Jouw ideale kerstpakket?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het leuk om een traditioneel kerstpakket te krijgen?

Ja, geweldig!
160 (61%)
Ach, wel aardig, zit vaak wel wat bruikbaars tussen.
39 (15%)
Nee, ik gooi het (meeste) altijd zo weg.
3 (1%)
Ik heb liever een alternatief 'pakket' zoals een VVV bon.
57 (21%)
Nee, ik vind kerstpakketten sowieso onzin.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 260

Alwiene

Jouw ideale kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 19:43

Uit mijn andere topic op PF mag wel duidelijk zijn dat ik gek ben op kerstpakketten en dan vooral het traditionele type met véél levensmiddelen en eventueel een kleinigheid wat blijvend is.

Maar ik ben even nieuwsgierig wat andere bokkers vinden van kerstpakketten.

Vind je het krijgen van een kerstpakket leuk of stom? En hoe ziet jouw ideale kerstpakket eruit (en dan bedoel ik binnen het haalbare, dus geen paard of winnend loterij lot ofzo)?

Verwachten jullie een kerstpakket dit jaar of helaas/gelukkig niet?

Oftewel, brand los over alles wat je kwijt wil over je kerstpakket wat je wel/niet/misschien krijgt :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:47

Ik krijg elk jaar een pakket van mijn baas en goddank is dat bijna 100% eetbaar. Die zijn het fijnst :j
Lekker opeten, van genieten en klaar.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:48

krijg altijd een mand vol met lekkere dingen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:49

Mijn ideale kerstpakket is een envelop met flink wat geld er in.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:49

Ik krijg waarschijnlijk weer een cadeaubon van de winkel zelf. Ik vind dat ze zich er te makkelijk vanaf maken.
Mijn ideale pakket is vol levensmiddelen en een doosje mee op de fiets! Heerlijk :D

Roosch

Re: Jouw ideale kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:51

Als ik een kerstpakket zou krijgen (dat is helaas niet zo) dan zou ik dolblij zijn met een Ritualspakket/cadeaubon, en verder cadeaubonnen van bijvoorbeeld Intratuin, Kruidvat, Ici Paris etc, zodat ik zelf wat uit kan zoeken. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:53

Ik krijg dit jaar 3 pakketten. := Eén van elke werkgever (heb er 2) en eentje van een bedrijf waar ik schoonmaak.

In de pakketten van de werkgevers zit vaak eten/drinken en kleine spulletjes. Van die pakketten geef ik vaak nog dingen weg want ik lust vaak niet alles.

Geen idee wat ik krijg van dat bedrijf...

Maar het liefste een bedrag wat je mag uitgeven vanuit een cadeau boekje. Dan kan je tenminste iets kiezen wat je echt leuk vind...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:53

Ik kijk er ieder jaar weer naar uit, al kan ik inmiddels wel raden wat er dit jaar in het kerstpakket zit. De producten zijn vaak hetzelfde, dat vind ik wel jammer. Ik krijg bijvoorbeeld al 4 jaar achter elkaar chocolade popcorn. :r In het pakket zitten heel veel etenswaren en iets kleins voor in huis. Ik ben daar in principe heel tevreden mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:55

Wij kregen altijd €50 en daar was iedereen heel blij mee. Dit jaar weet ik nog niet, want er zijn nieuwe eigenaren.
Mijn vriend krijgt een traditioneel kerstpakket van zijn werk en van de opdrachtgevers vaak nog een fles wijn, een banketletter en nog wat kleine dingen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 19:58

Roosch schreef:
Als ik een kerstpakket zou krijgen (dat is helaas niet zo) dan zou ik dolblij zijn met een Ritualspakket/cadeaubon, en verder cadeaubonnen van bijvoorbeeld Intratuin, Kruidvat, Ici Paris etc, zodat ik zelf wat uit kan zoeken. :D

Whahaha deze reactie verbaasd me, omdat ik uit mijn andere topic juist het idee kreeg dat jij net als ik gek bent op het uitpakken van een traditioneel pakket met levensmiddelen. Verwachtte dus totaal niet dat jouw ideale pakket iets met bonnen zou zijn. :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:02

Hihi, dat is ook welkom hoor, lijkt me fantastisch, maar als ik nu kijk naar wat ik graag zou willen hebben.. De bonnen mogen ook verstopt zijn tussen de flessen wijn, zakken chips en ander lekkers hoor.
O:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:09

Het is nog maar de vraag of ik dit jaar een Kerstpakket krijg, ik heb sinds een paar weken nieuw werk en ik meen ergens opgevangen te hebben dat er geen Kerstpakket komt.

