Hallo allemaal! Zoals de titel al zegt, vraag ik mij af of je je rijbewijs al aan kunt vragen voor je 18de verjaardag. Ik heb 3 november mijn rijbewijs gehaald en kan dus niet wachten om het aan te vragen. Maar zou ik het san ook een week boor mijn verjaardag aan kunnenvragen zodat ik het op mijn 18de verjaardag binnen heb? Even voor de duidelijkheid ik heb geen bestuurders pas aangevraagd
Ik zou wachten met aanvragen tot op je verjaardag en niet ervoor. Als je voor je 18e aanvraagt heb je een bijrijderspas nodig geloof ik. Ik zou dus gewoon even tot je verjaardag wachten
Ja ik ben ook bang dat ik zo'n pas nodig heb. Ben op vijf december jarig dus dan wacht ik jammer genoeg al meer dan een maand. Maar ik ga morgen even voor de zekerheid bellen!
murness
Geplaatst: 25-11-14 00:11
Je kan pas een rijbewijs aanvragen zonder begeleiderspas op het moment dat je 18 jaar bent. Voor die tijd (zelfs als het maar 1 dag voor je 18de verjaardag is) kan er alleen een rijbewijs aangevraagd worden met begeleiderspas. Die moet je vooraf aanvragen en daar gaat eventjes overheen. Dus als ik jou was zou ik gewoon nog een weekje wachten.
Helaas pindakaas dan. Ik heb ook wel bekeken om nog zo'n pas aan te vragen maar er moest digiID aangevraagd worden dan de pas zelf en dan een rijbewijs dan ben je drie weken verder. Maar dan ga ik die laatste week ook gewoon nog even bikkelen bedankt!
tja word idd echt wachten en de begeleiders pas kost ook nog geld. ik heb mijn rijbewijs gehaald 3 dagen nadat ik 17 was geworden en hd begeleiders pas toen al. maarja ik moest nog een jaar onder begeleiding.
Ik zou ook nog even een weekje extra wachten. Het is zonde om extra geld uit te geven aan een bestuurderspas die je daarna niet meer gebruikt. Een rijbewijs kost immers al genoeg.