kennismaking gesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Armitage

kennismaking gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 00:37

Eindelijk na drie jaar uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek na gesolliciteerd te hebben. Het is een 15 min gesprek om je te leren kennen. Wat kan ik verwachten. Klinkt niet echt als een doorsnee sollicitatie gesprek of toch wel. Ben al een beetje zenuwachtig.

Eunomia

Re: kennismaking gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:44

Ik heb pas één sollicitatiegesprek gehad, maar dat was inderdaad puur kennismaken. Bij mij stelde mijn werkgever haarzelf eerst voor en vertelde vervolgens iets over het bedrijf. Daarna vroeg ze wat dingen over mij en kon ik mezelf dus als het ware aan haar voorstellen. Daarna hebben we het toen gehad over de baan die ze mij kon bieden en of dat mij aansprak, ik die tijden kon werken etc.

Het duurde al met al een klein half uur volgens mij. Het voorstellen zou ik ook niet al te bang voor zijn, dit was te vergelijken met hoe je je op de middelbare school aan je nieuwe klasgenoten moest voorstellen. :)

Ik weet uiteraard niet zeker of het ook zo bij jou zal gaan, maar mijn advies is om je niet te druk te maken en lekker jezelf te zijn. Dan komt het vast goed, ze nodigen je niet zomaar uit moet je maar denken. Heel veel succes gewenst.

Pauline

Re: kennismaking gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:45

Ze willen een eerste indruk krijgen. Wie ben je? Hoe sta je in er leven? Is er ervaring, waar sta je voor?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:48

En niet te vergeten... ze stellen meestal ook de vraag waarom je bij hen zou willen werken. Laat dan maar blijken dat je veel motivatie en interesse hebt. Veel succes.