Met de feestdagen, wil ik mijn verzorgster bedanken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Met de feestdagen, wil ik mijn verzorgster bedanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:02

Al meer dan een jaar prijzen de paarden en ik ons rijk met een hele trouwe, behulpzame en leergierige verzorgster. Het meisje kwam bij ons toen ze dertien was, en al had ze wel al een paar jaar les op de manege, toch was ze compleet onervaren in wat er verder allemaal bij paarden en verzorging kwam kijken. In eerste instantie heb ik daar veel tijd in geïnvesteerd en na verloop van tijd leerde ze er steeds meer over en hielp ze me ook steeds meer mee met alles om de paarden heen.

Inmiddels is ze mijn steun en toeverlaat, ze haalt de paarden uit de wei als ik 's avonds werken moet, ze voert, ze mest uit, ze rijdt, borstelt, gaat met me mee op concours of naar les, maar bovenal weet ik dat ze van mn paarden houdt en dat ze goed voor ze is. En daar ben ik haar heel dankbaar voor.

Nu komen de feestdagen eraan en ik zit te bedenken wat ik haar, in de vorm van een soort kerstpakket (?) of een leuk blijvend cadsau kan geven, om ook eens iets voor haar terug te kunnen doen. Ik vind het alleen heel lastig om te bedenken wat nu een leuk cadeau zou zijn. Het meisje is nu 14. Ze heeft zelf een tijdje geleden al een foto op canvas laten afdrukken van haar met één van de paarden, anders was zoiets ook heel leuk geweest denk ik. Misschien hebben jullie ideetjes voor me?

Siers83

Re: Met de feestdagen, wil ik mijn verzorgster bedanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:04

Misschien een echte fotoshoot? Dat ze echt een leuke dag heeft met tutten en al? Of je neemt dr mee shoppen in een paarden zaak? Vinden die meiden ook leuk volgens mij.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:06

We zijn afgelopen zomer al een keer naar een fotomeeting van Bokt geweest en daar heeft ze eigenlijk al een aantal leuke foto's van haar en één van de paarden vandaan.

Shoppen in een paardenzaak.. is heel leuk, maar ik kom daar zelf al niet vaak omdat ik het wel heel erg duur vind (een cadeau mag best iets kosten, maar dan ben ik denk ik met 1 ding snel klaar in zo'n winkel)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:10

Een les/clinic van iemand waar ze tegenop kijkt is misschien wel leuk?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:13

Bedank mijn vader dit jaar met een groot kerstpakket(geen budget). Wellicht kun je haar ook een pakket geven met bijvoorbeeld veel lekkers en een dekje die borduurt is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:30

'Mijn' eigenaar (die van mijn VP'tje dus) had mij meegenomen naar dat afscheid van Anky van Grunsven met Salinero, dat vond ik heel erg leuk. We hebben daar ook samen nog een dekje gekocht voor het paard.
Ze heeft mij ook wel eens opgegeven voor een dressuurclinic!

Misschien dus een evenement of bij een keuring kijken? Een clinic?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:38

Mijn bijrijdster neem ik mee naar de musical warhorse in januari. Voor die tijd uit eten. Als dank voor alle goede zorgen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:41

Hier staan al superleuke tips bij, bedankt! (meer zijn nog steeds welkom)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:42

een armband van het haar van het paard dat ze verzorgt (dat heb ik mijn hulp een keer gegeven)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:43

Ik maak voor mijn verzorgsters (5stuks) altijd kerstpakketjes. Vaak met iets handigs erin (vorig jaar veiligheidsvestjes) iets lekkers (zakje snoep) een hebbedingetje (ik hou van de action) en een handige verpakking (vorig jaar mandjes voor in hun kastjes).

Dit jaar heb ik alles ook weer binnen, maar ik heb eigenlijk geen idee of ze meelezen dus kan nog niets neerzetten. Haha.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:43

Ik (bijrijdster) heb voor mijn verjaardag en omdat ik Jim een jaar doe een les van een goede instructeur gekregen, vond ik erg leuk :)

Zoiets als een clinic of evenement, iets om te doen, vind ik altijd het leukst. Daar kan ze wat van leren en heeft ze echt iets aan.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:46

Ik denk als ik een leuk pakket zou krijgen dat het me bijna al niet meer uit maalt wat er in zit! Misschien een leuk shirtje dat bij een van je paarden zijn dekjes past of een halster set of een armband je of sleutelhanger met het haar van je paard of je neemt haar een keer mee naar een clinic, zelf heb ik wel een een tasje met een foto van mij en met mn verzorg paard gehad ook heel leuk!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:46

Ik heb als verzorger een keer met sinterklaas een tas gevonden, er zat een gedicht in en n chocolade paard, gewoon lief dat ze erom hadden gedacht, de verassing vond ik het leukste :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:49

Misschien een jaar abonnement op bijvoorbeeld Bit, krijgt ze er vaak ook nog een leuk welkomstcadeau bij.
Anders is een fotoshoot ook leuk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:50

Een les of clinic van iemand met één van de paarden? Naar een paardenevenement? Naar een musical? Abonnement op een paardentijdschrift? Fotoshoot? Strandrit? Of gewoon een leuk paardenpakket met allemaal handigheidjes.