Toen ik als puber een bijbaantje had in de supermarkt kregen we altijd een envelop met 10 euro. Thuis klaagde ik dan dat ik nooit eens zo'n leuke doos kreeg met van alles erin, waarop mijn ouders en zus besloten om allemaal wat dingetjes uit hun pakket aan mij te doneren. En uitgerekend dat jaar kreeg al het personeel als Kerstpakket 1 minuut lang gratis winkelen. Dat was echt hilarisch, aangezien we voor die tijd de kerstborrel hadden gehad. Dus iedereen was een beetje teut van de drank, nou en daar gingen we met z'n allen. Het vaste personeel met winkelwagentjes en de parttimers met een mandje. Het is nog nooit zo'n chaos geweest in de winkel, wat was dat een geweldig idee. En toen had ik dus 2 kerstpakketten. O:)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:12

Zo`n pakket met allerlei lekker er in; Heerlijk!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:16

Ik heb er elk jaar 3. 1x kadobon en 2x klassiek. De klassieke zijn niet heel groot en dus zit er meestal van die standaard zooi in als drop en toast. Die gaan dus meestal rechtstreeks naar de voedsel bank.

Mijn vriend had afgelopen jaar wel weer een heel mooi klassiek pakket gehad met veel lekkere dingen waar we nog weken van gesmuld hebben.

Het ligt dus ook wel een beetje aan het budget vh pakket zeg maar haha.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:21

@ Roosch haha ik hoor het wel weer, het mag een 'bescheiden' pakket worden LOL

@Jolien, wat een briljante actie! Volgens mij kan je in 1 minuut winkelen met een karretje ook best veel bij elkaar rapen.

@Tones, verwacht je die ook te krijgen?

@ Eleionomae , nu wordt ik wel nieuwsgierig wat voor dingen er dan in het luxere pakket zaten die jullie wel erg konden waarderen?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:21

Ow heerlijk zo'n ouderwets kerstpakket! Brings back memories naar de tijd dat mijn vader ermee thuis kwam en gelijk bij vrouw en kids mocht inleveren zodat wij het lekker konden uitpakken :D Ik krijg van mijn werk ook zo'n ouderwets pakket + (geld)bonus. Manlief kreeg vorig jaar een kerstpakket samengesteld door een keurslager, die was ook niet verkeerd :9

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:22

ik vind de etenswaren pakketten harstikke leuk...echter vaak krijg je dan van die vieze dingen..pate's enzo uit het jaar 0 of slechte soepen/koekjes etc....chips die niet te eten zijn...

ik wil dus wel een etenspakket maar dan wel kwaliteit! met echte dingen om van te smullen. Dus ja geef mij dan maar een pluim oid..dan kan ik tenminste nog zelf kiezen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:24

Alwiene schreef:
@ Roosch haha ik hoor het wel weer, het mag een 'bescheiden' pakket worden LOL

Een mens mag dromen, ik krijg er toch geen dit jaar. :D Weet ik nu al, haha.

Oeh zo'n slagerspakket zou ook welkom zijn!

Gewoon het idee van 'je krijgt iets' vond ik altijd fantastisch. :) Wat er dan ook in zat.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:27

Alwiene schreef:
@Tones, verwacht je die ook te krijgen?

Tot nu toe krijgen we er elk jaar eentje van het bedrijf naast ons huis.
Op mn eigen werk?
Geen idee, mn werkgever is moslim, en begrijpt niet veel meer van kerst dan dat ie 3 dagen omzet gaat missen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:32

Ik kreeg vorig jaar een cadeaubon van de DA, ik denk dat ik niks krijg dit jaar.
Als ik er dan tenminste nog werk... :=
Ik zal al blij zijn als ik mijn enorme loonachterstand voor kerst zou krijgen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:33

Ohhh... ik zou zo graag een keer een echt kerstpakket willen ontvangen! Echt met allemaal etensdingen en rommel er in. Lijkt me zo leuk om alleen al uit te pakken!

Helaas is mijn werkgever niet van de kerstpakketten.
Lange tijd invalwerk gedaan in het onderwijs en dan kreeg ik er geen (want ik hoorde op geen enkele school thuis) en nu heb ik wel een vast contract. Het eerste jaar daarvan kregen we een cadeautasje met 2 soorten merkloze douchegel er in en afgelopen jaar een cadeaubon voor 3 tijdschriften (proefabonnement) naar (beperkte) keuze.
Krijg ik toch niet echt het 'extraatje' gevoel van, hoe ondankbaar dat misschien ook klinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:34

De organisatie waar ik voor werk organiseert een kerstmarkt voor al het personeel. Iedereen krijgt 20 muntjes á €2,50 vrij te besteden op de markt. Na die markt is er een uitgebreid diner en vuurwerk.

Ik vind het heerlijk want heb altijd iets wat ik graag wil.

En daarnaast krijgt het team waar in ik werk nog allerlei kerstpakketten van andere bedrijven met etenswaren. Deze etenswaren verloten wij binnen ons team.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:37

@MarlindeRooz, oei dat klinkt als een goede reden om er misschien niet meer te werken.

@Nickas, dat zijn wel hele bescheiden extraatjes ja, kan me voorstellen dat dat niet hetzelfde voelt als een echt kerstpakket, zelfs al zou het maar een klein pakketje zijn.

@WiancaR, wat voor dingen kun je dan zoal kopen met die muntjes?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:38

Ik ben ook benieuwd naar die muntjes, het klinkt als een superleuk idee en zeker met dat diner etc. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:39

Zoiets had mijn vader ook! Die kreeg een soort van punten op een site! Heeft hij een hartslagmeter van besteld!