenk ook dat er toch wel een cultuurverschil is. :)

Goh.. Het is iets dat niet kan uitgelegd worden denk ik... Het gebeurde gewoon. Het cultuurverschil is voor mij geen probleem.. Ik pas me aan.
De steden in Belgie spreken me totaal niet aan... Helemaal niet... Hoewel A'dam (centrum) me zelf eerlijk gezegd ook niks zegt..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:50

Als je praktische vragen hebt mag je altijd pbn, 5 jaar geleden ook van b naar n verhuisd

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:50

EskeGirl schreef:
Den Hoorn is een dorp naast Delft, heel gezellig en alles echt in de buurt (binnenstad van Delft 15 minuten fietsen).
Mocht je volk om je heen willen, maar toch iets meer dorps :)

Ik ga morgen eens kijken hoe de immo in NL zit. Kijken hoe dat zit en hoe dat eventueel geregeld kan worden...
Alvast bedankt voor de suggestie!