"Wat kijk je boos"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

"Wat kijk je boos"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:44

Ik kan me hier zo aan ergeren. Mijn gezicht in 'neutrale/ontspannen' stand, oogt blijkbaar boos. Nu kunnen sommige, onbekende, mensen het niet laten om me hierop aan te spreken. Afgelopen weekend liep ik in een museum en moest een beveiliger er zo nodig wat van zeggen: 'wat kijk je boos'. Maar ik heb het ook wel eens op de fiets naar mijn werk, wanneer een voorbijganger nog even naroept: 'niet zo boos kijken'. Ik ben op dat moment helemaal niet boos, maar na zo'n opmerking ben ik dus wel ontzettend chagrijnig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? :+

KM_Ris

Re: "Wat kijk je boos"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:46

Ooohh zo herkenbaar!
Lach eens, kijk niet zo boos etc.
ja sorry maar als ik druk bezig ben let ik er niet zo op. Je kunt toch niet de hele dag met een geforceerde smile lopen :+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:50

Herkenbaar. Ik roep dan altijd maar: " Zo zit mijn gezicht het lekkerst''. :D

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:50

:j ik ken het.... :(

Bij mij ligt het aan over hangende oogleden. Maar ja ik ga niet de hele dag heel verbaast kijken.

Ik laat er niets aan te doen, ze hebben gewoon pech als ze me zien met mijn ontspannen gezicht 8-)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:52

Haha, regelmatig tijdens het rijden. Dan ben je gewoon even geconcentreerd, en dan roept er een of andere vader van iemand langs de bakrand "Wat kijk je boos!!" Ik kan er heel slecht tegen... -O-

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:52

Jep ik herken het... ik krijg vaak van mijn vriend te horen ''kijk eens niet zo boos'' mijn reactie is dan: ''dat is mijn gezicht >;) '' Ik ben nog al goed lachs dus als je tegen mij praat heb ik over het algemeen en glimlach op mijn gezicht of ik lach echt. Maar gebeurd er niets bijzonders kijk ik ook blijkbaar boos. Ik kijk ook boos als ik na denk, in de klas zit -_- en ik kijk bedrukt/boos als ik last heb van de zon.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:53

Ohhh zo herkenbaar, ik kijk blijkbaar heel erg geërgerd en chagrijnig in mijn neutrale gezichtsplooi :P

Dan zeggen ze: je moet wel lachen he?!

"Is gewoon mijn hoofd, kan er ook niks aan doen" zeg ik vaak maar terug

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:53

Yes, check! Ik schijn ook te gaan pruilen zodra ik me concentreer of gewoon ergens mee bezig ben, dus bijvoorbeeld ook op de fiets. In combinatie met een boos gezicht geeft dit dus een heel verontwaardigde uitstraling. Ik kan er ook echt chagrijnig van worden als iemand zegt "Wat kijk je boos". Dan moet je dus gaan uitleggen dat je dat niet bent maar dat je gezicht gewoon zo is. Tegenwoordig doe ik dat dus ook niet meer, ik hoef geen verantwoording af te leggen voor hoe mijn gezicht eruit ziet. O:)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:58

Mayflower_ schreef:

Haha dat vind ik wel een mooie reactie. Die ga ik onthouden voor de volgende keer.
Ik weet soms gewoon niet zo goed hoe ik moet reageren, vooral omdat mensen het op de meest onverwachte momenten roepen.

Ik vind het minder erg als bekenden het tegen me zeggen. Maar ik verbaas me er soms echt over hoe snel onbekenden (bij voorbeeld tijdens het passeren met de fiets) op mij reageren.

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:59

Rena100 schreef:
Dan zeggen ze: je moet wel lachen he?!