Ik denk dat de verrassing op zich al zo leuk is, dat het echt geen heel groot of speciaal cadeau hóeft te zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:52

Ik wou wel alvast even rondkijken naar sieraden met paardenhaar, maar er zijn zoveel aanbieders.. Weet iemand een goede (en betaalbare) voor bijvoorbeeld een armbandje?

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:57

Heel leuk dat je daar aan denkt, dat is opzich al heel leuk natuurlijk! Ik denk inderdaad dat ze zon armbandje heel leuk gaat vinden, of inderdaad een les van een goede ruiter ofzo? Of misschien peeskappen en een shirtje dat pas bij een dekje dat ze vaak gebruikt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:02

. (foutje en ik kan het niet verwijderen ???)
Laatst bijgewerkt door Morrie op 25-11-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:02

Morrie schreef:
Murosch schreef:
Ik wou wel alvast even rondkijken naar sieraden met paardenhaar, maar er zijn zoveel aanbieders.. Weet iemand een goede (en betaalbare) voor bijvoorbeeld een armbandje?

ik ga hier armbandjes bestellen, met haar van mijn Welshje die een maandje geleden ingeslapen is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:02

Ze rijdt bij de manege en ze krijgt thuis les van mij (ik ben zelf gediplomeerd en heb op aardig niveau gereden eerder). Op zich is een clinic wel een leuk idee, maar op dit moment reis ik liever niet met mijn paarden omdat er 1 drachtig is en ik ben een beetje huiverig voor ziekten (rhino enz). Misschien een keer een leuk idee voor in de zomer. Ze had ook heel graag een keer een van mijn paarden mee willen hebben naar de manegeles, maar vanwege bovenstaande reden doe ik dat nu liever niet.

Ik ben zelf niet zo'n setjes-type, dus ik heb eigenlijk niet echt bijzondere leuke gekleurde dekjes waar ze mee rijdt (en peesbeschermers gebruik ik niet), dus dan ben ik ook al snel beperkt..

Ik vind het sieraad een heel leuk idee en misschien naar Indoor Zuidbroek of iets?

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:12

Wat een erg leuk idee om je verzorgster met kerst te bedanken!

Ik zat precies aan het tegenovergestelde te denken, ik wil de instructrice van mijn dochter (8) bedanken met een kerstkado. Mijn dochter heeft hij lieve shetlander in full-time bruikleen. Sinds dat mijn dochter op haar pony rijd is mijn dochter erg vooruitgegaan en rijd ze gemiddeld 3 a 4 keer per week.

Wat zou jij een leuk kado vinden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:04

uhm, ik zou het eigenlijk niet weten.. Ik ben niet zo'n krijgerd :o

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:12

Een grondwerk les is ook erg leuk of je neemt haar mee naar een paarden evenement emmm moeilijk hoor! of een leuk setje of idd een kerstpakket met wat lekkers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:22

Wat een ontzettend leuk initiatief! :D
Ik denk niet dat het zozeer gaat om wát ze krijgt, maar om het idee. Heeft ze nog speciale hobby's? Bijvoorbeeld fotografie? (Dan kan ik je nog wel wat leuke dingen aanraden)
Misschien nog een leuk kookboekje (je hebt ze voor 2,50), een lekkere chocoladereep/iets anders lekkers om te eten en misschien nog iets leuks voor de paarden? Bijvoorbeeld een mooi halster, of inderdaad een lesje grondwerken. Zou je eventueel in een mandje van de action kunnen doen met bijv nog een fotolijstje erbij. 2,50+2,50+les/halster?+3,00+2,00. Dan kom je ongeveer op 10 euro uit voor zo'n pakketje, zonder halster/les. In plaats van dat kan je misschien ook een mooie zachte borstel kopen of snoepjes. :P Gewoon iets kleins dat leuk is voor de paarden, maar ook een paar dingen die leuk zijn voor haar? :)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:24

een goed boek over paarden? bv iets over massage bij paarden, of grondwerk of een schrikvrij paard zoiets is altijd leuk en leerzaam. En via boktmarkt of Marktplaats is er altijd wel iets te vinden voor elk budget.