Heeel herkenbaar! Ik vooral als ik in de klas zat en moest lezen wat er op het bord stond. Dan kneep ik mijn ogen samen om te kijken wat er stond. Maar ook op het werk zeggen ze het geregeld. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:00

Van onbekenden kan ik het inderdaad nóg slechter hebben. Misschien is mij net wel iets heel naars overkomen, is er een dierbare overleden of ben ik ziek. Dan heb ik alle redenen om boos te kijken. Argh, zelfs nu krijg ik dat boze gevoel als iemand het tegen me zegt.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:03

Mayflower_ schreef:

Hier ook.......deze zin word door mij en mn zussen regelmatig gebruikt.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:05

Ja hier ook.
Klanten in de winkel.. Denken dan dat je boos bent, maar je bent dan juist intensief en geconcentreerd bezig..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:06

ad rem reageren 'ik heb gewoon een rotkop, kan ik toch ook niks aan doen?' of 'nee jij trekt volle zalen?'...ik krijg de opmerking maar wat vaak hoor misschien nog wel vaker 'zo dan...als blikken konden doden jaloers kreng' >;) Ik deed niks? ik dacht niet eens?...wtf...wat...ik deed niks...

minnety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:06

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:07

Mayflower_ schreef:

Ik ken het probleem. En dit is inderdaad ook standaard mijn antwoord :+

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:09

O echt heel herkenbaar! Kon er vroeger altijd zo boos om worden!
Me vriend zegt het ook wel eens. Dan zeg ik gewoon tegen hem: Wen er maar aan dat dit me normale gezicht is en ik niet boos kijk. Ik ga niet de hele dag me best doen om "niet boos" te kijken. Doe ik al de hele dag op me werk om die opmerkingen te ontwijken.
Ga ik niet thuis ook nog eens doen voor iemand die me allang kent :+
Hij went er maar aan.

Ondertussen heeft hij wel door dat het normaal is en dat hij niet moet denken dat ik boos ben. Dan zou ik wel anders reageren haha! ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:09

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:22

Heel herkenbaar! :')

Zaterdag zat ik achter de kassa op m'n werk, zegt een vrouw tegen mij 'jij hebt flink gefeest gisteravond!!' Dus ik zeg tegen die vrouw 'zie ik er zo uit?' Zegt ze volmondig JA.. Ik zei tegen die vrouw dat ik al vroeg op bed lag, nou dan was ik gewoon moe..
Ik dacht echt waar bemoeit dat mens zich mee, misschien was er wel een reden dat ik moe was en slecht geslapen had

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:23

Mayflower_ schreef:

Idem hier. Heb er zelfs weleens ruzie om gehad, sommige mensen denken echt dat ze alles maar kunnen zeggen. Hou gewoon je mond tegen mensen die je niet kent.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:29

Zo herkenbaar! Mateloos irritant is het, alsof iedereen de hele dag met een lach op zn gezicht rond moet lopen. Ik heb zelfs wel eens gehad dat er een discussie ontstond of ik nou wel of niet boos was! Mevrouw geloofde me gewoon niet toen ik zei dat het mn neutrale hoofd nou eenmaal is. Nee hoor, ik moest wel boos zijn. Grrrrr nou toen had ze dus wel gelijk want daar werd ik best pissig van!

En zelfs al zou ik altijd boos kijken.... Who cares? Die bemoeizucht is erg vermoeiend soms.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:34

herkenbaar. ah ze zeggen maar :D, ik heb het vooral met rijden, dan kan er blijkbaar geen glimlach vanaf :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:36

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:37

Heeel herkenbaar inderdaad..
Ik heb heel bewust geleerd om mijn gezicht te ontspannen omdat ik vaak last had van hoofdpijn. Maar met als gevolg, dat mijn gezicht dus kennelijk ook boos kijkt als ik ontspannen ben...
Op het werk is dat wel wat onhandig overigens, ik werk in de horeca en er word van mij verwacht dat ik gastvrij/vriendelijk/ed ben. En dat ben ik oprecht ook altijd, maar soms ziet mijn gezicht er in ontspannen toestand toch anders uit en dat kan lastig zijn.
Ik loop dus inderdaad vaak met een glimlach op mijn gezicht, om er iets minder boos uit te zien.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:47

Herkenbaar :))

Maar ik maak er ook wel eens gebruik van :') als ik geen zin heb dat er iemand naast me komt zitten in de trein of bus of wanneer je in de kroeg staat en er mensen vet irritant aan het doen zijn :')

Hoogte punt was wel tijdens de studie, dat we een opdracht kregen om elkaars karakter met van die kaartjes te beschrijven. Ik kreeg echt al die dingen als boos, bitchy, ongeïnteresseerd, sjagrijnig :') terwijl het de 2e schooldag was en niemand mij kende :+